Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Krasch september 2015
Krasch september 2015
2015-04-27 15:29 # 145
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Boss
Citat:
Ursprungligen postat av Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Boss
skyking - du får göra som du vill - du frågade ju ... Fråga inte då om du inte vill veta vad det handlar om , det andra klippet är kanske mest för att göra uppmärksam på att christine legarde verkar ju själv intresserad av mystiska siffror , och under den finns en länk om israel vad som hände den dagen den 20 juli , israel har alltid varit i centrum och enligt bibeln så är det i israel stora saker kommer att ske ...
Så återigen fråga inte oom du inte vill ta dig tid för något - fortsätt med det du håller på med istället .. Med vänlig hälsning


Den "frågan" från mig du refererar till:

"Tråden började handlade redan från början om att någon med någon slags siffermagi har "förutsett" att det skall bli en krasch i september. Det hade tydligen någonting med guds vrede och sabbatår (schmita)."

I mitt tycke verkar det inte vara en fråga utan ett rent påstående. Att du tolkar det som en fråga är inte något jag kan ta ansvar för.

Sen är det ju självklart att det hända något 20/7, det hände säkert något 19/7 och 21/7 också. Jag tycker dock inte det är en så signifikant händelse - vilket man rimligen kräver ifall man ger en så icke-specifik spådom om datumet. Annars kan ju vem som helst bli en nostradamus - det är bara att ta ett valfritt datum och förutsäga att "något" kommer hända (sen kan man i efterhand leta upp en händelse den dagen och slå sig för bröstet för hur duktig man var att förutsäga datumet).


Ja det har du rätt i jag läste som en fråga -sorry för det ...
det där som du sa att allt kan hända ett specifikt datum och det har du självklart rätt i , men det jag pekar på är just att det är i israel de händer något , vilket ioförsig inte behöver betyda något .. Men det har alltid hänt något i israel när det varit 4 blod månar , vilket nog måste betraktas som otroligt ändå om man räknar in sannorlikheten för det Med vänlig hälsning


Ja, det hände säkert något i sverige också, och i uzbekistan, och det gjorde det 19/7 och 21/7 också. Att det mot bakgrund av att det alltid händer något överallt så är det inte speciellt osannolikt att det händer något i israel när det varit "4 blod månar".

Det har varit oroligheter i mellanöstern i "evigheter" nu och att någon gör en offensiv någonstans där betraktar jag inte som speciellt specifik händelse. Den här händelsen som nämns är något som helt enkelt har försvunnit i bruset,

Det är lite så spådomar verkar funka, man förutspår något luddigt formulerat med lite jokerfunktion och sen i efterhand kan man säkert hitta.

Nu kommer en fråga:

Vad hände i israel efter 1910-11-17, 1928-11-27, 1950-09-26, 1968-10-06, 1986-10-17? Något som är tillräckligt specifikt för att vara märkvärdigt?
2015-04-27 16:39 # 146
Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Varför inte lägga tid och energi på att utbilda oss själva i det system som så länge hållit oss fast i slaveri, det 99% av mänskligheten kallar verkligheten. Vad vet ni om verkligheten? Ända sedan födseln har vi blivit programerade in i the matrix som om den vore en naturlig "verklighet" för mänskligheten i stort, vår "frihet" och "demokrati".

Tag del av David Icke's föredrag om the matrix här nedan, vilka andra diskussioner spelar eg. någon roll?!

När ska kollektivet vakna upp och börja inse att vi lever i helvetet? Tycker du att det är illa nu så ska du bara veta vad som väntar oss om ifall tillräckligt många slutar drivas av sin rädsla, vilket är deras främsta verktyg för att styra och manipulera oss slavar.

http://www.davidicke.com/headlines/david-icke-dot-connector-series-on-best-watched-in-order-for-most-effect/


Det ar ett hån mot de manniskor varlden øver som lever i extrem fattigdom och risk att bli sprangda i småbitar varje dag att saga att vi lever i ett helvete.

Om nu radslan ar "deras" stora vapen ar det val bra att folk slutar drivas av radsla?

Vad vantar oss nar vi slutar drivas av radsla menar du?

Du låter bitter och missnøjd med din tillvaro. Kanske ar den ett helvete, vad vet jag. Men runt dig finns det en drøs manniskor som ar nøjda och lyckliga med sina liv. Vi lever i en varld dar du har stor møjlighet att påverka hur ditt liv ser ut. Om vi hade blivit uppfødda i burar som vi aldrig fick lamna, misshandlade dagligen och slaktade nar någon bestamde sig før det så skulle jag hålla med dig dock.
2015-05-05 12:34 # 147
Lunaxian
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Varför inte lägga tid och energi på att utbilda oss själva i det system som så länge hållit oss fast i slaveri, det 99% av mänskligheten kallar verkligheten. Vad vet ni om verkligheten? Ända sedan födseln har vi blivit programerade in i the matrix som om den vore en naturlig "verklighet" för mänskligheten i stort, vår "frihet" och "demokrati".

Tag del av David Icke's föredrag om the matrix här nedan, vilka andra diskussioner spelar eg. någon roll?!

När ska kollektivet vakna upp och börja inse att vi lever i helvetet? Tycker du att det är illa nu så ska du bara veta vad som väntar oss om ifall tillräckligt många slutar drivas av sin rädsla, vilket är deras främsta verktyg för att styra och manipulera oss slavar.

http://www.davidicke.com/headlines/david-icke-dot-connector-series-on-best-watched-in-order-for-most-effect/


Det ar ett hån mot de manniskor varlden øver som lever i extrem fattigdom och risk att bli sprangda i småbitar varje dag att saga att vi lever i ett helvete.

Om nu radslan ar "deras" stora vapen ar det val bra att folk slutar drivas av radsla?

Vad vantar oss nar vi slutar drivas av radsla menar du?

Du låter bitter och missnøjd med din tillvaro. Kanske ar den ett helvete, vad vet jag. Men runt dig finns det en drøs manniskor som ar nøjda och lyckliga med sina liv. Vi lever i en varld dar du har stor møjlighet att påverka hur ditt liv ser ut. Om vi hade blivit uppfødda i burar som vi aldrig fick lamna, misshandlade dagligen och slaktade nar någon bestamde sig før det så skulle jag hålla med dig dock.


Det finns något som kallas spirituellt uppvaknande eller att man dör egodöden. Det har hänt mig själv och flera runtomkring mig. Helt plötsligt ser man omvärlden på ett annat sätt och att allt verkligen är fel... Vi lever våra liv i strävan efter extern lycka, drivna att köpa den med pengar vi ofta sliter för hårt. Offrar både kropp och mental hälsa för att köpa något vi är "lyckliga" av i en kort tid. Ta en ordentlig titt i spegeln på er själva. Vem är det som ser in i ögonen på sig själv i spegelbilden? Vad vill den? Vad mår den bra utav på riktigt?
För mig var det skrämmande likt filmen the Matrix, tar det röda pillret och föds pånytt. Jag vet att många av er fördömer det här som humbugg o ni får tro vad ni vill. Förhoppningsvis når jag ett par till som upplevt samma sak och får dem att förstå att det är något vad det nu är, naturligt som håller på och händer och ni är inte ensamma. Själv som själsligt aktiverad ateist blev det ganska svårhanterbart. Många relationer man inte känner någonting för längre, en vilja att vara själv, tillfällen med total eufori för att sedan kastas ner i den mörkaste panikångesten, tiden gör det mer stabilt och sök information på egen hand. Det finns massor ;) Allt hänger ihop, vi är alla en del av samma medvetande som observerar oss själva.
Vill tipsa om denna artikel på tal om livsfilosofi. Vi blir verkligen indrillade från födseln att jaga extern lycka som är dömd att dö/förändras/försvinna.
http://expandedconsciousness.com/2015/01/02/nothing-will-ever-make-happy/
Senast ändrad av Lunaxian; 2015-05-05 12:40
2015-05-05 13:04 # 148
Lunaxian
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Here we go again, alla dårarna samlade på en hög och slåss om aluminiummössor. Det behövs sååå lite för att de ska krypa fram, kan ni inte hålla er till guld och silver och allmänt accepterade, normala OCH vettiga saker, troll och trolldom finns inte, FÖR FAAAN


Troll och trolldom finns inte? Hur kom hela universum till från ingenstans då? ur tomma intet som är den allmänt vedertagna teorin? Vi vet INGENTING om det här universumet och jag tror inte du gör det heller. I min värld är allt möjligt och det är det härligaste jag insett någonsin.
2015-05-05 13:10 # 149
Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Varför inte lägga tid och energi på att utbilda oss själva i det system som så länge hållit oss fast i slaveri, det 99% av mänskligheten kallar verkligheten. Vad vet ni om verkligheten? Ända sedan födseln har vi blivit programerade in i the matrix som om den vore en naturlig "verklighet" för mänskligheten i stort, vår "frihet" och "demokrati".

Tag del av David Icke's föredrag om the matrix här nedan, vilka andra diskussioner spelar eg. någon roll?!

När ska kollektivet vakna upp och börja inse att vi lever i helvetet? Tycker du att det är illa nu så ska du bara veta vad som väntar oss om ifall tillräckligt många slutar drivas av sin rädsla, vilket är deras främsta verktyg för att styra och manipulera oss slavar.

http://www.davidicke.com/headlines/david-icke-dot-connector-series-on-best-watched-in-order-for-most-effect/


Det ar ett hån mot de manniskor varlden øver som lever i extrem fattigdom och risk att bli sprangda i småbitar varje dag att saga att vi lever i ett helvete.

Om nu radslan ar "deras" stora vapen ar det val bra att folk slutar drivas av radsla?

Vad vantar oss nar vi slutar drivas av radsla menar du?

Du låter bitter och missnøjd med din tillvaro. Kanske ar den ett helvete, vad vet jag. Men runt dig finns det en drøs manniskor som ar nøjda och lyckliga med sina liv. Vi lever i en varld dar du har stor møjlighet att påverka hur ditt liv ser ut. Om vi hade blivit uppfødda i burar som vi aldrig fick lamna, misshandlade dagligen och slaktade nar någon bestamde sig før det så skulle jag hålla med dig dock.


Snaken, din okunskap lyser starkt igenom i ditt inlägg. Det finns en anledning till att världen kallas "prison planet", en fängelsevärld utan fysiskt galler. För att förstå vad jag pratar om måste man vara medveten om sig själv och sin omgivning, att vara vaken med andra ord. Vi är alla där vi behöver vara och kanske vaknar du också upp en dag och kan förstå vad det är jag pratar om. Det finns ett bra talesätt som lyder "det vi inte har inom oss själva kan vi heller inte känna igen hos någon annan".

Som svar på din fråga. När vi människor slutar att drivas av rädsla, när våra handlingar ej är ett resultat av vår inre rädsla och ångest, först då kommer vi att bli fria i ordets rätta betydelse.

Jag uppmanar dig till att ta dig tiden och se inslaget med David Icke. Ett steg i rätt riktning och kanske en början på något nytt för dig.

http://www.davidicke.com/headlines/david-icke-dot-connector-series-on-best-watched-in-order-for-most-effect

PS Jag är så långt ifrån bitter och missnöjd med min tillvaro som man kan bli. Mycket kan bli bättre i vår omvärld, men all förändring börjar med oss själv. DS
2015-05-05 13:15 # 150
Einstein
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaxian
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Citat:
Ursprungligen postat av Einstein
Varför inte lägga tid och energi på att utbilda oss själva i det system som så länge hållit oss fast i slaveri, det 99% av mänskligheten kallar verkligheten. Vad vet ni om verkligheten? Ända sedan födseln har vi blivit programerade in i the matrix som om den vore en naturlig "verklighet" för mänskligheten i stort, vår "frihet" och "demokrati".

Tag del av David Icke's föredrag om the matrix här nedan, vilka andra diskussioner spelar eg. någon roll?!

När ska kollektivet vakna upp och börja inse att vi lever i helvetet? Tycker du att det är illa nu så ska du bara veta vad som väntar oss om ifall tillräckligt många slutar drivas av sin rädsla, vilket är deras främsta verktyg för att styra och manipulera oss slavar.

http://www.davidicke.com/headlines/david-icke-dot-connector-series-on-best-watched-in-order-for-most-effect/


Det ar ett hån mot de manniskor varlden øver som lever i extrem fattigdom och risk att bli sprangda i småbitar varje dag att saga att vi lever i ett helvete.

Om nu radslan ar "deras" stora vapen ar det val bra att folk slutar drivas av radsla?

Vad vantar oss nar vi slutar drivas av radsla menar du?

Du låter bitter och missnøjd med din tillvaro. Kanske ar den ett helvete, vad vet jag. Men runt dig finns det en drøs manniskor som ar nøjda och lyckliga med sina liv. Vi lever i en varld dar du har stor møjlighet att påverka hur ditt liv ser ut. Om vi hade blivit uppfødda i burar som vi aldrig fick lamna, misshandlade dagligen och slaktade nar någon bestamde sig før det så skulle jag hålla med dig dock.


Det finns något som kallas spirituellt uppvaknande eller att man dör egodöden. Det har hänt mig själv och flera runtomkring mig. Helt plötsligt ser man omvärlden på ett annat sätt och att allt verkligen är fel... Vi lever våra liv i strävan efter extern lycka, drivna att köpa den med pengar vi ofta sliter för hårt. Offrar både kropp och mental hälsa för att köpa något vi är "lyckliga" av i en kort tid. Ta en ordentlig titt i spegeln på er själva. Vem är det som ser in i ögonen på sig själv i spegelbilden? Vad vill den? Vad mår den bra utav på riktigt?
För mig var det skrämmande likt filmen the Matrix, tar det röda pillret och föds pånytt. Jag vet att många av er fördömer det här som humbugg o ni får tro vad ni vill. Förhoppningsvis når jag ett par till som upplevt samma sak och får dem att förstå att det är något vad det nu är, naturligt som håller på och händer och ni är inte ensamma. Själv som själsligt aktiverad ateist blev det ganska svårhanterbart. Många relationer man inte känner någonting för längre, en vilja att vara själv, tillfällen med total eufori för att sedan kastas ner i den mörkaste panikångesten, tiden gör det mer stabilt och sök information på egen hand. Det finns massor ;) Allt hänger ihop, vi är alla en del av samma medvetande som observerar oss själva.
Vill tipsa om denna artikel på tal om livsfilosofi. Vi blir verkligen indrillade från födseln att jaga extern lycka som är dömd att dö/förändras/försvinna.
http://expandedconsciousness.com/2015/01/02/nothing-will-ever-make-happy/


Hej Lunaxian,
Roligt att se att det finns likasinnade där ute som börjat inse ett och annat om sig själv och den "verklighet" vi lever i.
Jag håller med dig till 100% i det du skriver om och jag har själv gått igenom liknande upplevelser.

:)
2015-05-05 14:05 # 151
Snaken
Deepak Chopra/Lunaxian

Min okunskap om vad exakt?

Att säga att människor måste vakna upp/se verkligheten/sanningen är det samma som att säga att säga att du vet sanningen. En synnerligen pompös egenskap som återfinns hos människor med diametrala åsikter. Det går helt enkelt inte ihop.

Jag kan bara beklaga att du drivits av rädsla och ångest innan du "vaknade upp". Men så länge du är nöjd med din tillvaro och den inte skadar andra så ser jag inget problem med det oavsett vilken "verklighet" det handlar om.

Kärt barn har många namn. Jag kallar inte jorden prison planet även om du och Alex Jones gör det. Jag tycker jorden är en helt fantastisk planet.

När det kommer till David Icke så har jag sett ovanstående och en rad andra klipp. Det är vanföreställningar och inget annat. Argument som helt saknar bevis. Jag är dock övertygad om att det i din verklighet går att hitta bevis för allt möjligt du tror på.

Idag vaknade jag och konstaterade att jag levde. Jag noterade att min gitarr stod precis där jag ställde den igår. Rummet jag somnade i var detsamma som jag vaknade upp i. Detta gäller för de flesta människor kan jag upplysa dig om.

Det du menar med att "vakna upp" sker med massa människor. Vissa tror att just deras gud existerar, andra tror att de är rymdvarelser, någon ser sig själv som fyrdimensionell och en annan tror fast att atomer har medvetande. Gemensamt för alla är att de tycker synd om de som sover och inte ser verkligheten som dem. Du är inget undantag.

Jag är inte ett dyft rädd för att spela biljard. Det väcker heller ingen ångest inom mig. Trots detta kommer det bli en av mina handlingar inom kort.
2015-05-05 16:23 # 152
Lunaxian
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Deepak Chopra/Lunaxian

Min okunskap om vad exakt?

Att säga att människor måste vakna upp/se verkligheten/sanningen är det samma som att säga att säga att du vet sanningen. En synnerligen pompös egenskap som återfinns hos människor med diametrala åsikter. Det går helt enkelt inte ihop.

Jag kan bara beklaga att du drivits av rädsla och ångest innan du "vaknade upp". Men så länge du är nöjd med din tillvaro och den inte skadar andra så ser jag inget problem med det oavsett vilken "verklighet" det handlar om.

Kärt barn har många namn. Jag kallar inte jorden prison planet även om du och Alex Jones gör det. Jag tycker jorden är en helt fantastisk planet.

När det kommer till David Icke så har jag sett ovanstående och en rad andra klipp. Det är vanföreställningar och inget annat. Argument som helt saknar bevis. Jag är dock övertygad om att det i din verklighet går att hitta bevis för allt möjligt du tror på.

Idag vaknade jag och konstaterade att jag levde. Jag noterade att min gitarr stod precis där jag ställde den igår. Rummet jag somnade i var detsamma som jag vaknade upp i. Detta gäller för de flesta människor kan jag upplysa dig om.

Det du menar med att "vakna upp" sker med massa människor. Vissa tror att just deras gud existerar, andra tror att de är rymdvarelser, någon ser sig själv som fyrdimensionell och en annan tror fast att atomer har medvetande. Gemensamt för alla är att de tycker synd om de som sover och inte ser verkligheten som dem. Du är inget undantag.

Jag är inte ett dyft rädd för att spela biljard. Det väcker heller ingen ångest inom mig. Trots detta kommer det bli en av mina handlingar inom kort.


Jag var precis som du, kritisk till allt flum och så långt ifrån en "foliehatt" som går, vetenskap var min religion och fnös åt allt annat.. Jag vet inte hur man ska förklara det hela och det är säkert annorlunda för alla men något nytt uppenbarade sig för mig. Ett nytt sätt att se mig själv och min plats här. En mer medveten sådan... Tänk att man helt plötsligt förstår att man fundamentalt är uppbygd av 2 delar. Ego + Själ. Ego består av de vanliga 5 sinnena som bombar vårat medvetande all vaken tid och själ är ett 6:e som fått stå tillbaka för vår egodrivna värld...
Jag önskar hela planeten går igenom något liknande vad som hände en ateist som mig, inte för att man ser hur fel världen är utan man ser hur långt ifrån det själsliga man har levt.
För första gången är jag påväg någonstans meningsfullt, jag vet inte vart, jag vet inte hur... men äntligen på väg mot något mer sant än den konsumtionshets man drillats in i.
Hela mitt liv brakade och inom loppet av några månader har jag gått från IT system karriärist till Naturekologisk pengahatare, håller på och säljer allt jag har, betalar av lån och tänker använda mitt nya liv till att göra den här jorden till en bättre plats.
2015-05-05 17:28 # 153
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaxian
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Here we go again, alla dårarna samlade på en hög och slåss om aluminiummössor. Det behövs sååå lite för att de ska krypa fram, kan ni inte hålla er till guld och silver och allmänt accepterade, normala OCH vettiga saker, troll och trolldom finns inte, FÖR FAAAN


Troll och trolldom finns inte? Hur kom hela universum till från ingenstans då? ur tomma intet som är den allmänt vedertagna teorin? Vi vet INGENTING om det här universumet och jag tror inte du gör det heller. I min värld är allt möjligt och det är det härligaste jag insett någonsin.


Ja varför inte? Var skulle det annars komma ifrån? Gud? Varifrån kom isf gud ifrån? Ingenstans?

Den frågeställningen löser sig inte för att man lägger till en gud i sammanhanget.
2015-05-05 19:58 # 154
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaxian
Citat:
Ursprungligen postat av Snaken
Deepak Chopra/Lunaxian

Min okunskap om vad exakt?

Att säga att människor måste vakna upp/se verkligheten/sanningen är det samma som att säga att säga att du vet sanningen. En synnerligen pompös egenskap som återfinns hos människor med diametrala åsikter. Det går helt enkelt inte ihop.

Jag kan bara beklaga att du drivits av rädsla och ångest innan du "vaknade upp". Men så länge du är nöjd med din tillvaro och den inte skadar andra så ser jag inget problem med det oavsett vilken "verklighet" det handlar om.

Kärt barn har många namn. Jag kallar inte jorden prison planet även om du och Alex Jones gör det. Jag tycker jorden är en helt fantastisk planet.

När det kommer till David Icke så har jag sett ovanstående och en rad andra klipp. Det är vanföreställningar och inget annat. Argument som helt saknar bevis. Jag är dock övertygad om att det i din verklighet går att hitta bevis för allt möjligt du tror på.

Idag vaknade jag och konstaterade att jag levde. Jag noterade att min gitarr stod precis där jag ställde den igår. Rummet jag somnade i var detsamma som jag vaknade upp i. Detta gäller för de flesta människor kan jag upplysa dig om.

Det du menar med att "vakna upp" sker med massa människor. Vissa tror att just deras gud existerar, andra tror att de är rymdvarelser, någon ser sig själv som fyrdimensionell och en annan tror fast att atomer har medvetande. Gemensamt för alla är att de tycker synd om de som sover och inte ser verkligheten som dem. Du är inget undantag.

Jag är inte ett dyft rädd för att spela biljard. Det väcker heller ingen ångest inom mig. Trots detta kommer det bli en av mina handlingar inom kort.


Jag var precis som du, kritisk till allt flum och så långt ifrån en "foliehatt" som går, vetenskap var min religion och fnös åt allt annat.. Jag vet inte hur man ska förklara det hela och det är säkert annorlunda för alla men något nytt uppenbarade sig för mig. Ett nytt sätt att se mig själv och min plats här. En mer medveten sådan... Tänk att man helt plötsligt förstår att man fundamentalt är uppbygd av 2 delar. Ego + Själ. Ego består av de vanliga 5 sinnena som bombar vårat medvetande all vaken tid och själ är ett 6:e som fått stå tillbaka för vår egodrivna värld...
Jag önskar hela planeten går igenom något liknande vad som hände en ateist som mig, inte för att man ser hur fel världen är utan man ser hur långt ifrån det själsliga man har levt.
För första gången är jag påväg någonstans meningsfullt, jag vet inte vart, jag vet inte hur... men äntligen på väg mot något mer sant än den konsumtionshets man drillats in i.
Hela mitt liv brakade och inom loppet av några månader har jag gått från IT system karriärist till Naturekologisk pengahatare, håller på och säljer allt jag har, betalar av lån och tänker använda mitt nya liv till att göra den här jorden till en bättre plats.


"betalar av lån" jag skrattar ihjäl mig!! Om du nu är "Naturekologisk pengahatare" som säljer allt du har ( för pengar?) vad ska du med pengarna till?? "Betalar av lån", men då äger du saker igen, när lånen är betalda, vad sen? Säljer du det får du in mera pengar som du hatar....o.s.v.
P. s. Skicka pengarna till mig, jag offrar mig och hjälper dig gärna.....
2015-05-05 20:20 # 155
Solidus
Spelar du också gitarr Snaken, vad trevligt. Vad spelar du för sorts musik? Jag spelar nästan bara L. Cohens musik ..
Det är för övrigt något jag kan rekommendera även till alla foliehattar, lär er att spela och ät mycket kokosfett, det blir man smartare av...fan, nu blir det ATH , rusning efter kokosfett, och en så kallad kokosfettrun, :-)
2015-05-05 23:39 # 156
Lotus
När blir man en foliehatt?
Senast ändrad av Lotus; 2015-05-05 23:39


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt