Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Förbättringsförslag
Förbättringsförslag
2011-02-22 09:15 # 61
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Styfen
Citat:
Ursprungligen postat av teasing1
Nej det går inte att köpa guld längre. Ringer man Boliden Commercial, som har hand om försäljning och lager, så blir man hänvisad till Guldcentralen.se

Men jag har öppnat en dialog med en ansvarig på Commercial, och det verkar som om det kan finnas en öppning till att köpa silvertackor/granuler. Inget bekräftat än, men jag hör av så fort jag vet.


Till Forumansvarig/moderatorer:

I och med detta skulle jag vilka trycka på knappen "Bevaka tråd"
Finns det möjlighet att ni fixar en sådan funktion? D.v.s. klickar man där får man ett mail när det postas ett nytt inlägg.

Tackar!


Tack för idén. Jag tar med det på todo-listan så får vi diskutera hur vi skall prioritera det. Webmaster, hur ser du på detta?
2011-02-24 17:18 # 62
GotSilverYet?
Vart i todo-listan ligger silverprenumerationen?
2011-02-24 20:48 # 63
beegee
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Citat:

Ursäkta långsamt svar men jag har ju blivit pappa så det får vara min ursäkt :-)



Grattis!


Instämmer och vill ge dig en eloge för denna fina hemsida med utrymme för alla diskussioner och divergerande åsikter.
Ett litet virtuellt universitet och seminarium!
2011-02-24 23:39 # 64
In4mayshun
Jämfört med andra större forum som jag besöker så har LS en ganska begränsad funktionalitet som gör att det blir lite omständligt att använda. Det går ju an nu men om antalet användare och inlägg ökar framöver så kommer det att bli väldigt oöverskådligt. Funktioner som finns på de flesta andra diskussionsforum och som jag saknar är:

- knapp för "nya inlägg" som listar alla nya inlägg i alla trådar sedan man senast besökte sidan. Det gör det väldigt lätt att följa aktuella och aktiva trådar.

- bevakning/prenumeration av trådar med mail-avisering av nya inlägg (inte så viktigt egentligen, mer ett +)

- visa alla inlägg av en viss användare. Ger en bra bild av någons posthistorik och vad det är för en filur.

- registeringstvång. En massa anonyma inlägg skapar en salig röra och citeringstrubbel. Våra "handles" (användarnamn) är ju redan helt anonyma och går inte att identifiera med mindre än poliskrav mot internetoperatören. Så värst hemliga grejer avhandlas inte här, så anon-posting är.....dumt.

- visa mina citerade inlägg. Vem har svarat på något jag skrivit? Gör det lättare att hålla igång diskussioner så trådar inte självdör bara för att man missat svar på egna inlägg.

- förhandsgranskning av inlägg. Har jag fått till allting rätt med citat, bilder o.s.v. innan jag postar? Man kan ju alltid redigera i efterhand men det är knöligt, bättre med förhandsgranskning.

- PM. Privat meddelande till annan användare

Jag antar att nuvarande plattform inte stöder ovanstående funktioner och jag vet i ärlighetens namn inte vilken plattform man skulle byta till, jag har inte koll på sånt. Men det är bara att byta till det ledande forumprogrammet. Ju tidigare desto bättre eftersom man inte brukar kunna importera befintliga trådar in på nya plattformar.
Senast ändrad av In4mayshun; 2011-02-24 23:42
2011-02-27 15:28 # 65
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av GotSilverYet?
Vart i todo-listan ligger silverprenumerationen?


En bit ned eftersom vi inte ser den som särskilt kritisk då man själv kan lägga ordrar varje månad och det dessutom är ganska mycket jobb med den. Om många skulle önska denna funktion kan vi dock prioritera upp den.

I nästa release kommer sannolikt, förutom en hel del interna admin-förbättringar, möjlighet att se priserna för respektive produkt uttryckt i gram, i premie över spot samt spread mellan köp och sälj. Förhoppningsvis kommer också möjligheten att kommentera dagens ledare. Vi jobbar med designen för dessa båda funktioner just nu.
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-02-27 15:29
2011-02-27 15:42 # 66
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Se mina svar i kursiv stil under varje stycke

Jämfört med andra större forum som jag besöker så har LS en ganska begränsad funktionalitet som gör att det blir lite omständligt att använda. Det går ju an nu men om antalet användare och inlägg ökar framöver så kommer det att bli väldigt oöverskådligt. Funktioner som finns på de flesta andra diskussionsforum och som jag saknar är:

Ja, funktionaliteten är till en början begränsad eftersom vi vill fokusera på användarvänligheten framför allt annat. Forumet är till skillnad från en överväldigande majoritet på nätet dessutom egenutvecklat för att det vartefter skall kunna bli så ändamålsenligt som möjligt. Vad är det du syftar på som är omständligt idag?

- knapp för "nya inlägg" som listar alla nya inlägg i alla trådar sedan man senast besökte sidan. Det gör det väldigt lätt att följa aktuella och aktiva trådar.

Denna funktionalitet har vi där områden och trådar med nya inlägg sedan senast markeras med fet stil och där det går att välja "Markera forum som lästa" längst ned på sidan för att indikera att allt är läst och således ta bort den feta stilen på trådar med olästa inlägg

- bevakning/prenumeration av trådar med mail-avisering av nya inlägg (inte så viktigt egentligen, mer ett +)

Jag sätter upp detta på todo-listan då det önskats även tidigare.

- visa alla inlägg av en viss användare. Ger en bra bild av någons posthistorik och vad det är för en filur.

Japp, instämmer, sätter upp även denna. Det känns kanske högre prioriterat än e-mail aviseringen?

- registeringstvång. En massa anonyma inlägg skapar en salig röra och citeringstrubbel. Våra "handles" (användarnamn) är ju redan helt anonyma och går inte att identifiera med mindre än poliskrav mot internetoperatören. Så värst hemliga grejer avhandlas inte här, så anon-posting är.....dumt.

Vi följer en plan för detta där vi ville minimera tröskeln initialt för att få igång forumet med en kritisk massa. Nu har vi implementerat en ruta där man aktivt måste välja att vara anonym. Vi kommer såsmåningom kräva inloggning men inte riktigt ännu. Det går ju utmärkt att vara anonym även med konto då vi endast kräver en e-post adress och ett lösenord för att skapa ett konto.

- visa mina citerade inlägg. Vem har svarat på något jag skrivit? Gör det lättare att hålla igång diskussioner så trådar inte självdör bara för att man missat svar på egna inlägg.

Har inte så bra koll på denna. Är den standard i andra forum?

- förhandsgranskning av inlägg. Har jag fått till allting rätt med citat, bilder o.s.v. innan jag postar? Man kan ju alltid redigera i efterhand men det är knöligt, bättre med förhandsgranskning.

Instämmer och tar med den på todo

- PM. Privat meddelande till annan användare

Möjligen på sikt men syftet med forumet i nuläget är en öppen diskussion inte privata förehavanden

Jag antar att nuvarande plattform inte stöder ovanstående funktioner och jag vet i ärlighetens namn inte vilken plattform man skulle byta till, jag har inte koll på sånt. Men det är bara att byta till det ledande forumprogrammet. Ju tidigare desto bättre eftersom man inte brukar kunna importera befintliga trådar in på nya plattformar.[/quote]

Som sagt är allt egen-utvecklat och vi kan göra vad vi vill :-) Det handlar bara om tid och prioriteringar
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-02-27 15:43
2011-02-27 15:44 # 67
Liberty Silver / Gustav Andersson
Jag håller med i mycket av det som In4mayshun säger. I synerhet anonymiteten. Du kan ju skapa en epost adress helt anonymt på google eller om du är ännu mera paranoid här: http://www.hushmail.com/
Det blir väldigt tråkiga trådar bitvis som endast innehåller en massa anonyma inlägg av diverse folk.
2011-02-27 15:56 # 68
Anonym
Behåll anonymitetspostningen!
Visserligen kan man slippa något enstaka pundhuvud emellanåt, men det sker till priset av minskad spontanitet! Tänk t.ex på Cornucopias blogg, den skulle se helt annorlunda ut om alla skulle vara registrerade. Symbolfrågan är inte heller oviktig, skulle tro att många ser registrering som ett litet steg mot det ökande storebrorssamhället.

/GeCe
2011-02-27 16:50 # 69
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Behåll anonymitetspostningen!
Visserligen kan man slippa något enstaka pundhuvud emellanåt, men det sker till priset av minskad spontanitet! Tänk t.ex på Cornucopias blogg, den skulle se helt annorlunda ut om alla skulle vara registrerade. Symbolfrågan är inte heller oviktig, skulle tro att många ser registrering som ett litet steg mot det ökande storebrorssamhället.

/GeCe


Jag tycker också, att det är bra som det är nu. Jag har inte själv sett något inlägg som missbrukat anonymiteten. Folk här verkar seriösa, vilket jag också tror ädelmetallinvesterare är.

KH
2011-02-28 19:13 # 70
In4mayshun
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson


Vad är det du syftar på som är omständligt idag?


Det är väl mest det med att man "manuellt" får leta upp de sista inläggen i olika trådar. Men det är inte hela världen, det är inte så många trådar att hålla rätt på.

Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
- visa mina citerade inlägg. Vem har svarat på något jag skrivit? Gör det lättare att hålla igång diskussioner så trådar inte självdör bara för att man missat svar på egna inlägg.

Har inte så bra koll på denna. Är den standard i andra forum?


Tyvärr inte så vanligt, men det finns iaf på Flashback, Sveriges bästa diskussionsforum.

Men jag vill inte klaga för mycket, det är bara småtterier sammantaget. Det är inläggen och inte funktionerna som är det viktiga på ett forum, och här håller inläggen hög klass! :)
Senast ändrad av In4mayshun; 2011-02-28 19:16
2011-07-20 02:17 # 71
Sigvard
Skulle gärna vilja att det fanns ett arkiv av Dagens ledare. Ofta är det bra saker som skrivs men sen är de ju puts väck.

Reserverar mig, funktionen kanske redan finns men jag hittar den inte.

Sigvard
2011-07-21 21:09 # 72
Danijo
En funktion under 'Mitt konto' där man kan skapa en portfölj med sitt innehav, knutit till LS köpkurser, så man kan se realvärdet av sitt guld/silver innehav.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt