Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < LS Mynt 2013
LS Mynt 2013
2013-02-28 13:32 # 1
Liberty Silver Estland
Äntligen lanserar vi den emotsedda nyheten kring LS mynten för 2013.

Liberty Silver Estland har efter långa förhandlingar nu möjlighet att sälja Surinam Silvermynt 1 oz - 2013 med myntmärke "LS".

Mynten är lagligt betalningsmedel med SRD 10.



Besök Liberty Silver Estland för att beställa och mer information.
Senast ändrad av Liberty Silver Estland; 2013-02-28 13:40
2013-02-28 13:39 # 2
Nikon
Kommer LS återköpa dessa?
Till vilken spread?
2013-02-28 13:47 # 3
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Kommer LS återköpa dessa?
Till vilken spread?


Ja, Liberty Silver AB kommer återköpa dessa utan spread mellan köp- och säljpris baserat på lägsta köppriset. Liberty Silver AB kommer dock endast sälja/saluföra mynten i den mån de säljs av privatpersoner till Liberty Silver AB.

Kika under "Sälja tackor & mynt" - "Liberty Silver Mynt" - "Surinam Silvermynt - LS Myntmärke - 1 oz 2013". I skrivande stund köper Liberty Silver AB för 205 kr/st. Liberty Silver AB säljer sedan även för från 205 kr/st (om vi haft några i lager d.v.s.)
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2013-02-28 13:50
2013-02-28 18:38 # 4
MoonMan
Hur kommer det sig att LS-Sveriges ut pris på LS-mynt 2013 ser ut att sakna moms påslag? Är dom moms befriade, eller är det ett misstag? Just nu finns ju inga i lager men jag blir lite fundersam.

Är det European Central Mint i Amsderdam som präglar mynten?


Vill också på peka att hos LS-Estland står det USA som utgivnings land. Utgår från att det skall vara Surinam.
2013-02-28 22:26 # 5
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av MoonMan
Hur kommer det sig att LS-Sveriges ut pris på LS-mynt 2013 ser ut att sakna moms påslag? Är dom moms befriade, eller är det ett misstag? Just nu finns ju inga i lager men jag blir lite fundersam.

Är det European Central Mint i Amsderdam som präglar mynten?

Vill också på peka att hos LS-Estland står det USA som utgivnings land. Utgår från att det skall vara Surinam.


Nej, de är inte momsbefriade i Sverige. I den mån vi får in begagnade mynt säljer vi dem med vinstmarginalbeskattning.

Nej, det är inte ECM som präglar mynten.

Ja, det är givetvis korrekt att Surinam och inte USA är utgivningsland. Måste vara en felskrivning.
2013-05-09 23:30 # 6
SilverStoffe
Hittade ingen vettig tråd för detta men vet ni när Surinam silvermynt LS myntmärke 1 oz 2013 finns i lager? Dem var klart billigast och jag resonerar lite silver som silver så funderar på att köpa dessa.

Vet ni varför detta mynt är så betydligt billigare än dem andra. Varför existerar det en prisskillnad på olika mynt? En annan sak, är myntens äkthet garanterad om man köper här?

Uppskattar om någon orkar vara lite hjälpsam här =)
2013-05-10 09:54 # 7
goldcard
Surinam silvermynt är LS "eget" mynt. Dessa mynt handlar man utan spread. Men de du kan köpa på den svenska sidan är endast mynt som privatpersoner sålt in. Tror det är liten chans att du hittar några i lager i Sverige då det skulle förutsätta att någon först köpt dem i Estland och sedan sålt dem med förlust här. Så vill du köpa billigt, beställ från Estland. Men tänk på att vid enstaka mynt kan frakten äta upp det du tjänar på att handla billigare där.
2013-05-11 01:59 # 8
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Ambitionen är att Liberty Silver AB skall köpa Surinammynt till samma pris som Liberty Silver OÜ säljer dem. Eftersom bolaget dock är särskiljda med olika operationer är det upp till oss att hålla reda på Liberty Silver OÜ:s prissättning vilket vi skall försöka göra bättre framöver. Priset för försäljning av Surinammynt till oss är iaf justerat enl. ovan nu.
2013-07-16 06:04 # 9
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Liberty Silver AB har nu fått in ett parti av Surinammynt med LS-myntmärke. Dessa säljer vi nu utan spread. Lagret är högst begränsat så först till kvarn!
https://www.libertysilver.se/kopa/produkt/surinam_2013
Observera att det enbart är Surinammynt med LS-myntmärke som vi köper tillbaka till ett särskilt högt pris.
Senast ändrad av Liberty Silver / Mikael From; 2013-07-16 06:05
2013-08-07 22:02 # 10
dudde
Hej, kommer ni få in fler Surinam LS mynt till försäljning genom Liberty Silver Estland?
2013-08-08 11:27 # 11
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av dudde
Hej, kommer ni få in fler Surinam LS mynt till försäljning genom Liberty Silver Estland?


Jag är inte säker på om jag uppfattar frågan korrekt. De Surinam-mynt som vi saluför har vi inte köpt från Liberty Silver Estland.

Om frågan gäller Liberty Silver Estland så rekommenderar jag att du kontaktar dem eftersom vi är två skilda företag.
2013-08-09 15:26 # 12
dudde
Ok, jag trodde man kunde köpa Surinam silvermynt med LS-myntmärke genom Liberty Silver Estland.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt