Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Tänk om det inte kraschar?
Tänk om det inte kraschar?
2012-05-30 13:55 # 1
billion
Fick en tanke idag som gjorde mig lite fundersam. De styrande vill av personliga skäl inte att det skall krascha. De kommer göra allt för att undvika det. Det kommer till slut ta extrema proportioner. Förr i tiden gjorde exempelvis en hyperinflation att man till slut måste reda ut saker och ting. Kostnaden för att tillverka pengarna översteg värdet på dem och man förlorade dessutom kontrollen.

Denna gång är krisen global. Skuld finns nästan överallt(nästan alla sitter i samma båt). För att lögnen skall kunna fortsätta måste man kunna tillverka pengar(eller det som används som pengar) extremt billigt, man måste ha full kontroll på samtliga transaktioner samt göra det omöjligt att handla med något annat än statliga(globala?) pengar. Vi är redan på god väg i Sverige även om det fortfarande saknas en del.

Vad vill jag egentligen säga? Att vi kan förvänta oss ytterligare kontroll även ner på individnivå(mobilbetalningar mellan användare är en våt dröm för staten) och att vi kan förvänta oss en intensifierad kamp för att få bort allt annat än elektroniska pengar som staten kan kontrollera. Detta kommer att ske globalt. Vi kan troligen i takt med att utvecklingen fortsätter också förvänta oss extremt stränga straff för de som försöker göra affärer utanför systemet. De flesta kommer acceptera detta för att kunna fortsätta sina liv ungefär som vanligt. De flesta kommer också bygga upp ett hat mot de som tycker annorlunda för att de själva känner att de gör fel men inte anser att de har något annat val. Vi kan redan se tendenser på det.

Om det jag skriver ovan stämmer så kommer guld(och kanske silver) tappa en stor del av sitt värde efter att ha rusat upp kraftigt. Jag vet inte om det är den rusningen vi redan sett eller om det kommer en ny topp. Jag gissar att det gör det men det är beroende på hur de styrande agerar.

Tyvärr kan jag bara se en lösning på vårt dilemma som egentligen handlar om fullständig frihet och den finns i slutet av Bibeln. Om det jag skriver ovan inte stämmer så skulle ingen annan än jag bli överlycklig. Tänk om vi kunde bryta utvecklingen och gå mot ljusare tider igen. Det vore fantastiskt!

Vad tror ni om detta? Viljan bland styrande verkar vara så stark att det nästan blivit en naturlag att vi går mot utökad kontroll och mer lögn. Kan vi ändra på det? Hur?



Senast ändrad av billion; 2012-05-30 14:09
2012-05-30 18:04 # 2
Silverbullit
Antar att du läst D. Wilkersons "Synen", annars gör det!!!
Där står det klart och tydligt att guld (och silver) inte kommer bli den säkra tillflykt som många hoppas på. Men det hela kommer föregås av en mycket kraftig uppgång i de bägge. Det enda som ger ekonomisk trygghet kommer vara skuldfrihet och egen mark.

Tyvärr måste jag stämma in i den framtidsskildring du ger, samtidigt tror jag att det är en del av den oundvikliga planen som lagts ut för skapelsen från början.

"Det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt."
2012-05-30 18:42 # 3
JJ
Har också givit precis det där en tanke eller rättare sakt flera gånger.
och jag hoppas innerligt att kraschen kommer annars är det nog totalt kört för oss.
Då menar jag alla vanliga människor på planeten. Vi kommer bli totalt styrda precis som de styrande vill ha oss.

Usch hemska tanke:(
2012-05-30 19:21 # 4
Nikon
Det blir dock svårt att förbjuda köp, försäljning, och innehav av ädelmetaller, eftersom de är råvaror inom industrin.
Däremot kan man säkerligen fördröja en crash med hjälp av regleringar. Men kan man undvika en crash med hjälp av regleringar? Svårt att säga.... Hur reglerar man bort en skenande statsskuld på 1000% av BNP?
Förslag?
2012-05-30 19:25 # 5
Syraks vishet
Intresant att fler tar lärdom från skriften , grattis !
Jag har själv ett citat från slutet av Jesus Syraks vishet som alltid är en god vägledare .

-"Ge gärna en stor summa silver för lärdomen ,
med den kan ni skaffa er mycket guld . "
Syr 51 / 28

Förövrigt så kämpar vi mot mänskliga krafter som nu är oss övermäktiga .och kommer så att vara ett tag till bla för den stora makten på andra sidan atlanten , vill sänka olje priset ,tills Iran och Syrien inte ser någon annan utväg än ...
För visst följer de ädla metallerna till viss del oljepriset och motsatsen till Dollarn .

Hur länge då , tills det vänder ?
Om det blir krig i mellanöstern runt midsommar ...

Då sticker jag ut huvuvet och säger senast söndagen den 15e juli , i år..
2012-05-30 21:00 # 6
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbullit
Antar att du läst D. Wilkersons "Synen", annars gör det!!!
Där står det klart och tydligt att guld (och silver) inte kommer bli den säkra tillflykt som många hoppas på. Men det hela kommer föregås av en mycket kraftig uppgång i de bägge. Det enda som ger ekonomisk trygghet kommer vara skuldfrihet och egen mark.

Tyvärr måste jag stämma in i den framtidsskildring du ger, samtidigt tror jag att det är en del av den oundvikliga planen som lagts ut för skapelsen från början.

"Det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt."


Läste Synen strax efter att Wilkerson dog. Fantastiskt mycket som just nu slår in. Mitt hopp har länge varit att vi skulle få se ljusare tider ännu en gång innan det är dags för slutklämmen...men jag börjar tvivla. Motståndet(eller den totala likgiltigheten) verkar så kompakt från folk i gemen(inte minst från många s.k. kristna). Å andra sidan måste det sett mycket mörkt ut flera gånger tidigare i historien...fast denna gång är allt så globalt sammanflätat att det inte liknar något vi tidigare varit med om. Jag tror också planen har funnits sedan skapelsens begynnelse men jag tror ändå att vi här och nu alltid skall kämpa för det goda...vilket inte är kontroll och lögn utan frihet och sanning. Oavsett vart det leder.
Senast ändrad av billion; 2012-05-30 21:08
2012-05-31 00:04 # 7
MoonMan
Intressant tråd, många här på forumet verkar ju vara övertygade om ett Mad Max senario.

Jag tror inte staten kommer kunna kontrollera alla köp och transaktioner som sker. I ekonomier som har reglerats och styrts har det alltid uppståt svarta marknader.
Regimer som strävar mot total kontroll kolappsar till slut under tyngde av kontrollaparaten, kontrollen är helt enkelt inte produktiv. Fast om folket aldrig ens märker hur dom kontrolleras så?

Vidare så tror jag inte på någon stor världs konspiration. Det som sker i dag är bara en naturlig följd av vad som skedde igår. Det behövs ingen ondskeful världs regering. Alla vill alltid ha mer, och då måste någon annan få mindre.Precis som att jag vill att mina fonder skall öka och att lägenheten skall bli mer värd, så vill J P Morgan öka sina tillgångar. Jag tror inte att ledarna för världens stora företag nödvändigtvis är "goda mäniskor", dom är nog ganska skrupel fria. Men att deras förfäder gick samman i nån sorts packt på 1600-talet för att deras ättlingar skulle kunna förslava hela jorden 400 år senare låter rätt långsökt tycker jag. Jag tror inte ens världens maktelit är en särkilt konstant grupp.
Skulle vara intressant med några framtidsprofetsior av någorlunda nyanserat slag. Vad skulle tillexempel hända vid en global hyperinflation? Vad händer när det inte finns någon utlänsk valut att falla tillbaka på? Själv har jag inga bra teorier, men det finns ju många pålästa personer här som kanske vågar sig på några kvalifiserade gissningar.
Senast ändrad av MoonMan; 2012-05-31 00:11
2012-06-01 09:58 # 8
RT
Jag ar av liknande asikt. Det som sker ar omojligt att andra. For icke-tankande individer som sitter i sina Poggenpohl-kok och dricker latte tror jag inte NWO innebar nagon storre forandring. Jag menar, de har ju redan avsagt sig sin frihet. De kommer bli raddade av staten och (hogst omedvetet) sitta fast i skuldnatet for all framtid. Far de lite flashiga grejer sa haller de kaften och ar nojda.

Faran uppstar i de grupper som satter friheten i det framsta rummet. Se bara hur Breivik fatt igang diverse sakerhetstjanster att gora profiling 24/7 for att hitta presumtiva valdsverkare som "got bananas" pa systemet. Inte for att jag delar Breiviks asikter eller anser massmordet vara ratt, men det ar denna personlighetstyp som kan gora det svart for eliten.

Annu varre ar det givetvis for de panyttfodda kristna, totalt okorrumperade och orubbliga i sin tro sa ar de nog det allra storsta hotet mot NWO(nej, vi talar inte svenska statskyrkan och andra "hijack:ade" religiosa samfund).

Det finns bara en vag, och den ligger oppen for alla. Alla tidigare forbund med Gud ar brutna, det nya gar via tron pa Jesus Kristus. Ur den kampen gar bara en vinnare ur. Sorry Gentlemen Elitists', you can't beat us there.
2012-06-01 12:23 # 9
marcandrew
Ja, om det inte kraschar så iallafall jag med skägget i brevlådan.

Angående eliten som styr så är det givetvis flera fraktioner inom denna. Och knappast en "klubb" där man sitter och håller varandra om ryggen hela tiden, och det har inte varit uppgjort i 400år.
2012-06-01 12:35 # 10
Solidus
Som ett litet inlägg, klippt ur "Affärsvärlden":

Enligt statistik från US Mint såldes 50.000 uns guld i mynt maj, mer än dubbelt så mycket som i april då det såldes 20.000 uns. Trots det var försäljningen ned cirka 50 procent jämfört med maj 2011.

"Folk har sakta men säkert kommit tillbaka till guld och silver i takt med att priserna har fallit. Oroshandel ger en del nya guldinvesterare", sade Scott Carter vid Lear Capital till Bloomberg News.

Marknaden inväntar nu jobbrapporten i USA, som publiceras klockan 14.30. Analytiker som medverkat i Bloomberg News enkät räknar i genomsnitt med att sysselsättningen ökade med 150.000 i maj, medan privata sysselsättningen ska ha stigit med 164.000 personer. Arbetslösheten väntas ligga kvar på 8,1 procent.
Noteringar klockan 11.35

Jag räknar med krasch
2012-06-01 16:41 # 11
Bob
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Som ett litet inlägg, klippt ur "Affärsvärlden":

Jag räknar med krasch


Tänk om det inte kraschar är en vanlig tanke hos mig. Mycket av det jag läser online är berättelser om USA, så klart, och alla valutor påverkas av dolllarn, men hur är läget för Sverige? Vi är också skuldsatta och lider av inflation, och var med under Bretton Woods tillslut vad jag förstår, så vi är väl bundna till dollarn? Men vad skulle en krasch av dollarn innebära för Sverige idag?
2012-06-02 15:01 # 12
Likvidus
Citat:
Ursprungligen postat av Bob
[quote="Solidus"]
Men vad skulle en krasch av dollarn innebära för Sverige idag?


Det skulle bli guldläge för silver; och övriga evighetspengar.
Ett Poggenpohl-kök för 900 kr, ett Marbodal för 400.
Senast ändrad av Likvidus; 2012-06-02 15:05


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt