Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guldras snart?
Guldras snart?
2011-07-30 18:34 # 1
teasing1
Snart kommer nog "kartellen" att slå till mot guldpriset. Guldet får rubriker, rubriker som bara överskuggas utav skuldtaksdebatten i USA. Jag tror att i samband med en överenskommelse mellan republikanerna och demokraterna om att öka skuldtaket så kommer kartellen att slå till mot pappersguldet.

Måndag blir en intressant dag.
Senast ändrad av teasing1; 2011-07-30 18:35
2011-07-30 19:48 # 2
billion
Borde inte guldet egentligen gå upp om den oansvarsfulla politiken(skuldtaket höjs) fortsätter? Inget har ju egentligen förändrats, det har bara blivit tydligare för fler vilken skuldbörda USA har?!

Kanske inte kortsiktigt, men långsiktigt?!
Senast ändrad av billion; 2011-07-30 19:48
2011-07-30 20:23 # 3
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av billion
Borde inte guldet egentligen gå upp om den oansvarsfulla politiken(skuldtaket höjs) fortsätter? Kanske inte kortsiktigt, men långsiktigt?!


Det är jag helt övertygad om.
2011-07-30 22:33 # 4
MrLibertad
Oavsett vad som händer så kommer guldpriset på lite längre sikt att gå upp, det är 100% SÄKERT.

Dock kan "kartellen" göra en attack, absolut, speciellt nu när guldet befinner sig i taket på sin uppåtgående trendkanal (veckochart)

Dock så säger fundamenta följande.

Nytt skuldtak röstas igenom, mer lån, mer pengapressning = guld upp.

Nytt skuldtak röstas inte igenom (kommer aldrig att hända), inställda betalningar, lägre kredit rating etc, etc = guld upp.

Som sagt, guldet kommer att gå upp, i princip oavsett vad som händer.
2011-07-31 00:06 # 5
TommyT


Guldpriset har denna vecka nått motståndet i sin stigande kanal, som bilden visar.

En kortare rekyl är sannolik de närmaste dagarna, speciellt när USA:s regering meddelar det oundvikliga beslutet att låna lite till för att hålla igång titanic några veckor till.

Den kortvariga utandningen för den dödsdömda globala pyramidekonomin ger ett sista bra köpläge för metallerna, de riktiga pengarna.

Därefter sticker metallerna iväg mot nya toppnoteringar, den ena efter den andra. Rättare sagt är det pappersekonomin, inklusive pappersvalutorna, som faller samman.

Nu varnar Ron Paul rakt ut för amerikansk och global valutakollaps:
2011-07-31 10:54 # 6
Orgott
egentligen kanske man inte ska försöka göra exakta förutsägelser men jag tror priset på guld kommer droppa $50-$100 någon gång under denna vecka.

givetvis kommer det gå upp mer hela året, men kortsiktigt finns det stor risk för en tillbakagång
2011-07-31 11:40 # 7
RT
Om tiden nu ar inne for att dra undan mattan och lata dollarn krascha, sa torde vi se en s k "fake move". D v s en kraftig kontraktion och sattning i priset. Jag tror dock det sker lite langre fram i host.
2011-07-31 19:32 # 8
Tel
Det finns olika sätt att rita kanaler.
Denna av Trader Dan visar att i bara ett av dem är guld på kanal toppen.
http://3.bp.blogspot.com/-NRGGrD_NKBg/Ti-e6BvgY1I/AAAAAAAAAik/RxWCF2Vlsv4/s1600/snapshot-802.png
Hur som helst det är, tycker jag, ingen mening att spekulera upp eller något ner, vi vet vart det är på väg i längden.
2011-08-01 11:34 # 9
Rickard
2011-08-03 09:24 # 10
mark08100
Jag hade en skum dröm 4-5 dagar sen att guldet låg på 355/gram så mitt undermedvetna verkar anse att guldet ska uppåt, så får se om mina profetiska drömmar går i uppfyllelse innan nästa korrigering.

nej ta inte detta på allvar, fast jag drömmen e sann, men det har mera med o göra att jag inte hade köpt guld på ett tag.

att guldet når till 355 är jag övertygad om långsiktigt, men kommande 4v ska bli intressanta också.
Senast ändrad av mark08100; 2011-08-03 09:24
2011-08-03 10:49 # 11
Flavian
Våren 2010 sade jag till en kompis att jag trodde att guldet skulle slå igenom 400 kronor per gram innan 2013 års slut, men kanske ett halvår senare tvivlade jag på att guldet skulle stiga så mycket så snabbt. Nu verkar det dock som om det kan bli så att guldpriset stiger ännu mer.

Ja, egentligen är det ju inte guldets värde som stiger utan givetvis är det kronans värde som dalar.
2011-08-03 13:05 # 12
Mike
Jag köpte på höjden före året och tänkte att jag skulle BTFD denna gången, men det ser inte ut som det blir en seasonal dip i augusti. Eller?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt