Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Det vänder uppåt! Prenumerera på Silver och Guld?
Det vänder uppåt! Prenumerera på Silver och Guld?
2011-05-06 17:29 # 1
billion
Jag har länge tänkt sluta betala a-kassa, icke obligatoriska försäkringar mm. och istället spara dessa pengar till när de behövs. Är dock inte så pigg på att ha dom på ett bankkonto. Tyvärr har jag inte kommit igång med detta ännu men fick idag en tanke om ett sätt att spara som kändes tilltalande.

Sätta av dessa pengar regelbundet varje månad genom en prenumeration på fysiskt Silver och Gold som skickas hem varje månad av LibertySilver. Kan mycket väl tänka mig autogiro för detta. Jag tror det skulle vara en mycket bra sparform.

Vad säger ni om det?
2011-05-06 19:21 # 2
MFC
Låter som en "bra" idé. Med "bra" menar jag att man verkligen får vara medveten om det volatila spot-priset när det är månadsprenumeration vi pratar om :P
2011-05-06 19:35 # 3
billion
Citat:
Ursprungligen postat av MFC
Låter som en "bra" idé. Med "bra" menar jag att man verkligen får vara medveten om det volatila spot-priset när det är månadsprenumeration vi pratar om :P


Jo, men det är just därför jag gillar det personligen. Nästan alla är överrens om att det är så här man bör spara. Köpa med jämna mellanrum och inte tänka alltför mycket på priset precis när man köper. Risken sprids ut med tiden. Historiskt sett är det en lysande affär.
2011-05-06 19:48 # 4
Blind Owl
Låter som en kul idé.
Hur hade du tänkt dig det? Är ju inte säkert att LS har samma saker i lager varje månad.
Kanske ett överrasknings-oz i månaden:)
2011-05-06 20:41 # 5
Anonym
BILLION

Jag tycker att din ide´är helt rätt. Det är för det mesta omöjligt att pricka in toppar och bottnar i priserna, och därför kan det vara klokt att helt enkelt köpa lite silver eller guld vid ett visst datum varje månad eller någon annan tidsperiod som är lämplig. Ibland köper man billigt och ibland dyrt, men i det långa loppet blir det bättre än att ha pengar på ett bankkonto. Detta under förutsättning, att man som vi här på forumet tror på en lång BULL marknad för ädel metallerna framöver.

Men på grund av spreaden mellan köp och sälj pris bör det vara för pengar man annars skulle ha sparat på längre sikt.

KH
2011-05-06 20:57 # 6
Anonym
BILLION
En annan bra sak i det här högskattesamhället vi lever i, är som du säger att minska på utgifterna och därmed också skatterna man betalar in i form av bl a moms. En minskning av utgifterna är fortfarande skattefri och man tjänar mer på det än en ökning av inkomster som beskattas.

Själv är jag pensionär, och har minskat utgifterna så mycket jag kunnat. Bl a har jag sagt upp fast telefon och prenumeration på dagstidning, där sparade vi mer än 400 kr i månaden skattefritt. Dessutom har jag sagt upp kaskoförsäkringen på bilen mm. Det finns en hel del onödiga utgifter som de flesta betalar och som lätt kan dras in på.

Det roliga med utgiftsminskningar är att socialstaten ännu inte kommit på hur man skall beskatta folk som minskar sina utgifter.

KH
2011-05-06 22:48 # 7
HPX
Det går inte att beskatta fritid. Jag har beslutat mig att aldrig någonsin betala marginalskatt igen.

Apropå att inte betala a-kasse-avgiften så slutade jag med det för ett par år sedan, men man skall vara medveten att det är en relativ förlustaffär, eftersom mycket av a-kassan finansieras via skattesedeln. Kort sagt, även om man inte får någon a-kassa om man slutar betala avgiften så får man fortfarande betala majoriteten av alla andras X(
2011-05-06 23:21 # 8
.
Jag hade prenumererat :)
2011-05-06 23:57 # 9
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
BILLION
En annan bra sak i det här högskattesamhället vi lever i, är som du säger att minska på utgifterna och därmed också skatterna man betalar in i form av bl a moms. En minskning av utgifterna är fortfarande skattefri och man tjänar mer på det än en ökning av inkomster som beskattas.

Själv är jag pensionär, och har minskat utgifterna så mycket jag kunnat. Bl a har jag sagt upp fast telefon och prenumeration på dagstidning, där sparade vi mer än 400 kr i månaden skattefritt. Dessutom har jag sagt upp kaskoförsäkringen på bilen mm. Det finns en hel del onödiga utgifter som de flesta betalar och som lätt kan dras in på.

Det roliga med utgiftsminskningar är att socialstaten ännu inte kommit på hur man skall beskatta folk som minskar sina utgifter.

KH


Som vanligt, kloka råd från dig KH. Att minska utgifterna är ju faktiskt skattefritt! :)
2011-05-07 00:02 # 10
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Blind Owl
Låter som en kul idé.
Hur hade du tänkt dig det? Är ju inte säkert att LS har samma saker i lager varje månad.
Kanske ett överrasknings-oz i månaden:)


Det får vara upp till Torgny men det hade varit trevligt med ett par alternativ. Att välja vad man vill köpa eller att få det som "blir över" till bra pris hade varit trevligt. Sätta någon maxsumma man är villig att spara varje månad. Vet inte exakt hur autogiro fungerar men det kanske behöver vara lite flexibelt. Några kronor upp eller ner per månad.
2011-05-08 17:44 # 11
jaduok
Bra idé
Som vanligt är problemet att du får betala 25% moms till staten på ditt månadssparande. Vilket du inte får om du investerar i aktier eller papperssilver.

Jag förstår fortfarande inte varför, eftersom skatteverket/tullverket verkar säga att investeringsmynt som accepteras av utländska banker är momsbefriat. Oavsett vilken metall de består av.
Och som tråden här på forumet("jag skickade ett mail till finans...") säger så verkar de acceptera import av mynt med hänvisning till reglerna.
Så varför LS säljer med moms har jag inte riktigt fattat men det finns nog ett bra skäl.
2011-05-08 18:03 # 12
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av jaduok
Bra idé
Som vanligt är problemet att du får betala 25% moms till staten på ditt månadssparande. Vilket du inte får om du investerar i aktier eller papperssilver.

Jag förstår fortfarande inte varför, eftersom skatteverket/tullverket verkar säga att investeringsmynt som accepteras av utländska banker är momsbefriat. Oavsett vilken metall de består av.
Och som tråden här på forumet("jag skickade ett mail till finans...") säger så verkar de acceptera import av mynt med hänvisning till reglerna.
Så varför LS säljer med moms har jag inte riktigt fattat men det finns nog ett bra skäl.


Men jag har svårt att tro att det går att undvika skatt på silver om man beställer utomlands?

Mr .T


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt