Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Commerzbank är ett gäng ...
Commerzbank är ett gäng ...
2011-04-20 10:11 # 1
teasing1
Såhär säger Commerzbank...

"Vad gäller silverpriset konstaterar banken att den starka pristrenden som fortsatt 2011 också har resulterat i att förhållandet mellan guld och silver, den så kallade "gold-silver ratio", fallit under 35, vilket är den lägsta nivån sedan 1983.

En stor del av uppgången har drivits av intresse från investerare på de finansiella marknaderna, men även av efterfrågan på fysiskt silver, mynt och medaljer som steg betydligt under 2010.

Även efterfrågan för tillverkning har stigit, en trend som väntas fortsätta framöver. Enligt World Silver Institute och GFMS spås sådan efterfrågan stiga till rekordhöga 666 miljoner uns till 2015.

Men även om situationen på silvermarknaden helt klart har förbättrats, "blir det svårare och svårare att försvara de nuvarande höga prisnivåerna ur ett fundamentalt perspektiv. Enligt oss är prisuppgången i silver överdriven. Vi räknar därför med en kraftig korrektion på kort sikt", skriver Commerzbank."

För det första, den naturliga ration mellan silver och guld är historiskt mellan 16-18. Att ration fallit under 35 och att det är lägst sedan 1983 är inget argument att silver och guld inte kommer fortsätta närma sig varandra.

Kom ihåg att Commerzbank säljer silver ETF's och är beroende av ett lågt silverpris. Ett allt för högt silverpris i kombination med att investerare kräver fysisk leverans innebär stora problem för banken som endast sitter på en bråkdel fysiskt silver i jämförelse med den mängd papper de säljer.

Silvrets(och gulds) monetära egenskaper har börjat påtalas runtom i världen, tack vare att den ses som pengar som centralbankerna inte kan trycka mer av. Inflation och silver går hand i hand och sist jag kollade så trycker Ben Shalom Bernanke judekonfetti(läs dollar) för fulla muggar.
Tror inte att QE2 är slut i juni, för det skulle innebära antingen högre räntor eller världskrig.
2011-04-21 12:11 # 2
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av teasing1
judekonfetti(läs dollar)


Skriv dollar istället, Tack!
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2011-04-21 12:59
2011-04-21 12:26 # 3
MFC
2011-04-21 13:06 # 4
Anonym
Angående synonymen Judekonfetti-Dollar, så är den inte så långsökt.
Att den s.k amerikanska centralbanken FED är privatägd, känner de initierade till. Inte statlig, inte kommunal, eller federal, utan spritt språngande privatägd alltså.
Tittar vi på vilken ägaren (rättare ägarna eftersom de är flera), så dyker dessa namn upp:

$1. Rothschild Banks of London and Berlin.

$2. Lazard Brothers Banks of Paris.

$3. Israel Moses Seif Banks of Italy.

$4. Warburg Bank of Hamburg and Amsterdam.

$5. Lehman Brothers of NY.

$6. Kuhn, Loeb Bank of NY (Now Shearson American Express).

$7. Goldman, Sachs of NY.

$8. National Bank of Commerce NY/Morgan Guaranty Trust (J. P. Morgan Bank - Equitable Life - Levi P. Morton are principal shareholders).

$9. Hanover Trust of NY (William and David Rockefeller & Chase National Bank NY are principal shareholders).

Jahapp, många judar är det.
2011-04-21 13:46 # 5
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Angående synonymen Judekonfetti-Dollar, så är den inte så långsökt.
Att den s.k amerikanska centralbanken FED är privatägd, känner de initierade till. Inte statlig, inte kommunal, eller federal, utan spritt språngande privatägd alltså.
Tittar vi på vilken ägaren (rättare ägarna eftersom de är flera), så dyker dessa namn upp:

$1. Rothschild Banks of London and Berlin.

$2. Lazard Brothers Banks of Paris.

$3. Israel Moses Seif Banks of Italy.

$4. Warburg Bank of Hamburg and Amsterdam.

$5. Lehman Brothers of NY.

$6. Kuhn, Loeb Bank of NY (Now Shearson American Express).

$7. Goldman, Sachs of NY.

$8. National Bank of Commerce NY/Morgan Guaranty Trust (J. P. Morgan Bank - Equitable Life - Levi P. Morton are principal shareholders).

$9. Hanover Trust of NY (William and David Rockefeller & Chase National Bank NY are principal shareholders).

Jahapp, många judar är det.



Om det är judar eller araber eller vilket folkslag - spelar ingen roll !!!
Finns bra människor och dåliga av alla folkslag , man behöver inte ta in en folkgrupp för att påvisa att nåt e fel eller så ... Annars bra information om inte annat :) vilka som äger vad :P
m v h Cjpm
Senast ändrad av Boss; 2011-04-21 13:54
2011-04-21 15:32 # 6
Anonym
Hmm, det var intressant med informationen om vilka det är som egentligen äger FED.
Är det verkligen sant att den är privat? Låter ju helt vansinnigt!
Men riktigt konstig kommentar från han som blev upprörd för att få reda på det.
Det stod väl inget om att det var bra eller dåligt att judar äger USAs riksbank, dvs hela ekonomin?

Hur är det med de andra stora s.k centralbankerna?
T.ex Bank of England, är den också privat?
Vilka är ägarna?
2011-04-21 15:47 # 7
teasing1
Okej, fast nu är det försent att ändra på inlägget. Om det uppfattades som stötande får moderatorerna gärna ta bort inlägget. Ska inte heller argumentera för eller emot mitt val av ord. Är hopplöst att ge sig in i den debatten. Men jag vill att alla ska veta jag har absolut inget emot judar, trots att moderatorns kommentar kan påstå det motsatta.
Senast ändrad av teasing1; 2011-04-21 15:48
2011-04-21 16:14 # 8
Boss
Citat:
Ursprungligen postat av teasing1
Okej, fast nu är det försent att ändra på inlägget. Om det uppfattades som stötande får moderatorerna gärna ta bort inlägget. Ska inte heller argumentera för eller emot mitt val av ord. Är hopplöst att ge sig in i den debatten. Men jag vill att alla ska veta jag har absolut inget emot judar, trots att moderatorns kommentar kan påstå det motsatta.


Hej hoppas jag inte förstörde ämnet nu :P men det var intressant det du tog upp om FED - har läst nåt liknande nånstans med :)

M V H Cjpm
Senast ändrad av Boss; 2011-04-21 16:15
2011-04-21 16:18 # 9
Styfen
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Hmm, det var intressant med informationen om vilka det är som egentligen äger FED.
Är det verkligen sant att den är privat? Låter ju helt vansinnigt!
Men riktigt konstig kommentar från han som blev upprörd för att få reda på det.
Det stod väl inget om att det var bra eller dåligt att judar äger USAs riksbank, dvs hela ekonomin?


Ganska intressant om man läser om Riksbanken på wikipedia också:

Den svenska valutan var till 1931 säkrad mot guld och papperssedlarna kunde bytas mot guldmynt. Enligt Sveriges grundlag var banken ända till 1975 skyldig att kunna byta sedlar mot guld. År 1931 infördes dock en särskild temporär lag som befriade banken från den skyldigheten. Denna temporära lag förnyades varje år tills dess att den nya grundlagen ratificerades 1975. Då frigjordes banken från regeringen och blev en fristående organisation utan skyldighet att kunna byta sedlar mot guld.

Kolla denna:



Senast ändrad av Styfen; 2011-04-21 16:22
2011-04-21 18:08 # 10
teasing1
Citat:
Ursprungligen postat av crash jp morgan
Citat:
Ursprungligen postat av teasing1
Okej, fast nu är det försent att ändra på inlägget. Om det uppfattades som stötande får moderatorerna gärna ta bort inlägget. Ska inte heller argumentera för eller emot mitt val av ord. Är hopplöst att ge sig in i den debatten. Men jag vill att alla ska veta jag har absolut inget emot judar, trots att moderatorns kommentar kan påstå det motsatta.


Hej hoppas jag inte förstörde ämnet nu :P men det var intressant det du tog upp om FED - har läst nåt liknande nånstans med :)

M V H Cjpm


Inte jag som tog upp ägandet kring FED.
2011-04-21 19:57 # 11
billion
Javisst är Federal Reserve privatägd. Namnet är "en smula" vilseledande. Jag antar att de flesta redan sett America: Freedom to Fascism? En film gjord av Aaron Russo. För de som inte sett den är länken här:

http://video.google.com/videoplay?docid=-1656880303867390173

Filmen går bland annat in på historien bakom Federal Reserve.
Senast ändrad av billion; 2011-04-21 20:27
2011-04-21 22:34 # 12
Anonym
Inte första tråden i forumet som drar åt det hållet...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt