Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Hur kommer en strypning av qe att påverka ädelmetaller
Hur kommer en strypning av qe att påverka ädelmetaller
2011-04-03 12:42 # 1
Anonym
Vill höra med er vad eran syn på om qe 3 inte kommer?
Vad händer om usa faktiskt börjar ta sin ekonomi på allvar?
Räntehöjningar är ett stort hot mot guldpriset, vid vilken ränta tror
ni guldet kommer störtdyka. Om det gör det, det har hänt förr.

Lucas
2011-04-03 14:40 # 2
Despierto
Det är ju svårt att säga... Risken finns ju att investerare i brist på billiga pengar slutar köpa papper på börsen och vänder sig till riktiga pengar, ädelmetaller, med sin tillgångar. Då kan ju priset gå paraboliskt upp.

Eller så sker det motsatta, att investerarna flyr till "säkra" investeringar, $, S&P 500 och obligationer, med de pengar de har kvar.
2011-04-03 15:09 # 3
Anonym
Citat:
Vad händer om usa faktiskt börjar ta sin ekonomi på allvar?

Tror att det är försent för att dom ska kunna räta upp sin ekonomi. Så valet är mellan en snabbare prisökning (medQE...n) eller en långsammare (ingen mer QE). I takt med dollarns förfall.
/GeCe
2011-04-03 15:14 # 4
LPB
Q3 kommer om inte i sommar så senare under detta år.

Se US Debtclock USDebtclock

Presidenten, Kongressen och Senaten i USA skal komma överens om det nya "skuldtaket", då det gamla på 14,2, ja hur många nollor är det nu?? 14,2 billioner dollar ( har jag räknat rätt?).

Vilket är överstigit och när det nya taket för USA'a skuld blir vedertaget och den höjs, så kan det inte sker något annat än en Q3.

Det som strör lite mer salt i såren är, då Kina och Japan, redan har sålt stora mängder av Amerikanska statspapper.
Med andra ord de har ingen tilltro i Dollar mera.

Det kommer att komma en Q3, frågan är bara när!??

//LPB
Senast ändrad av LPB; 2011-04-03 15:15
2011-04-03 15:23 # 5
Anonym
Ok så alla tror att qe3 kommer?
Men Fed pratar redan nu om räntehöjningar och att
det inte blir något qe3. Bernanke får svårare och svårare
att dölja inflationen och blir hårt grillad av tex Ron Paul.
OM dom höjer räntan stärks dollarn och det är inte bra för guldet.
Glöm inte bort att styrräntan låg på 22% i usa 1982.
Jag tror att det lät lika otroligt när någon sa det 5 år tidigare
som att nu säga att Fed höjer till kanske 10%.
Jag vet att vi måste ta med skuldsättningen nu som då inte fanns.
Men Fed börjar få stora problem med inflationen därför börjar
jag bli lite orolig för vad dom kan hitta på?
2011-04-03 15:24 # 6
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Ok så alla tror att qe3 kommer?
Men Fed pratar redan nu om räntehöjningar och att
det inte blir något qe3. Bernanke får svårare och svårare
att dölja inflationen och blir hårt grillad av tex Ron Paul.
OM dom höjer räntan stärks dollarn och det är inte bra för guldet.
Glöm inte bort att styrräntan låg på 22% i usa 1982.
Jag tror att det lät lika otroligt när någon sa det 5 år tidigare
som att nu säga att Fed höjer till kanske 10%.
Jag vet att vi måste ta med skuldsättningen nu som då inte fanns.
Men Fed börjar få stora problem med inflationen därför börjar
jag bli lite orolig för vad dom kan hitta på?


Lukas
2011-04-03 15:35 # 7
In4mayshun
Tror inte de törs höja räntan. Det skulle bromsa den lilla, bräckliga återhämtning som pågår i den amerikanska ekonomin. Det blir en QE3 och stigande inflation. Tydligen så är syftet med det manipulerade silverpriset att dölja den verkliga inflationen. Vad händer den dagen Comex inte klarar att hålla emot längre, och silvret värderas korrekt? Jag tror kommande kris kommer att utlösas precis som de brukar, mycket hastigt och utan förvarning.
2011-04-03 18:09 # 8
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av In4mayshun
Tror inte de törs höja räntan. Det skulle bromsa den lilla, bräckliga återhämtning som pågår i den amerikanska ekonomin. Det blir en QE3 och stigande inflation. Tydligen så är syftet med det manipulerade silverpriset att dölja den verkliga inflationen. Vad händer den dagen Comex inte klarar att hålla emot längre, och silvret värderas korrekt? Jag tror kommande kris kommer att utlösas precis som de brukar, mycket hastigt och utan förvarning.


Som jag har sagt det blir en Q3, kan inte höja räntan, alla andra länder säljer amerikanska bonds!!

Gå hårt in i, ädelmetaller och skuldfrihet!!

//LPB
2011-04-03 18:16 # 9
Anonym
Ok vi utgår ifrån att Fed inte höjer räntan och kör qe3.
Vad tror ni konsekvenserna blir? Bric var väldigt upprörda
när dom kom med qe2. Enligt kina så vill dom 10faldiga
sin guldreserv, skulle inte detta göra att guldet drar iväg ifrån silvret
om dom gör detta sammtidigt som andra länder bygger sin guldreserv?

Lucas
2011-04-03 18:35 # 10
förnuft & känsla
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym
Ok så alla tror att qe3 kommer?
Men Fed pratar redan nu om räntehöjningar och att
det inte blir något qe3. Bernanke får svårare och svårare
att dölja inflationen och blir hårt grillad av tex Ron Paul.
OM dom höjer räntan stärks dollarn och det är inte bra för guldet.
Glöm inte bort att styrräntan låg på 22% i usa 1982.
Jag tror att det lät lika otroligt när någon sa det 5 år tidigare
som att nu säga att Fed höjer till kanske 10%.
Jag vet att vi måste ta med skuldsättningen nu som då inte fanns.
Men Fed börjar få stora problem med inflationen därför börjar
jag bli lite orolig för vad dom kan hitta på?


Hej Lukas och alla andra!

Vilken otroligt spännande tid vi lever i just nu!

Min bedömning är att QE 3 är oundvikligt! Det har gått alldeles för lång tid, detta problem skulle man ha tagit tag i för flera år sedan. Dessvärre tror jag att vi nu med stormsteg är på väg in i något vi aldrig tidigare skådat.
Något som måste ske, det är helt enkelt för sent. Skägget sitter fast i brevlådan....Någon sax finns inte...

Jag vet att det låter dystert, men sanningen kvarstår - "någon" kommer villja ha tillbaka pengarna (skulden).
Denna någon är inte att leka med! Betala eller "dö"...eller förslavas i evighet.
Alternativet skuldavskrivning betyder i praktiken att den välfärd vi är vana med idag försvinner.

Gulduppköparna är många, reklamen massiv inte bara i Sverige utan överallt - något står inte rätt till och den stora massan fattar ingenting... Själv blir jag alltid lika lycklig när jag hör reklamen - guld köpes - den säger allt - att tiga om silver är guld.... :) Där fick JAG till det. Tror nämligen själv mer på silver än guld.

Höjer man räntorna med bara så lite som 4% så dyker de flesta amerikanska hushåll in i ett svart hål av misär.
Ni som tycker att 4% är mycket - nej, det är det inte. Inte om man tittar tillbaka historiskt. Själv har jag blivit väldigt anti det där med lån och ränta. Det som händer nu globalt ekonomiskt är ett vansinne utan dess like med ett resursslöseri och ansvarslöshet. Konsumtionslån utan hejd osv. Bostadslån, billån, studielån, blancolån osv osv....

Bortskämda, ofta unga, människor som tror att allt är möjligt - det finns ju lån man kan ta.....ingen tycks fundera på varifrån pengarna kommer... Jaa, var f.. kommer pengarna ifrån? Ett svart hål som vi nu med stormsteg är på väg in i! Livbåtarna och fallskärmarna är redan upptagna, därför bygger jag en egen :)

MÅNGA lever över sina tillgångar med skulder upp över öronen samtidigt som de skuldfria fattiga arbetarna arbetar för slavlöner om några löner alls för att kunna överleva. Det som händer i Nordafrika och på många andra platser på jorden just nu är ett bevis för detta. De fattiga kan numera se vad de rika har och vad de gör och hur de lever samtidigt som de (verkliga arbetarna) själva lever under förtryck och i fattigdom. Något stort är på gång...

Fiatpengar och toalettpapper tillhör samma familj!

/Förnuft & känsla
2011-04-03 18:47 # 11
Guldmikroben
Jag funderar över faktum att Dow/Guld ration krymper samtidigt som Guld/Silver ration närmar sig sakta den klassiska 13. Att dollarn kryper ner mot det läge där den brukar vända uppåt gör inte det hela muntrare.

Kan fattiga studenter liknas med skoputsarpojkar på wallstreet som hade guldpriset på läpparna?


http://www.goldprice.org/dow-gold.html

http://www.goldprice.org/gold-silver-ratio.html

http://www.valuta.se/currency/showgraph.aspx?currencyid=436491
2011-04-03 18:49 # 12
Anonym
Citat:
Enligt kina så vill dom 10faldiga
sin guldreserv, /Lucas

Om Kina planerar att höja sin guldreserv 10ggr leder det till rejäla följder. Tacksam om du har nån länk om info om detta...skulle vara mkt intressant läsning!
/GeCe


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt