Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < LS, omdöme om forumet?
LS, omdöme om forumet?
2011-03-27 08:11 # 13
Anonym
I en av trådarna för ett par dagar sedan blev "Kabbalisterna" anklagade för en världsomspännande konspiratorisk komplott, sådana tankegångar har hörts förut och det är tråkigt att de får luftas här på forumet.
Det blir svårt att rekomendera Liberty silver för vanligt folk om de råkar läsa vissa av inläggen i forumet!

Kanske kunde det finnas ett till Liberty Silver utan forumet för de som bara vill köpa guld och silver?
2011-03-27 09:27 # 15
Anonym
Nja, nu är det så att jag är same ifrån västerbotten och det gör mig lite känslig för ihopklumpande av alla inom samma folkgrupp. Mina föräldrar och farföräldrar har inte blivit rätt behandlade av den svenska staten, men det gör inte att jag avskyr alla svenskar! Med vanligt folk menar jag de som nyligen blivit intresserade av guld och silver, men inte vet något om anarkism, survialism, österikisk ekonomi etc etc. Ni kan väl förstå att de skulle kunna bli rädda för en del av de mera extrema åsikterna här på forumet?

Jag tror det kan vara bra att dela isär den judiska statens legitimitet och behandling av Palestina ifrån den religiösa gruppen judar. På samma sätt som den stora majoriteten av tyskar inte var nazister, även fast de har en hemsk matkultur.
2011-03-27 11:25 # 16
MrLibertad
Var och en har ju rätt till sin egen åsikt.

Frågan är om ett forum som är inriktat på guld & silver är det rätta stället att vädra dessa åsikter på?
2011-03-27 13:09 # 17
Silvertok
Jag håller med dig Crobbe!

Kritisera gärna monetära system och inkompetenta politiker eller diskutera den vackra tjusningen med guld och silver!!!

Men om vi gör om forumet till ett politiskt slagfält förlorar vi mycket av samhållningen och det som vi har gemensamt.

Jag skulle bli lessen om media plötsligt skulle hoppa på Liberty Silvers utmärkta sida pågrund av oss på forumet.
2011-03-31 21:49 # 18
Blind Owl
Angående Facebook så undrar jag vad en enkel Liberty Silver sida skulle kunna skada?
En sida med grundläggande information folk kan gilla räcker.
Jag har t.ex 250 vänner på FB, om jag gillar er sida kanske 100 av dessa ser detta, av dom säg att tio besöker er och en enda börjar handla.
Man väljer själv om man vill stödja LS öppet, men det skulle kanske öppna ögonen på fler än nu, IMHO
2011-04-01 10:33 # 19
Anonym
Jag håller med den blinda ugglan, varför inte lägga upp LS på Facebook så att ni finns representerade även där? Det behöver inte vara något fancy-smancy utan några rader text om vad LS är räcker gott.
Själv är jag en notorisk Facebook-hatare men man är ju nästan tvungen att ha konto där för att inte riskera bli paraia i bekantskapskretsen. :-)
Om LS finns på Facebook kommer jag gilla det och det gör förhoppningsvis även mina (ännu ovetande) vänner!
2011-04-01 16:41 # 20
LPB
Hej med er,

Tanken om det är lämpligt för LS att ha ett forum på den samma sida som själva försäljningen, har slagit mig flera gånger. Kanske skulle det vara bättra att länka till forumet och ha en tydligare gräns.

Klart är, att vi med en förkärlek till ädla metaller är en brokig samling skara, med det samma antal ideér som vi är till antal.
För min egen del så tycker jag att denna brokiga skara är stimulerande.

MEN, tänker också tanken, tänk om jag var helt ny??

Nå, det med FB tycker jag är lättare.
Har varit inne och tittat på en konkurrents "profil", och tycker väl att en profil på FB kunde ge LS en del reklam.
Jag skulle sätta "Like" på LS och alla mina "vänner" har möjligheten att se och reflektera över att vad är nu
det der?? Silver?? Går det att köpa??

Rent material mässigt skal man nog bara se det som ett komplement till LS hemsida.
Opdateringar om nya mynt, mynt som är slutsålda, kampanjer osv
Även så kan man lägga in länkar till bra videofilmer från YouTube, eller artiklar.

Inget tjafs och kanske skal det tänkas på att det inte skal finnas möjlighet för vanliga "människor att lägga in material, utan det skal styras helt och hållet efter den profil som LS vill hålla/visa.

En reklampelare helt enkelt, med inlägg, video filmer om silver som kanske gör att flera upptäcker ädelmetaller.

Då jag var inne på den konkurrerande leverantörens FB site, så var det en sak som jag blev riktigt irriterad på.
På varje inlägg fanns det konsekvent en "like" från de olika kontoren inom samma företag, det tycker jag SUGER röv!!

Nå, det var min syn på det hela!!

trevlig helg på er!!

//LPB
Senast ändrad av LPB; 2011-04-01 16:51
2011-04-01 17:24 # 21
Anonym
Jag tycker att vi på detta forum även skall kunna diskutera andra ämnen än just guld och silver. Till exempel olja och andra politisk/ekonomiska ämnen.

Allt hänger ihop för oss Guld och silver bugs. Det är ju just för att vi har insikter i vad som händer i världen, som gör att vi vill skydda oss genom att investera i ädelmetaller. Det skulle dessutom bli lite torftigt att bara skriva om guld och silver.

KH
2011-04-01 19:25 # 22
Anonym
Jag tror inte det är något problem att det diskuteras annat än guld/silver på forumet. Som det redan sagts så är kundgruppen nog till stor del foliehattar/samhällskritiska annars hade de nog aldrig investerat i ädelmetaller från första början.

Att jag inte delar alla åsikter -några extrema - tycker jag är bra. Då får jag omvärdera mina egna åsikter om jag verkligen har rätt eller inte.

Att LS skulle gå in på Facebook skulle förmodligen bli LS ekonomiskt smartaste drag någonsin, även om jag också ogillar FB starkt. Bättre och billigare reklam går nog inte att få. Som det tidigare sagts, om en rekommenderar LS så har ni helt plötsligt reklam till tiotal, kanske 100. Några av dom kanske köper och sedan rekommenderar även dom. Jag tror det kan bli en enorm kedjereaktion.. Och även nå en tilltänkt kundkrets som ni aldrig hade nått annars. Ha några Youtube-videos med Peter Schifft, Maloney och James Turk och en länk till hemsidan så kommer ni nog öka er kundkrets markant. Youtube-videor fungerar nog bättre än reklam där ni te.x sänkt priset med 5%, då det gäller att folk får upp ögonen att något är fel med det ekonomiska systemet.

/ Anders.
2011-04-02 00:40 # 23
Anonym
Jag vill att ni ska sälja mycket silver/guld i Sverige - även fast det är ni som tjänar pengarna - för jag vill att så många som möjligt äger ädelmetaller i Sverige när "the s*** hits the fan". Och angående egen sida på FB, så borde ni verkligen göra en. Även fast FB borde förbjudas. Som redan nämns får ni gratisreklam. Och sedan är det en mycket mycket kraftfullare reklam än den vi blir spammad med hela tiden. För den har redan blivit "godkänd" av någon som de litar på. Så den reklamen är betydligt mer värd än att ni skulle annonsera på något forum/tidning som de flesta av oss filtrerar bort.
2011-04-02 21:16 # 24
Newton
Jag ser detta som ett forum där vi kan diskutera ekonomi, politik och samhällsfenomen från olika synvinklar. Dessa saker hänger väldigt intimt ihop och då är det rätt naturligt att trådarna handlar om saker som inte bara är guld eller silver.

För egentligen vill vi väl inte ha ett forum som diskuterar endast guld och silver. Vad finns det då att diskutera? Kristallstrukturer, Brillouinzoner? Värmeledningsförmåga? (Värmeledningsförmågan för silver är en av de sakerna som kommer att göra att silverpriset öker, men det kan vi ta i en annan tråd.) Varför är silver vitt och guld gult, varför inte blått?

Det är ju den ekonomiska aspekten av guld och silver som är intressant på detta forum? Och då måste vi dra in samhället i diskussionen och därmed blir det hela lite mer komplext och det finns mycket att diskutera.

När det gäller att sprida frihetliga idéer så tror jag att de flesta som investerar i ädelmetaller redan har en hel del frihetliga idéer. Oavsätt vilken väg man haft till att investera i ädelmetaller (fysiska, inte pappersmetaller) tror jag att det är svårt att komma hela den vägen utan att bli påverkad av frihetsidéerna.

Är det ett mål med forumet att sprida eller diskutera frihetliga idéer? Eller är det något som bara råkade bli så?
2011-04-03 15:35 # 29
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Linus H
Fasen va trött jag är på ordet foliehattar. Det är ett ord som misskrediterar alla alternativa idéer som samhället ackumulerar. Jag kan prata om fractional reserve banking på jobbet och nån jäkel tycker det är foliehattsdiskussion. Desamma gäller runt, manipulation av silverpris, oljekris, uppvigling i libyen, eugenics etc etc. När du väl har vaknat upp så kommer du som hårt kritiserat detta "faktum" att inse att du själv är denna foliehatt och att världen som du levt i är en matris precis som i filmen. Att vi inte skall kunna diskutera dessa ämnen på detta forum är mycket irriterande. Liberty silver heter företaget och skall då inte tryckfriheten gälla fullt ut då? Blir forumet riktigt stort som typ flashbacks så kommer alla idéer finnas representerade och du får välja själv.


Ordet foliehattar, var kommer det ifrån? Har bott i Danmark i 11 år och är kanske inte med på de alla nya uttryck som uppstår i Sverige .
För min del, när jag tänker på foliehatt, är den episoden i "the young ones" då Niel skapar ett atomvapenskydd underbordet och målar sig vit =D

Betyder ordet foliehattar, att man inte är mainstream?? Så bär jag skällsordet med heder!!

Tycker personligen att det har varit lite för mycket olika kommentarer från ett par "anonyma", i många strängar på detta forum, som sorgligt nog inte kan stå för deras uttalanden eller tankar !! Då de kallar många andra för rättshaverister, anarkister och många andra tilltal.

Jag antager att de har så dåligt självförtroende och det är därför de inte kan föra en god diskussion, utan att gömma sig bakom deras , sk. "anonymitet".

//LPB
Senast ändrad av LPB; 2011-04-03 15:39


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt