Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Var sälja guld?
Var sälja guld?
2017-02-03 14:36 # 1
Nybörjare
Hej, jag undrar om ni vet var det är bäst att sälja guld. Hittade ställen som ger bra priser (ex smsmguld .se och guldbrev .se). Som tur var sökte jag först omdömen på nätet och fann att det tycks handla om rena bedrägeriverksamheter.

Så ... var hittar jag ett pålitligt ställe att sälja? (Det gäller några 20g-tackor i obruten originalförpackning samt ett par ringar av skrotkvalitet).
2017-02-03 15:31 # 2
marcandrew
Sälj tackorna till libertysilver, jag har själv gjort det flera gånger och det har gått bra. Har sålt 1 Oz mynt och tackor i olika storlekar till LS, har varit nöjd .En gång tyckte jag dock att det tog lite för lång tid att få betalt efter att de mottagit varorna. Jag har även sålt till andra handlare som många menar skulle vara oärliga och liknande fast jag blev inte "lurad".

Ett tips när man ska skicka ädelmetall är att skicka som spår bart paket med posten som ersätter värden upp till 50 000 kr, rekbrev ersätter upp till 10 000 kr.
2017-02-03 16:19 # 3
Nybörjare
Tack marcandrew!

Är det också så att LS är de som ger bäst betalt?
2017-02-03 16:37 # 4
Mogge8212
Det kanske är lite fult egentligen att rekommendera dig att sälja på annat ställe än till Liberty Silver när vi är på deras forum men till 99% så kommer du få bättre betalt för dina ädelmetaller på www adelmetallforum.se
Där är vi ett gäng samlare som håller till och pratar om allt som har med ämnet att göra.
Surfa in och titta / regga dig ??
2017-02-03 17:33 # 5
Xole
Sälja?
Är du itne klok?
Vem säljer till dagens pris?
Man ska bara köpa...o äga.

Sälj nått annat istället om du behöver cash :-D
2017-02-03 17:43 # 6
Lotus
Vad gäller smsguld undrar man ju vad haken är, det tillkommer ingen värderingsavgift och de ger 372kr/g? Känner de till något speciellt som vi inte gör?
guldbrev är dock förrädiskt snikna, de skriver att de tar en värderingsavgift per gram, var är detta för jävla trams? Att ha en avgift rakt av för värdering kan vara logiskt men per gram är en besynnerlig kroknäsetaktik att tillgå.
2017-02-03 18:05 # 7
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge8212
Det kanske är lite fult egentligen att rekommendera dig att sälja på annat ställe än till Liberty Silver när vi är på deras forum men till 99% så kommer du få bättre betalt för dina ädelmetaller på www adelmetallforum.se
Där är vi ett gäng samlare som håller till och pratar om allt som har med ämnet att göra.
Surfa in och titta / regga dig ��


På ädelmetallforum tycker jag inte att det är särskilt lätt att sälja tex 100 grams guldtackor, fast det är lätt att sälja 1 kg silvertackor och silvermynt. Och ska man sälja större mängder så är liberty silver enklare och man vet att de köper varan, det vet man inte på ädelmetallforum.
2017-02-03 18:08 # 8
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Xole
Sälja?
Är du itne klok?
Vem säljer till dagens pris?
Man ska bara köpa...o äga.

Sälj nått annat istället om du behöver cash :-D


Vad äger de flesta som är så lätt att sälja som ädelmetall?
2017-02-03 19:36 # 9
Xole
Sin kropp haha ;-D
Jag prostituerar mig hellre än säljer mitt guld...så jävla undervärderat är det.

Heh...
2017-02-03 21:21 # 10
Mogge8212
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge8212
Det kanske är lite fult egentligen att rekommendera dig att sälja på annat ställe än till Liberty Silver när vi är på deras forum men till 99% så kommer du få bättre betalt för dina ädelmetaller på www adelmetallforum.se
Där är vi ett gäng samlare som håller till och pratar om allt som har med ämnet att göra.
Surfa in och titta / regga dig ��


På ädelmetallforum tycker jag inte att det är särskilt lätt att sälja tex 100 grams guldtackor, fast det är lätt att sälja 1 kg silvertackor och silvermynt. Och ska man sälja större mängder så är liberty silver enklare och man vet att de köper varan, det vet man inte på ädelmetallforum.


Ja det kan iofs vara sant.
Aldrig köpt eller sålt såpass dyra saker där personligen.
2017-02-07 10:50 # 11
Nybörjare
Håller med Xole om att guld är mycket bra att äga. Saken är den att jag vill växla över till silver. Tror med på det än guld för minst ett år framöver.
2017-02-07 14:32 # 12
tuna1024
Citat:
Ursprungligen postat av Nybörjare
Håller med Xole om att guld är mycket bra att äga. Saken är den att jag vill växla över till silver. Tror med på det än guld för minst ett år framöver.


Mitt råd är: Sälj inte guldet. Behåll det och spara upp nya pengar att sätta undan till silver.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt