Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Presidentvalet i USA!
Presidentvalet i USA!
2016-11-08 18:28 # 1
Metalonmetal
Nu smäller det snart...

Tre snabba:

Vem tror ni kommer att vinna?

Vad tror ni kommer att hända med guldpriset om just den kandidaten som du tror på kommer att vinna?

Om just den kandidat som du tror kommer att vinna inte kommer att vinna, vad kommer då hända med guldpriset?

Själv har jag laddat upp med popcorn och satsar på att sitta uppe under hela valvakan. Jag tror Trump vinner och att det blir precis som med Brexit, hela världen kommer att häpna och ingen kommer att förstå vad som hände. Guldpriset lär gå upp vid en Trump-vinst men jag tror att man överskattar denna möjlighet.
2016-11-08 18:34 # 2
Lotus
Trump,
guld upp,
guldet stagnerar kortsiktigt men på sikt, läs nästa år, upp.
2016-11-08 18:37 # 3
Joestrutter
Citat:
Ursprungligen postat av Metalonmetal
Nu smäller det snart...

Tre snabba:

Vem tror ni kommer att vinna?

Vad tror ni kommer att hända med guldpriset om just den kandidaten som du tror på kommer att vinna?

Om just den kandidat som du tror kommer att vinna inte kommer att vinna, vad kommer då hända med guldpriset?

Själv har jag laddat upp med popcorn och satsar på att sitta uppe under hela valvakan. Jag tror Trump vinner och att det blir precis som med Brexit, hela världen kommer att häpna och ingen kommer att förstå vad som hände. Guldpriset lär gå upp vid en Trump-vinst men jag tror att man överskattar denna möjlighet.


Trump
+- 0 alltså ingen påverkan
samma som ovan

På lång sikt kommer guldpriset gå upp, men det har inte med vilken docka som sitter som president.
2016-11-08 22:02 # 4
Cvitae
Trump (nedanstående tror jag också gäller också om Clinton vinner)
Guld ner
USD upp
DJI+NASDAQ upp.
Min gissning. :-)
2016-11-09 00:34 # 5
NobleArt
Jag försöker att hålla valvaka här, svårt att hålla mig vaken. Kentucky gick ju bra för Trump! Trump lär ju vara bra för guldpriset, precis som Hillary (i det första fallet omedelbart och i sista fallet på sikt :)
2016-11-09 09:24 # 6
Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Trump (nedanstående tror jag också gäller också om Clinton vinner)
Guld ner
USD upp
DJI+NASDAQ upp.
Min gissning. :-)


Borde ha bettat på detta. Jag tror att övriga prognoser gäller med en tidshorisont på 2-3 månader. Idag är det en motreaktion som gäller.
2016-11-09 09:26 # 7
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Trump (nedanstående tror jag också gäller också om Clinton vinner)
Guld ner
USD upp
DJI+NASDAQ upp.
Min gissning. :-)


Borde ha bettat på detta. Jag tror att övriga prognoser gäller med en tidshorisont på 2-3 månader. Idag är det en motreaktion som gäller.


Ett rätt av fyra...
2016-11-09 14:07 # 8
Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Trump (nedanstående tror jag också gäller också om Clinton vinner)
Guld ner
USD upp
DJI+NASDAQ upp.
Min gissning. :-)


Borde ha bettat på detta. Jag tror att övriga prognoser gäller med en tidshorisont på 2-3 månader. Idag är det en motreaktion som gäller.


Ett rätt av fyra...


Wait for it!
2016-11-09 17:44 # 9
Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Trump (nedanstående tror jag också gäller också om Clinton vinner)
Guld ner
USD upp
DJI+NASDAQ upp.
Min gissning. :-)


Borde ha bettat på detta. Jag tror att övriga prognoser gäller med en tidshorisont på 2-3 månader. Idag är det en motreaktion som gäller.


Ett rätt av fyra...


Wait for it!


Just nu tre rätt av fyra, men jag såg en längre tidshorisont än denna dag förvisso.
2016-11-11 17:13 # 10
Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Trump (nedanstående tror jag också gäller också om Clinton vinner)
Guld ner
USD upp
DJI+NASDAQ upp.
Min gissning. :-)


Borde ha bettat på detta. Jag tror att övriga prognoser gäller med en tidshorisont på 2-3 månader. Idag är det en motreaktion som gäller.


Ett rätt av fyra...


Wait for it!


Just nu tre rätt av fyra, men jag såg en längre tidshorisont än denna dag förvisso.


4 av 4 rätt. :-)
2016-11-12 22:52 # 11
shadowtwister
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Trump (nedanstående tror jag också gäller också om Clinton vinner)
Guld ner
USD upp
DJI+NASDAQ upp.
Min gissning. :-)


Borde ha bettat på detta. Jag tror att övriga prognoser gäller med en tidshorisont på 2-3 månader. Idag är det en motreaktion som gäller.


Ett rätt av fyra...


Wait for it!


Just nu tre rätt av fyra, men jag såg en längre tidshorisont än denna dag förvisso.


4 av 4 rätt. :-)


Wow. 4/4. Förutsäga någonting alls om en sak är svårt nog.
Satsade du fulpengar på detta så kan du utöka samlingen av finpengar nu. :)
2016-11-13 00:12 # 12
Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av shadowtwister
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Citat:
Ursprungligen postat av Cvitae
Trump (nedanstående tror jag också gäller också om Clinton vinner)
Guld ner
USD upp
DJI+NASDAQ upp.
Min gissning. :-)


Borde ha bettat på detta. Jag tror att övriga prognoser gäller med en tidshorisont på 2-3 månader. Idag är det en motreaktion som gäller.


Ett rätt av fyra...


Wait for it!


Just nu tre rätt av fyra, men jag såg en längre tidshorisont än denna dag förvisso.


4 av 4 rätt. :-)


Wow. 4/4. Förutsäga någonting alls om en sak är svårt nog.
Satsade du fulpengar på detta så kan du utöka samlingen av finpengar nu. :)


Japp, satsade 50000 USD för en månad sedan, samt aluminiumtrackers för 100 000 SEK. USD upp 4,5% ca. Alu sålt med 3% vinst bara. Kändes som säkert. Har dock inte sålt USD än. Ska göra det snart i utbyte mot aktier i typiska amerikanska konsumtionsbolag, Pepsi, Walmart mm. För aluminimum likviden blev det trygga aktier på hemmaplan såsom Investor, Axfood t ex . Väntar på en kortare rekyl i USA. Jag försöker ha en uppfattning som inte är alltför färgad av media. När det gäller affärer, så får man inte låta känslor spela in.

Om Trump lyckas med hälften av vad han utlovat så kommer NYSE/NASDAQ att se en fin uppgång, så även räntor och inflation. Detta leder till bra möjligheter att skaffa fulpengar till billigt guld (mätt i fulpengar), när man säljer sina aktier :-)

https://assets.donaldjtrump.com/_landings/contract/O-TRU-102316-Contractv02.pdf


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt