Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guldpriset upp efter Fed-besked
Guldpriset upp efter Fed-besked
2016-06-17 09:51 # 13
Obetalbar
Inlägget var skrivet i en anda som inte direkt hyllar min egen insats från Jaws till en "vän". Att i slutklämmen sedan önska mig Guds välsignelse klingar då falskt. Snarare så är det ett sätt att vara nedlåtande vilket förstärks när man även skriver det på engelska. Om jag har uppfattat det rätt så är det att missbruka Guds namn enligt den kristna tron.

Om vi utgår från att det var en hjärtlig önskan så måste Jaws plugga på lite retorik innan han ger sig ut i offentligheten.

Har du missat att det är helt ofarligt politiskt och politiskt korrekt att tala illa om kristendom, vita medelålders heteromän och allt annat som inte kulturvänstern tycker om ? Man kan tillochmed göra karriär på att ägna sitt liv åt att hata. Många bygger sin karräir på detta inom gammelmedia och skattefinansierad propaganda lobbyverksamhet. Men man måste hata rätt. Det fina/goda hatet från vänster.
Dock finns en väldigt sund aversion mot bankväsendet hos vänstern.

Jag noterar ständigt det stora hyckleriet att man inte kritiserar andra religioner. Vissa ryggradslösa individer älskar att sparka på de som ligger, såsom ovan nämnda grupper.
Jag missar aldrig en chans att belysa detta. Så däför tog jag upp det. Inte så att jag blev helt förstörd av Jaws text men jag tycker det är intressant och viktigt att ta upp.
Så uppfattar jag det. Berätta gärna varför jag har fel och dra dina argument.
2016-06-17 13:20 # 14
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Obetalbar
Inlägget var skrivet i en anda som inte direkt hyllar min egen insats från Jaws till en "vän". Att i slutklämmen sedan önska mig Guds välsignelse klingar då falskt. Snarare så är det ett sätt att vara nedlåtande vilket förstärks när man även skriver det på engelska. Om jag har uppfattat det rätt så är det att missbruka Guds namn enligt den kristna tron.

Om vi utgår från att det var en hjärtlig önskan så måste Jaws plugga på lite retorik innan han ger sig ut i offentligheten.

Har du missat att det är helt ofarligt politiskt och politiskt korrekt att tala illa om kristendom, vita medelålders heteromän och allt annat som inte kulturvänstern tycker om ? Man kan tillochmed göra karriär på att ägna sitt liv åt att hata. Många bygger sin karräir på detta inom gammelmedia och skattefinansierad propaganda lobbyverksamhet. Men man måste hata rätt. Det fina/goda hatet från vänster.
Dock finns en väldigt sund aversion mot bankväsendet hos vänstern.

Jag noterar ständigt det stora hyckleriet att man inte kritiserar andra religioner. Vissa ryggradslösa individer älskar att sparka på de som ligger, såsom ovan nämnda grupper.
Jag missar aldrig en chans att belysa detta. Så däför tog jag upp det. Inte så att jag blev helt förstörd av Jaws text men jag tycker det är intressant och viktigt att ta upp.
Så uppfattar jag det. Berätta gärna varför jag har fel och dra dina argument.


Nu preciserade "Jaws" inte exakt vilken av de ca 10 000+ gudar han menade ska ta hand om dig men ALLA är lika påhittade missfoster så du behöver inte vara orolig. Vanföreställningar kommer och går...
2016-06-17 18:49 # 15
marcandrew
Vad produktivt att kalla tro för vanföreställningar. Ateister som uttrycker sig på det sättet är ofta värre än religiösa fanatiker i att vilja styra vad folk tycker och tänker.
2016-06-17 18:52 # 16
Obetalbar
Solidus Finns det någon särskild anledning till din dåliga attityd ?
Du verkar inte har förstått vad jag skrev.
Vilka menar du använder uttrycket God bless you och vem är mottagaren ? Sett i sammanhanget , är det rimligt att det är Tor Oden och Balder vi pratar om ? Eller Allah Shiva ?
Man kan nästan tro att du inte heller förstått att förstörandet av vår kulturella identitet är en av strategierna som globalisterna använder sig av. Jag talar inte här om att folk absolut skall eller bör tillhöra någon särskild religion men vi ska bara vara medvetna om vår kulturs stöttepelare såsom kristendom , så dina vanföreställningar kan du hålla för dig själv. Saker och ting hänger ihop. Ta tex Brexit. En av skälen till varför det inte är helt kört att det Brexit blir av är för att Britterna fortfarande känner en kulturell identitet. De känner att de är Britter och de vill fortsätta vara ett folk. De vill vara självständiga. Tar man bort den nationella sammanhållningen så är det mycket lättare för globalisterna att få igenom bla sitt bankvälde och att kontrollera mer och mer utav nationerna som då upplöses i en stor superstat av något slag. Kan du inte se att vi är på väg dit ? Det är viktigt att nationer och kulturer bevaras. Du behöver inte gilla religion men du måste förstå att upplösandet av gamla traditioner kan vara väldigt destruktivt och spelar globalisterna i händerna.
2016-06-17 19:33 # 17
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Vad produktivt att kalla tro för vanföreställningar. Ateister som uttrycker sig på det sättet är ofta värre än religiösa fanatiker i att vilja styra vad folk tycker och tänker.


Det är ni, religiösa fanatiker som fortfarande vill och rätt ofta också styr vad andra ska tycka och tänka. Jag är inte intresserad av era vanföreställningar, ni får gärna ha dem för er själva men kleta inte ut dom på offentliga platser. Det skulle aldrig falla mig in att avsluta ett inlägg med " ni är dumma som tror på gudar" men ni tar er gärna friheten att strössla med välsignelser och gudsord över allt och alla i tid och otid. Jag har påpekat det tidigare, det här forumet är inte avsedd för era religiösa grubblerier utan för guld och silver.
Att tro i någonting som inte går att bevisa är just vanföreställning :-)
2016-06-17 19:54 # 18
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Obetalbar
Solidus Finns det någon särskild anledning till din dåliga attityd ?
Du verkar inte har förstått vad jag skrev.
Vilka menar du använder uttrycket God bless you och vem är mottagaren ? Sett i sammanhanget , är det rimligt att det är Tor Oden och Balder vi pratar om ? Eller Allah Shiva ?
Man kan nästan tro att du inte heller förstått att förstörandet av vår kulturella identitet är en av strategierna som globalisterna använder sig av. Jag talar inte här om att folk absolut skall eller bör tillhöra någon särskild religion men vi ska bara vara medvetna om vår kulturs stöttepelare såsom kristendom , så dina vanföreställningar kan du hålla för dig själv. Saker och ting hänger ihop. Ta tex Brexit. En av skälen till varför det inte är helt kört att det Brexit blir av är för att Britterna fortfarande känner en kulturell identitet. De känner att de är Britter och de vill fortsätta vara ett folk. De vill vara självständiga. Tar man bort den nationella sammanhållningen så är det mycket lättare för globalisterna att få igenom bla sitt bankvälde och att kontrollera mer och mer utav nationerna som då upplöses i en stor superstat av något slag. Kan du inte se att vi är på väg dit ? Det är viktigt att nationer och kulturer bevaras. Du behöver inte gilla religion men du måste förstå att upplösandet av gamla traditioner kan vara väldigt destruktivt och spelar globalisterna i händerna.


Ha, ha du är verkligen obetalbar: " vår kulturs stöttepelare såsom kristendom"....
Kannibalism är också en mycket gammal tradition men jag är glad att den traditionen är nästan upplöst, är inte du det. Det finns ett antal gamla fina , oftast religiösa traditioner såsom att stena lite, skära i (andras) könsorgan lite eller mera, elda upp lite, i synnerhet vetenskapsmän som inte inser sitt bästa och håller käften om att jorden nog fan verkar lite rund o.s.v...
För övrigt var kängan menad till "Jaws" men det kommer du nog på så småningom
2016-06-17 23:29 # 19
Obetalbar
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Obetalbar
Solidus Finns det någon särskild anledning till din dåliga attityd ?
Du verkar inte har förstått vad jag skrev.
Vilka menar du använder uttrycket God bless you och vem är mottagaren ? Sett i sammanhanget , är det rimligt att det är Tor Oden och Balder vi pratar om ? Eller Allah Shiva ?
Man kan nästan tro att du inte heller förstått att förstörandet av vår kulturella identitet är en av strategierna som globalisterna använder sig av. Jag talar inte här om att folk absolut skall eller bör tillhöra någon särskild religion men vi ska bara vara medvetna om vår kulturs stöttepelare såsom kristendom , så dina vanföreställningar kan du hålla för dig själv. Saker och ting hänger ihop. Ta tex Brexit. En av skälen till varför det inte är helt kört att det Brexit blir av är för att Britterna fortfarande känner en kulturell identitet. De känner att de är Britter och de vill fortsätta vara ett folk. De vill vara självständiga. Tar man bort den nationella sammanhållningen så är det mycket lättare för globalisterna att få igenom bla sitt bankvälde och att kontrollera mer och mer utav nationerna som då upplöses i en stor superstat av något slag. Kan du inte se att vi är på väg dit ? Det är viktigt att nationer och kulturer bevaras. Du behöver inte gilla religion men du måste förstå att upplösandet av gamla traditioner kan vara väldigt destruktivt och spelar globalisterna i händerna.


Ha, ha du är verkligen obetalbar: " vår kulturs stöttepelare såsom kristendom"....
Kannibalism är också en mycket gammal tradition men jag är glad att den traditionen är nästan upplöst, är inte du det. Det finns ett antal gamla fina , oftast religiösa traditioner såsom att stena lite, skära i (andras) könsorgan lite eller mera, elda upp lite, i synnerhet vetenskapsmän som inte inser sitt bästa och håller käften om att jorden nog fan verkar lite rund o.s.v...
För övrigt var kängan menad till "Jaws" men det kommer du nog på så småningom

Ok i ditt resonemang framstår kannibalismen och kristendomen till lika delar utgöra vår kulturs grund. Kommentar på det är ju egentligen överflödig. Du blottar din djupa okunskap.
"Ni kristna fanatiker"
Detta uttalande visar att du inte är riktigt spelbar och hänger med i diskussionen. Har förklarat varför det är viktigt att hålla relativt hårt i den kulturella identiten. Även om dessa traditioner i vårt fall kristna skulle vara långt ifrån optimala så är globalismen värre.

OK så "kängan" var "menad till Jaws"
Följande har du skrivit i ett inlägg när du citerar min text :
"Nu preciserade "Jaws" inte exakt vilken av de ca 10 000+ gudar han menade ska ta hand om dig "
Det visar att det var riktat till mig samt att du har dålig koll på vad du skriver och till vem.


Din attityd är väldigt destruktiv. Man kan nästan tro att du är ett troll som försöker förstöra diskussionen här. Jag försöker inte pådyvla någon någonting. Jag argumenterar för min sak. Det borde du lära dig också
2016-06-18 07:49 # 20
Solidus
Du verkar ha hakat upp dig på kristendomen, om du dubbelkollar så ser du att jag "vurmar" för ALLA religioner, lika rubbade men på olika sätt.
Det är ingen slump att folk som har genomgått bra utbildning och lyckats tillgodogöra sin densamma oftast inte tror på dumheterna ( 95%), att äkta troende är snäppet dummare än resten och att kriminalitet och korruption är mera vanligt i länder hög andel "troende"
Senast ändrad av Solidus; 2016-06-18 09:02
2016-06-18 09:16 # 21
jaws
Vad roligt att min lilla betraktelse om guld kontra banksparande har utvecklat sig till en djupt existensiell diskussion kryddad med invektiv. Fortsätt så!
Själv kan jag bara instämma med John Coltrane: "I believe in all religions".
2016-06-18 09:17 # 22
Obetalbar
Att jag har hakat upp mig är långt ifrån sanningen. Det är ryckt från ett i övrigt långt inlägg jag skrev och du har fokuserat enbart på detta. Trots att det inte är trådens ämne.

För varje inlägg du skriver här så förstärks bilden av en person som vill få bort diskussionen dels från guld och silver, dels från strategier som används av etablissemanget sk kulturmarxism. I en befolkning där väldigt få sparar i ädelmetall och väldigt få delar ditt intresse för guld och silver (om du har ett sådant intresse?) så söker du inte samband med dessa när du väl hittar dem. Du letar efter fel och hackar på de få människor som håller med dig. En väldigt dålig konfliktsökande livsfilosofi du är inne på.
2016-06-18 10:05 # 23
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av jaws
Vad roligt att min lilla betraktelse om guld kontra banksparande har utvecklat sig till en djupt existensiell diskussion kryddad med invektiv. Fortsätt så!
Själv kan jag bara instämma med John Coltrane: "I believe in all religions".


Försätt att välsigna folk till höger och vänster, gör nytta :-)
2016-06-18 19:37 # 24
marcandrew
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Vad produktivt att kalla tro för vanföreställningar. Ateister som uttrycker sig på det sättet är ofta värre än religiösa fanatiker i att vilja styra vad folk tycker och tänker.


Det är ni, religiösa fanatiker som fortfarande vill och rätt ofta också styr vad andra ska tycka och tänka. Jag är inte intresserad av era vanföreställningar, ni får gärna ha dem för er själva men kleta inte ut dom på offentliga platser. Det skulle aldrig falla mig in att avsluta ett inlägg med " ni är dumma som tror på gudar" men ni tar er gärna friheten att strössla med välsignelser och gudsord över allt och alla i tid och otid. Jag har påpekat det tidigare, det här forumet är inte avsedd för era religiösa grubblerier utan för guld och silver.
Att tro i någonting som inte går att bevisa är just vanföreställning :-)


Ok, nu är jag alltså en religiös fanatiker? Försök att inte vara så pk, att kritisera kristendomen och religioner överlag är det mest pk man kan göra. Acceptera att alla inte tycker och tror lika istället. Försök kanske att kritisera tex HBTQ-rörelsen(särskilt nu med tanke på det tragiska som har hänt i Orlando) eller det värdegrundstrams som är den nya religionen istället i det offentliga rummet och räkna med att få både sparken från jobbet samt att hängas ut i media. Samma grupp som tvingar på oss penningpolitiken tvingar även på oss hur vi skall tycka och tänka. Alla åsikter är egentligen tagna ur luften oavsett om det är religion, moral eller sk värdegrunder. Men nu är jag väl en sk högerextremist som skriver detta? Har blivit kallad det här förut så det skulle inte förvåna mig det minsta...

Fast jag kan hålla med om att diskussioner om ifall vi styrs av ödlor eller vilken gud som är bäst inte hör hemma här(enligt mig iaf), jag tycker dessutom att man inte ska diskutera hur "dumma i huvudet" de som har en tro är heller för den delen. Ateister som måste skrika ut sitt hat mot religion är även de fanatiker, som endast gör det för att de har besserwisserattityd och inte för evigt liv eller något liknade belöning. Sedan att du har en nedlåtande attityd överlag gör att jag inte känner någon vidare sympati för dig som person. Att säga att korruption och kriminalitet beror på religion och dålig utbildning skulle jag kalla att man läser bibeln som fan sjäv(ursäkta uttrycket som inte passar in i vår vetenskapliga nutid), du kanske tänker på en jämförelse i USA där de har kommit fram till något liknande? Utah är en väldigt bra skött stat och där är majoriteten Mormoner, den amerikanska södern är också väldigt religiös men de är inte jämförbara om du ser på hur olika demografin är. Detsamma gäller om man ska se på korrupta länder i Afrika eller Asien, alla länder har inte samma förutsättningar. Ta exemplet Sverige kallt klimat ger nackdelar men samtidigt är det ett av de mest välmående länderna i världen? Varför är inte Zimbabwe mer framgångsrikt? Kan garantera att frågan inte beror på att folket där är religiösare än i Sverige. Varför är Japan mer framgångsrikt än Laos? Eller Sydkorea mer framgångsrikt än Nordkorea?

Fast jag kan säga att jag uppskattar väldigt mycket du har skrivit här på forumet och det ska du ha beröm för!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt