Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Sälja av lite silver, ge mig råd
Sälja av lite silver, ge mig råd
2016-05-29 19:19 # 1
Johanna

Behöver få loss pengar till lite annat.
Ska jag sälja av mynt eller tackor? Vad är smartast?
2016-05-30 06:25 # 2
Chefen
Rent spontant så skulle jag säga att du ska sälja a v tackor.Det är smidigare med mynt i alla lägen.
2016-05-30 13:05 # 3
Lotus
Inom 2 år skulle ett sådant företag ångras rätt grovt.
2016-05-30 16:56 # 4
Skyking
Rent spontant så frågar jag mig om ditt sparande bara består av silver. Det är isf inte någon optimal situation du hamnat i. Försök inventera vilka andra möjligheter du har att få loss pengar och väg dessa mot att sälja silver. Hur mycket pengar rör det sig om? Hur mycket kan du få loss från din inkomst? Har du kreditkort? Fondsparande? Pengar på banken?

Sen bör du lära dig av misstaget och se till att du anpassar ditt sparande så du har pengar att få loss enklare. Silver har ju nackdelen att det har stor spread som du förlorar på varje gång du handlar. Duckar du inte momsen är det problemet ännu större.
2016-05-30 17:31 # 5
Obetalbar
Skicka tackorna!
Alternativt behåll alltihop eftersom jag tror det är en bra värdebevarare på sikt!

Mynt tror jag är mer gångbara i en eventuell situation när elektroniska betalmedel är ur funktion en längre tid och /eller de vanliga valutorna blivit utsatt för svåra prövningar vilket jag tror kommer bli fallet inom de närmsta åren.

Skyking har rätt i att du bör söka andra vägar. Låt honom däremot inte lura dig att man kan ha pengar på en bank. Det kan ingen ha. INGEN har pengar på banken, Du kan bara ha en fordring på banken. Duckar momsen gör man när man köper vilket är lätt att göra. Säljer man så dras bara den skatt som du eventuellt berättar för skatteverket om. Skyking försöker skrämma folk från att köpa silver. Skrämselpropaganda i lite förklädd form. Spread eller inte så är fysikt silver så in i h-e mkt bättre värdebevarare än det mesta som kan blåsas upp med luft
2016-05-30 20:14 # 6
Tvrolle
Vi är många som är kunder via Liberty.
Skulle jag behöva sälja skulle jag vända mig till denna grupp. Spreaden på köp/säljkurs är dessvärre stor.
Personligen kan jag vara intresserad av att köpa till en kurs som gynnar oss båda, tex mitt emellan köp/säljkurs.
/R
2016-05-30 21:04 # 7
Johanna
Tack allihop för bra svar och synpunkter!

Jag sitter inte i någon ekonomisk knipa utan det är helt enkelt en förflyttning av pengar. Vill investera i något annat men har inte de pengarna just nu då jag varit föräldraledig i några år med minimal inkomst. Men jag vill inte låna pengar till något sådant utan vill reda mig själv och flytta om det jag har.
Ser stor potential i den andra investeringen även om den är osäkrare, såklart.

Det lutar väl då åt några tackor i såna fall. Ska tänka över det lite till och se över vad för andra pengar som skulle gå att få loss.
Men inte skulle ni väl hellre ha sålt guld? Eller?
2016-05-30 21:18 # 8
Johanna
Tvrolle, hur kontaktar jag dig i såna fall?
Lite bättre för oss båda låter ju bra om du ändå tänkt köpa tackor.
2016-05-30 22:23 # 9
Tvrolle
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna
Tvrolle, hur kontaktar jag dig i såna fall?
Lite bättre för oss båda låter ju bra om du ändå tänkt köpa tackor.


Maila mig på tvrolle@hotmail.com.
2016-05-30 22:58 # 10
Obetalbar
Din önskade risknivå är avgörande för vilket du ska sälja.
Guld är pengar och råvara. Mest pengar anser jag. Centralbanker och eliten har guld men vill inte att vi vanliga dödliga ska ha guld. Innehav av guld förbjöds ju tex 1933. Guld är nog ändå tryggast kontra silver.
Silver är något mer spekulativt men med en god potential tror jag. Silver är också både pengar och råvara. Tyngdpunkten är nog mer nära råvara hos silver än vad som gäller för guld.
Besynnerligt! Du borde ha hört talas om möjligheten att sälja på ädelmetallforum om du har sparat i ädelmetall ett tag under din föräldraledighet ? Du verkar ju ha både guld & silver att döma av dina frågor? Det var ju framsynt att investera i ädelmetall som föräldraledig med minimal inkomst eller kom den i din ägo tidigare ? Då borde du verkligen hört om ädelmetallforum...
2016-05-31 07:29 # 11
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Obetalbar
Skicka tackorna!
Alternativt behåll alltihop eftersom jag tror det är en bra värdebevarare på sikt!

Mynt tror jag är mer gångbara i en eventuell situation när elektroniska betalmedel är ur funktion en längre tid och /eller de vanliga valutorna blivit utsatt för svåra prövningar vilket jag tror kommer bli fallet inom de närmsta åren.

Skyking har rätt i att du bör söka andra vägar. Låt honom däremot inte lura dig att man kan ha pengar på en bank. Det kan ingen ha. INGEN har pengar på banken, Du kan bara ha en fordring på banken. Duckar momsen gör man när man köper vilket är lätt att göra. Säljer man så dras bara den skatt som du eventuellt berättar för skatteverket om. Skyking försöker skrämma folk från att köpa silver. Skrämselpropaganda i lite förklädd form. Spread eller inte så är fysikt silver så in i h-e mkt bättre värdebevarare än det mesta som kan blåsas upp med luft


Sitter du och insinuerar att man skall på ett brottsligt sätt undvika reavinstskatten?

För övrigt kan alla som har förstånd och vilja låsa och tolka mina inlägg själva och behöver inte dina vantolkningar och fantasier till "hjälp".
2016-05-31 07:34 # 12
Skyking
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna
Tack allihop för bra svar och synpunkter!

Jag sitter inte i någon ekonomisk knipa utan det är helt enkelt en förflyttning av pengar. Vill investera i något annat men har inte de pengarna just nu då jag varit föräldraledig i några år med minimal inkomst. Men jag vill inte låna pengar till något sådant utan vill reda mig själv och flytta om det jag har.
Ser stor potential i den andra investeringen även om den är osäkrare, såklart.

Det lutar väl då åt några tackor i såna fall. Ska tänka över det lite till och se över vad för andra pengar som skulle gå att få loss.
Men inte skulle ni väl hellre ha sålt guld? Eller?


Kanske bör du isf fundera över ifall investeringen är så lukrativ att det är värt att sälja silvret. Kanske kommer det fler chanser i framtiden. Normalt tycker jag man skall ha likvidera redo i sin portfölj av bland annat denna anledning.

Väljer man ändå att sälja skulle jag nog sålt guld eftersom man (trots att man duckar momsen) har lägre spread där.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt