Ursprungligen postat av Orgott
Citat:
Ursprungligen postat av kossan
Hej ursäkta om du tyckte jag var otrevlig det var inte min mening.Men skall man prata fakta tycker jag fortfarande jag har rätt i vad jag säger.Nej det är inte jag som är säljaren. Detta är väl ett forum där alla åsikter skall komma fram inte bara ena sidan.Hur vet ni att tradera har plockat bort annonsen och inte säljaren själv?Det här med clad är inte så svårt att ta reda på .Jag har också handlat på nätet och blivit lurad men inte så här köparen fick sina varor som han budade på jag fick ingenting. Det jag menar är skall man köpa på nätet kan man inte vara godtrogen man måste kolla och dubbel kolla innan man gör affär.Jag kan köpa att köparen känner sig lurad för att han/hon inte hade koll på läget.Ursäkta än en gång om jag varit otrevlig.
mvh
kossan
jag förstår vad du menar
för mig handlar det mer om vilken värld jag vill leva i
vill jag leva i en värld där folk kan (utan egentlig konsekvens) lura lättlurade?
eller vill jag leva i en värld där insatta människor kan anmäla scammers och få deras auktioner borttagna?
för visst, "scammern" i det här fallet var väldigt "ärlig", men fortfarande är han en scammer i mina ögon
om du tycker att sånt beteende är helt ok...visst vill du leva i en hund-äter-hund-värld så behöver du bara luta dig tillbaka och se hur först de lättlurade går åt, sen de mindre lättlurade, sen du.
För det du verkar motsätta dig är att såna som "vi" anmäler såna som "han"?! För enligt dig är det den lättlurade som får skylla sig själv.
Citat:
Hallo ni duktiga silverhandlare!!!!!!! Vad är ert problem? Som jag kan se av vad ni visat på forumet så ser jag inget fel...och lär dig något istället för att gnälla för jag tycker att det är ditt eget fel.
Om jag förstått dig rätt har du en j-vligt skum syn på saker och ting.
Och njae, jag tycker inte man kan förlåta dig för att du lät otrevlig...den åsikten som du har är i min bok definitionen av otrevlig och det verkar ju vara din uppriktiga åsikt så det finns ju inget att förlåta.
Du är vad du är, inget fel i det, du måste göra det som känns rätt för dig. Men bli inte förvånad när såna som jag gör det som känns rätt för mig.
Peace!