Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Bitcoinbörs börjar med fysiskt guld
Bitcoinbörs börjar med fysiskt guld
2014-05-15 15:02 # 1
Liberty Silver / Gustav Andersson
Det finns ett flertal ädelmetallhandlare runt om i världen som accepterar betalning i kryptovalutan bitcoin. Men att köpa bitcoin för guld är betydligt svårare. Givetvis kan man leta upp någon som privat är beredd att genomföra en transaktion där man utbyter guld mot bitcoin. T.ex. via sajten Localbitcoins.com där köp och sälj faciliteras mellan privatpersoner. Både via kort, överföring och kontant. Nu har dock en kanadensisk handelsbörs vid namn QuadrigaCX ändrat på detta.

Bitcoinbörs börjar med guld
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2014-05-15 15:15
2014-05-24 21:12 # 2
SwishBit
Har Liberty Silver några planer på att erbjuda Bitcoin som betalningsalternativ vid ädelmetallköp?
2014-09-11 00:49 # 3
Bark
Citat:
Ursprungligen postat av SwishBit
Har Liberty Silver några planer på att erbjuda Bitcoin som betalningsalternativ vid ädelmetallköp?


Hörde mig för hos LS tidigare i år och då fanns det inga planer på det.
Har själv fört över en stor del av mitt Bitcoin innehav till just silver & guld rakt vilket jag tror är bland det bästa man kan göra om man vill ut ur Bitcoin.
Använde mig av www.bitgild.com och har lagt tre ordrar totalt hos dem och det har funkat klockrent.
Priserna ligger såklart högre än hos LS Estland men lägre än hos andra handlare i Europa som acceptera Bitcoins.

Senaste ordern blev ett gäng riktigt fina silvermynt från Armenien (Noas Ark) och Mexico (Mexico Libertad). :-)
2014-09-13 14:01 # 4
Äktavara
Hade väl inte trott att Ryssland skulle förbjuda Bitcoin, men minsann.
Som sagt, det säkraste är att ha konkreta pengar, i eget förvar, allt annat kommer att straffa sig :-
http://rt.com/business/187440-bitcoin-ban-russia-cryptocurrency/
2014-09-16 10:11 # 5
SwishBit
Citat:
Ursprungligen postat av Äktavara
Hade väl inte trott att Ryssland skulle förbjuda Bitcoin, men minsann.
Som sagt, det säkraste är att ha konkreta pengar, i eget förvar, allt annat kommer att straffa sig :-
http://rt.com/business/187440-bitcoin-ban-russia-cryptocurrency/


Men du, ädelmetaller kan också förbjudas - det har gjorts tidigare!
Så ingen skillnad där...
Skillnaden visar sig när du ska försöka gömma dina pengar från dina tyranner - vad är lättast, tunga otymliga tackor eller 12 ord i en följd?
Tolv ord på en lapp, eller i ditt huvud(!) , omöjligt att beslagta.
För er som inte är insatta i Bitcoin låter det kanske som jag svamlar men faktum är att tolv slumpmässiga ord i slumpmässig ordning innehåller tillräckligt mycket matematisk information för att återskapa dina nycklar till de adresser du har dina medel på i blockkedjan.
Det här används redan av de flesta plånböcker (bitcoin-program).
Har du iPhone kan du enkelt prova själv, ladda ner Breadwallet från AppleStore och köp bitcoin för en hundring av nån.
Skriv ner ditt frö och ta bort programmet. Ladda ner det igen på en annan enhet om du vill - skriv in fröet och du har tillgång till din hundring igen.
Du kan alltså flytta ett oändligt stort belopp ur vilket land du vill genom att memorera tolv ord och ta dig över gränsen. Blir du stoppad har du inget på dig.
Bitcoin är HELT otroligt om du hatar diktatorskap och tyranni.
Senast ändrad av SwishBit; 2014-09-16 10:12
2014-09-16 13:50 # 6
Chefen
Vad händer om internetanslutningen havererar?Eller NSA eller någon annan myndighet stänger internet-
trafiken?Jag använder internet mycket,men håller dörren öppen för exit omedelbart om det skulle behövas.
Det är bättre med ett oz guld i handen än 10 i skogen.

m.v.h.

Chefen
2014-09-16 14:03 # 7
Syraks vishet
Hej !
Jag håller helt med dig Chefen !
Syrak
2014-09-18 00:34 # 8
SwishBit
Och man får bara äga ett slags tillgångar som är bäst i ett slags scenario? Får jag köpa eran kristallkula?
2014-09-18 08:54 # 9
Chefen
Hej Swishbit.Det är ju svårt att säga exakt hur det kommer att bli,men man kan ju "ta höjd" för olika scenario.
Ett exempel på ingripande var när USA stängde alla utlandsbetalningar som Iran ville göra för ett tag sedan.Det finns
många andra exempel på liknande ingripande från myndigheternas ingripande.Både i nutid och dåtid.Du förstår säkert
vad jag menar.

m.v.h.

Chefen


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt