Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Reuters: Guld på 30års lägsta - köp mjölk, gas, och statspapper
Reuters: Guld på 30års lägsta - köp mjölk, gas, och statspapper
2014-04-08 09:52 # 1
Liberty Silver / Gustav Andersson
Hittade denna video som är från april förra året där Reuters hävdar att guldet har förlorat sin status som säker tillflyktshamn för kapital. De nya "safe havens" är nu mjölkprodukter, naturgas, fastigheter i London och amerikanska statspapper.

Det mest absurda påståendet är nog att guld skulle vara på de lägsta nivåerna på 30 år. Detta är givetvis fel och i detta inlägg visar jag på en graf som är justerad för inflation varför detta absolut inte stämmer.

Kanske är gas, mejeriprodukter och amerikanska statspapper (verkligen?) bra investeringar men de kan inte jämföras med ett innehav av fysiskt guld. Läs gärna inlägget: Media får guld att låta som en dålig investering: Jämför äpplen och päron

För er som inte orkar plöja igenom inlägget lägger jag in videon nedan:



Så vad säger ni? Kommer ni sälja ert guld och silver nu och stuva in fullt med mjök i frysboxen i källaren? Eller kanske köpa gasflaskor med naturgas och gräva ner? Vilket blir det? ;)

Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2014-04-08 10:03
2014-04-08 11:11 # 2
Per-Arne
Guld har sina fördelar, men det finns alternativ. I synnerhet om man heter Goldman Sachs eller Warren Buffet. Vad sägs om att köpa elnätet i Finland? Ett fint litet monopol. Kanske inte lika durable som guld, men det ger ett bra inflationsskydd samtidigt som det ger en avkastning. Vad sägs om att köpa sig en järnväg? Ungefär lika bra som ett elnät, eller?
2014-04-08 12:15 # 3
Chefen
Man kan ju komplettera med torrmjölk.
2014-04-08 22:37 # 4
bluesky
Mejeriprodukter? Jaha, jag har köpt mjölk och yoghurt för allt jag har. Diversifierade även med grädde och ost. Hoppas det inte surnar ;-)


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt