Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Fängelse för innehav av guld?
Fängelse för innehav av guld?
2014-04-03 20:02 # 1
Snyltaren
Knäpp rubrik? Det verkar dock ha varit på tapeten förr...

Börja kolla länkarna nedan. Lyssna extra noga vid ll:40 i del 2 för där nämns det som kanske ger kalla kårar på den här sajten... Dvs bankmaffian får staten att hota med fängelse om man innehar guld (under förevändning att staten behöver guldet för att stoppa katastrofen typ...)
Ingen skulle alltså få ha något guld att handla med när man gjorde om valutasystemet... Ofta vill de i steget innan avväpna folket, dvs förbjuda att folk kan försvara sig mot makten som kommer för att ta guldet (eller bostaden eller whatever pantvärde som finns)

The International Banking Cartel (I)
https://www.youtube.com/watch?v=7OU9AGUv4lk

The International Banking Cartel (II)
https://www.youtube.com/watch?v=kadN7bzBGnQ

The International Banking Cartel (III)
https://www.youtube.com/watch?v=izg1T5aKQT8
Senast ändrad av Snyltaren; 2014-04-03 20:06
2014-04-04 00:21 # 2
Babaroo
Avväpningen har väl gått ganska bra? Jag menar de vet ju var varenda vapen som finns i vanliga människors händer är. Det är ju bara alla olagliga brottslingars vapen som de inte har koll på, men det är inget de bryr sig om nämnvärt.

Det är vanliga människor som ska övervakas så att de antingen är försvarslösa eller så att det kan ske avväpning snabbt och lätt (därav vapenregistret).

Det var så Nazityskland lyckades med vad de gjorde, kolla bara här, de har typ exakt samma lagar som vi har i Sverige (och resten av världen för den delen, endast USA har möjlighet till självförsvar fortfarande, men det kommer nog snart ändra sig, och då är det ute med frihet för alla i världen).

http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_legislation_in_Germany#The_1938_German_Weapons_Act
Senast ändrad av Babaroo; 2014-04-04 00:22
2014-04-04 01:15 # 3
Babaroo
"Vatican" står i bakgrunden i videon, anser de att Vatikanen ligger bakom?

Isåfall så håller jag helt och hållet med, Vatikanen styrde världen fram till den protestantiska reformationen, och de har kämpat ända sedan dess för att återfå den makt de hade under den mörka medeltiden.

Tycker du att det låter löjligt? Hade du bott i tyskland år 1940 och någon sagt till dig att Hitler var ond, så hade du nog också tyckt det var löjligt.

Problemet är att folk inte är tillräckligt rädda än, men när trupperna kommer och knackar mitt i natten och insisterar på att ni ska "evakueras" för er egen säkerhet till ett närliggande läger, och att lastbilen som ska ta er dit står utanför och väntar. Då kommer ni vara rädda, dvs. ifall ni ens fattar vad som sker.

Många kommer klaga på att jag tar upp Gud och Jesus Kristus, men faktum är att det enda som kan rädda oss från ett nytt "hitlerscenario" (ifall ni skrattar så är det tråkigt, för isåfall så är det nog kört för vårt samhälle).

När "de" (bankerna som drivs av Vatikanen, genom frimurare och jesuitorden) har kört ekonomin i botten, så kommer folk att vilja ha en stark manlig figur som tar dem ur misären, ser ni att det som hände tyskland på 30-talet håller på att hända igen, fast på en global skala (och i första hand USA)?

Bibeln säger också att det är Vatikanen (Bibeln säger specifikt att det är staden Rom, i Uppenbarelseboken kapitel 17, läs nedan:


1 And there came one of the seven angels which had the seven vials, and talked with me, saying unto me, Come hither; I will shew unto thee the judgment of the great whore that sitteth upon many waters:
2 With whom the kings of the earth have committed fornication, and the inhabitants of the earth have been made drunk with the wine of her fornication.
3 So he carried me away in the spirit into the wilderness: and I saw a woman sit upon a scarlet coloured beast, full of names of blasphemy, having seven heads and ten horns.
4 And the woman was arrayed in purple and scarlet colour, and decked with gold and precious stones and pearls, having a golden cup in her hand full of abominations and filthiness of her fornication:
5 And upon her forehead was a name written, MYSTERY, BABYLON THE GREAT, THE MOTHER OF HARLOTS AND ABOMINATIONS OF THE EARTH.
6 And I saw the woman drunken with the blood of the saints, and with the blood of the martyrs of Jesus: and when I saw her, I wondered with great admiration.
7 And the angel said unto me, Wherefore didst thou marvel? I will tell thee the mystery of the woman, and of the beast that carrieth her, which hath the seven heads and ten horns.
8 The beast that thou sawest was, and is not; and shall ascend out of the bottomless pit, and go into perdition: and they that dwell on the earth shall wonder, whose names were not written in the book of life from the foundation of the world, when they behold the beast that was, and is not, and yet is.
9 And here is the mind which hath wisdom. The seven heads are seven mountains, on which the woman sitteth.
Uppenbarelseboken (sista boken i Bibeln) kapitel 17:1-9

18 And the woman which thou sawest is that great city, which reigneth over the kings of the earth.
Uppenbarelseboken kapitel 17:18


Bibeln förutspår alltså framtiden, enligt mig så är bara det en anledning till att lyssna på den i andra frågor:

1. Vid samma tillfälle kom några
som berättade för honom om de
galiléer, vilkas blod Pilatus hade blandat
med deras offer.
2. Då svarade Jesus och sade till dem:
Tror ni, att dessa galiléer var större
syndare än alla andra galiléer, eftersom
de fick lida sådant?
3. Nej, säger jag er, men om ni inte
omvänder er, skall ni alla på samma
sätt förgås.
4. Eller de arton, som tornet i Siloam
föll på och dödade, menar ni att de
var mera syndiga än alla andra människor
som bor i Jerusalem?
5. Nej, säger jag er, men om ni inte
omvänder er, skall ni alla på samma
sätt förgås.
Lukas 13:1-5

30. Gud har hittills haft överseende
med okunnigheten, men nu förkunnar
han att alla människor överallt
skall omvända sig.
31. Ty han har fastställt en dag, på
vilken han skall döma världen med
rättfärdighet, genom den man han har
bestämt till det, och han har erbjudit
tron åt alla, sedan han har uppväckt
honom från de döda.
32. Då de hörde nämnas om uppståndelse
från de döda, var det somliga
som hånade, och andra sade: Vi vill
höra dig igen angående detta.
Apostlagärningarna 17:30-32

9 Know ye not that the unrighteous shall not inherit the kingdom of God? Be not deceived: neither fornicators, nor idolaters, nor adulterers, nor effeminate, nor abusers of themselves with mankind,
10 Nor thieves, nor covetous, nor drunkards, nor revilers, nor extortioners, shall inherit the kingdom of God.
11 And such were some of you: but ye are washed, but ye are sanctified, but ye are justified in the name of the Lord Jesus, and by the Spirit of our God.
1 Korintierbrevet 6:9-11

1. Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;
2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.
3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;
4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:
5 And that he was seen of Cephas, then of the twelve:
6 After that, he was seen of above five hundred brethren at once; of whom the greater part remain unto this present, but some are fallen asleep.
7 After that, he was seen of James; then of all the apostles.
8 And last of all he was seen of me also, as of one born out of due time.
1 Korintierbrevet 15:1-8

(Neden är från en bok som berättar att Rom alltid har kallats för "de sju bergens stad", jag länkar till Google Books så kan ni läsa allt, jag orkade inte skriva över allt, det har även blivit en del stavfel då jag skrev av direkt från boken utan att titta hur det blev på skärmen, om ni är intresserade kolla boken som sagt, avsnittet som jag citerar finns halvvägs ned på sidan)

http://books.google.se/books?id=GooEAAAAQAAJ&pg=PA2&dq=There+never+has+been+any+difficulty+in+the+mind+of+any+enlightened+protestant+in+identifying+the+woman+two+babylons&hl=sv&sa=X&ei=tuU9U-evNuSBywOzwoDACg&ved=0CDQQ6AEwAA#v=onepage&q=There%20never%20has%20been%20any%20difficulty%20in%20the%20mind%20of%20any%20enlightened%20protestant%20in%20identifying%20the%20woman%20two%20babylons&f=false

There never has been any difficulty in the mind of any enlightened protestant in identifying the woman "sitting on seven mountains", and having oon her forehead the name written, " Mystery, Babylon the Great", with the Roman apostacy. " No other city in the world has ever bveen celebrated, as the city of Rome has, for its situation on seven hills. Pagan poets and orators, who hade no thought of elucidating prophecy, havealika characterised it as " the seven hilled city". Thus Virgil refers to it: "Rome has both become the most beatiful (city) in the world, and alone has surrounded for herselv seven heights with a wall". Propertius, in the same strain, speaks of it (only adding another trait, which completes the Apocalyuptic picture) as"The lofty city on seven hills, which governs the whole world". Its "governing the whole world" is just the counterpart of the Divine statement - "which reighent over the kings of the earth. To call Rome the city "of the seven hills" was by its citizens held to be as descriptive as to call it by its own proper name. Hence Horace speaksof it by refrence to its seven hills alone, when he adresses, "The gods who have set their affections on the seven hills.".
Senast ändrad av Babaroo; 2014-04-04 01:26
2014-04-04 10:21 # 4
pangbulan
Citat:
Ursprungligen postat av Babaroo
"Vatican" står i bakgrunden i videon, anser de att Vatikanen ligger bakom?

Isåfall så håller jag helt och hållet med, Vatikanen styrde världen fram till den protestantiska reformationen, och de har kämpat ända sedan dess för att återfå den makt de hade under den mörka medeltiden.

Tycker du att det låter löjligt? Hade du bott i tyskland år 1940 och någon sagt till dig att Hitler var ond, så hade du nog också tyckt det var löjligt.

Problemet är att folk inte är tillräckligt rädda än, men när trupperna kommer och knackar mitt i natten och insisterar på att ni ska "evakueras" för er egen säkerhet till ett närliggande läger, och att lastbilen som ska ta er dit står utanför och väntar. Då kommer ni vara rädda, dvs. ifall ni ens fattar vad som sker.

Många kommer klaga på att jag tar upp Gud och Jesus Kristus, men faktum är att det enda som kan rädda oss från ett nytt "hitlerscenario" (ifall ni skrattar så är det tråkigt, för isåfall så är det nog kört för vårt samhälle).

När "de" (bankerna som drivs av Vatikanen, genom frimurare och jesuitorden) har kört ekonomin i botten, så kommer folk att vilja ha en stark manlig figur som tar dem ur misären, ser ni att det som hände tyskland på 30-talet håller på att hända igen, fast på en global skala (och i första hand USA)?

Bibeln säger också att det är Vatikanen (Bibeln säger specifikt att det är staden Rom, i Uppenbarelseboken kapitel 17, läs nedan:


1 And there came one of the seven angels which had the seven vials, and talked with me, saying unto me, Come hither; I will shew unto thee the judgment of the great whore that sitteth upon many waters:
2 With whom the kings of the earth have committed fornication, and the inhabitants of the earth have been made drunk with the wine of her fornication.
3 So he carried me away in the spirit into the wilderness: and I saw a woman sit upon a scarlet coloured beast, full of names of blasphemy, having seven heads and ten horns.
4 And the woman was arrayed in purple and scarlet colour, and decked with gold and precious stones and pearls, having a golden cup in her hand full of abominations and filthiness of her fornication:
5 And upon her forehead was a name written, MYSTERY, BABYLON THE GREAT, THE MOTHER OF HARLOTS AND ABOMINATIONS OF THE EARTH.
6 And I saw the woman drunken with the blood of the saints, and with the blood of the martyrs of Jesus: and when I saw her, I wondered with great admiration.
7 And the angel said unto me, Wherefore didst thou marvel? I will tell thee the mystery of the woman, and of the beast that carrieth her, which hath the seven heads and ten horns.
8 The beast that thou sawest was, and is not; and shall ascend out of the bottomless pit, and go into perdition: and they that dwell on the earth shall wonder, whose names were not written in the book of life from the foundation of the world, when they behold the beast that was, and is not, and yet is.
9 And here is the mind which hath wisdom. The seven heads are seven mountains, on which the woman sitteth.
Uppenbarelseboken (sista boken i Bibeln) kapitel 17:1-9

18 And the woman which thou sawest is that great city, which reigneth over the kings of the earth.
Uppenbarelseboken kapitel 17:18


Bibeln förutspår alltså framtiden, enligt mig så är bara det en anledning till att lyssna på den i andra frågor:

1. Vid samma tillfälle kom några
som berättade för honom om de
galiléer, vilkas blod Pilatus hade blandat
med deras offer.
2. Då svarade Jesus och sade till dem:
Tror ni, att dessa galiléer var större
syndare än alla andra galiléer, eftersom
de fick lida sådant?
3. Nej, säger jag er, men om ni inte
omvänder er, skall ni alla på samma
sätt förgås.
4. Eller de arton, som tornet i Siloam
föll på och dödade, menar ni att de
var mera syndiga än alla andra människor
som bor i Jerusalem?
5. Nej, säger jag er, men om ni inte
omvänder er, skall ni alla på samma
sätt förgås.
Lukas 13:1-5

30. Gud har hittills haft överseende
med okunnigheten, men nu förkunnar
han att alla människor överallt
skall omvända sig.
31. Ty han har fastställt en dag, på
vilken han skall döma världen med
rättfärdighet, genom den man han har
bestämt till det, och han har erbjudit
tron åt alla, sedan han har uppväckt
honom från de döda.
32. Då de hörde nämnas om uppståndelse
från de döda, var det somliga
som hånade, och andra sade: Vi vill
höra dig igen angående detta.
Apostlagärningarna 17:30-32

9 Know ye not that the unrighteous shall not inherit the kingdom of God? Be not deceived: neither fornicators, nor idolaters, nor adulterers, nor effeminate, nor abusers of themselves with mankind,
10 Nor thieves, nor covetous, nor drunkards, nor revilers, nor extortioners, shall inherit the kingdom of God.
11 And such were some of you: but ye are washed, but ye are sanctified, but ye are justified in the name of the Lord Jesus, and by the Spirit of our God.
1 Korintierbrevet 6:9-11

1. Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;
2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.
3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;
4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:
5 And that he was seen of Cephas, then of the twelve:
6 After that, he was seen of above five hundred brethren at once; of whom the greater part remain unto this present, but some are fallen asleep.
7 After that, he was seen of James; then of all the apostles.
8 And last of all he was seen of me also, as of one born out of due time.
1 Korintierbrevet 15:1-8

(Neden är från en bok som berättar att Rom alltid har kallats för "de sju bergens stad", jag länkar till Google Books så kan ni läsa allt, jag orkade inte skriva över allt, det har även blivit en del stavfel då jag skrev av direkt från boken utan att titta hur det blev på skärmen, om ni är intresserade kolla boken som sagt, avsnittet som jag citerar finns halvvägs ned på sidan)

http://books.google.se/books?id=GooEAAAAQAAJ&pg=PA2&dq=There+never+has+been+any+difficulty+in+the+mind+of+any+enlightened+protestant+in+identifying+the+woman+two+babylons&hl=sv&sa=X&ei=tuU9U-evNuSBywOzwoDACg&ved=0CDQQ6AEwAA#v=onepage&q=There%20never%20has%20been%20any%20difficulty%20in%20the%20mind%20of%20any%20enlightened%20protestant%20in%20identifying%20the%20woman%20two%20babylons&f=false

There never has been any difficulty in the mind of any enlightened protestant in identifying the woman "sitting on seven mountains", and having oon her forehead the name written, " Mystery, Babylon the Great", with the Roman apostacy. " No other city in the world has ever bveen celebrated, as the city of Rome has, for its situation on seven hills. Pagan poets and orators, who hade no thought of elucidating prophecy, havealika characterised it as " the seven hilled city". Thus Virgil refers to it: "Rome has both become the most beatiful (city) in the world, and alone has surrounded for herselv seven heights with a wall". Propertius, in the same strain, speaks of it (only adding another trait, which completes the Apocalyuptic picture) as"The lofty city on seven hills, which governs the whole world". Its "governing the whole world" is just the counterpart of the Divine statement - "which reighent over the kings of the earth. To call Rome the city "of the seven hills" was by its citizens held to be as descriptive as to call it by its own proper name. Hence Horace speaksof it by refrence to its seven hills alone, when he adresses, "The gods who have set their affections on the seven hills.".


dehär med gud och allt, jag har själv vart inne på samma spår lite grann, men kan det inte va så att dom som skrev bibeln (hur många ggr den nu blivit omskriven ) skrev att det skulle komma en som rädda oss för att vi bara skulle stå det och tro så att "illuminati" ondskan bankeliten eller vad vi nu kallar det kan sätta upp dessa lagar och göra vad som helst eftersom folket inte skulle vilja försvara sig, typ de kmr bara tänka att jesus räddar dom?
kan det inte va så att all religon är skriven för att hålla folks hopp uppe och för att kontrollera oss?
ja mena om en kristen "syndat" hur mår han inte då? men man kan ju säga förlåt också typ 77000ggr så ska det va glömt sen? det finns så mkt motsägelser i alla religioner, och jag tror att dom alla är skrivna enbart för att kontrollera oss och få oss att tänka på andra saker så vi inte ser den stora bilden.
men än igång jag kan ha fel! men som sagt detta var bara en tanke. men helt klart intressant det som står i bibeln.

sen ta dehär med typ frihetsgudinnan alltså statyn i usa, vet att det ska symbolisera nån (kmr inte ihåg) men där kan man ju också om man läser bibeln koppla henne till uppenbarelseboken? nåt typ hon står ju på en plattform med utstickande saker (sol)? facka i hand osv, för mig ja läst nån text förut som kan stämma in på det, och att det typ brinner
och alla säljarna ska vara förstörda av sig etc (wtc 9/11) tänker jag på då och usa
jah skitsamma detta blev rörigt men ja tror det handlar mkt om symbolism och sånna saker, inte rakt av som i boken.

men helt klart intressant! för mkt stämmer ju, men så kan man också styra händelser dit man vill,
och vet man vad saker som står i bibeln kan man ju alltid "skapa" katastrofer som stämmer in på det som står.
Senast ändrad av pangbulan; 2014-04-04 10:34
2014-04-04 11:55 # 5
Solidus
Måste vara härligt att vara så in i helvete dum i huvudet...DET FINNS INGA GUDAR!!!!!!!!!
Senast ändrad av Solidus; 2014-04-04 11:56
2014-04-04 12:54 # 6
pangbulan
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Måste vara härligt att vara så in i helvete dum i huvudet...DET FINNS INGA GUDAR!!!!!!!!!


de tror inte jag heller.
2014-04-04 12:54 # 7
billion
Babaroo: Rom är den stad man oftast tänker på när man pratar om städer med sju kullar. Det finns några andra möjligheter även om jag håller med dig om att det troligen är Rom som Bibeln syftar på med tanke på allt annat som också står.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cities_claimed_to_be_built_on_seven_hills
2014-04-04 16:33 # 8
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Snyltaren
Knäpp rubrik? Det verkar dock ha varit på tapeten förr...

Börja kolla länkarna nedan. Lyssna extra noga vid ll:40 i del 2 för där nämns det som kanske ger kalla kårar på den här sajten... Dvs bankmaffian får staten att hota med fängelse om man innehar guld (under förevändning att staten behöver guldet för att stoppa katastrofen typ...)
Ingen skulle alltså få ha något guld att handla med när man gjorde om valutasystemet... Ofta vill de i steget innan avväpna folket, dvs förbjuda att folk kan försvara sig mot makten som kommer för att ta guldet (eller bostaden eller whatever pantvärde som finns)

The International Banking Cartel (I)
https://www.youtube.com/watch?v=7OU9AGUv4lk

The International Banking Cartel (II)
https://www.youtube.com/watch?v=kadN7bzBGnQ

The International Banking Cartel (III)
https://www.youtube.com/watch?v=izg1T5aKQT8


Rubriken på denna tråd ställer en relevant fråga och är ett intressant ämne att diskutera. Ofta tar man upp USA:s konfiskation av folkets guld som skedde 1933 då man konfiskerade (eller nationaliserade) alla guldmynt. Smyckesguld och vissa numismatiska guldmynt fick man behålla. Det dröjde ända till 1973 innan amerikanska medborgare återigen lagligen kunde investera i och äga investeringsguld/monetärt guld. USA:s konfiskering av guld långt ifrån den värsta i historien tråkigt nog är det nästan den enda som diskuteras. Mussolini tog även ringar och smycken från sitt folk 1935.

Dock verkar ju de videoklipp som du länkar till bara innefatta några sekunder där man berör USA:s konfiskation av guld - ett ämne som jag tror många på forumet redan är bekanta med. Resten har förvisso en viss relevans, då man pratar om banker och bankfamiljer genom historien, men innehåller även en hel del tveksamma konspirationer och konspirationsteoretiker. Exempelvis Dean Henderson verkar vara rätt så inne på att diskutera illuminati och mind control. Ni får själva bedöma sanningshalten i detta, men enligt mig är det trams.

Vissa enormt långa inlägg i denna tråd om bibeln och gud känner jag inte har någon som helst relevans. Vi diskuterar hädanefter ämnet som skall vara sådant som anknyter till ämnesrubriken, d.v.s. ev. fängelsestraff för undanhållande av guld, som enligt statligt dekret skall konfiskeras, samt statlig konfiskation av guld rent generellt.

Vi hade för några månader sedan en del trådar som ballade ur ganska ordentligt, med religiösa diskussioner som inte har någon som helst relevans för ekonomi och ädelmetall, och vi kommer därför hädanefter att försöka vara lite hårdare med att styra upp trådarna till att vara on topic.

Förhoppningsvis kan det leda till ett bättre debattklimat som kan locka hit fler som är intresserad av hur ekonomi och penningsystemet funkar samt ädelmetall som sparande.
Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2014-04-04 18:47
2014-04-05 08:54 # 9
Fredrik
Hur tänker ni angående ert fysiska innehav OM regeringar världen över skulle konfiskera allt guld?

Behålla och hoppas på att det kan användas på en "svart" marknad?
Behålla för att det kanske blir det ok att handla med guld igen för Svensson om 50 år?

Kommer regeringar världen över scanna igenom allas bankaffärer och se vilka som köpt guld via tex Liberty silver mfl?

Hur gör Liberty silver med allas kunduppgifter?

Har dom senaste åren börjat köpa en del guld med kontanter! Då kan INGEN säga att jag har köpt guld iaf ;-)
2014-04-05 08:55 # 10
Solidus
Tack för det!
2014-04-05 11:26 # 11
Babaroo
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Hur tänker ni angående ert fysiska innehav OM regeringar världen över skulle konfiskera allt guld?

Behålla och hoppas på att det kan användas på en "svart" marknad?
Behålla för att det kanske blir det ok att handla med guld igen för Svensson om 50 år?

Kommer regeringar världen över scanna igenom allas bankaffärer och se vilka som köpt guld via tex Liberty silver mfl?

Hur gör Liberty silver med allas kunduppgifter?

Har dom senaste åren börjat köpa en del guld med kontanter! Då kan INGEN säga att jag har köpt guld iaf ;-)


Alla system finns ju redan på plats för att staten ska kunna leta reda på allt guld, förmodligen så sparar de och analyserar allt som skrivs på internet också, för att i framtiden när de har lyckats få igenom sina "nöd-lagar" (som de alltid får igenom) så kommer de retroaktivt att gå igenom allt material som de sparat.

Ifall du hade en smartphone på dig när du handlade ditt guld, så har de säkert sparat din position just vid guldköpet (ifall du köpte hos en handlare). Självfallet är det inte bara dig som de spårar, men när de kör all sin data som de sparat från alla personer i ett samhälle (eller världen för den delen) i sina superdatorer, så kan de ställa in specifika parametrar, och ifall de fått för sig att de vill ha allt guld i samhället, inklusive folks "hemliga" guld, så kommer de bara att knappa in koordinaterna för guldhandlare, och sen kolla alla som varit där, sedan kollar de dessa personers bankkonton, och kolla ifall klumpsummor tagits ut så kan de vara säkra på att denna person sitter på guld.

Sen när de hittar dig så är du helt försvarslös, eftersom vi svenskar ÄLSKAR att veta att vi är avväpnade och därmed "säkra", säkra för vad? Säkra för att en ny Hitler skickar oss till koncentrationsläger? Säkra för att utländska soldater ska komma och våldtaga vår familj framför våra ögon? Tänk så hjärntvättade vi är, vi är rädda för någon som lagligt (för brottslingar som skaffat olagliga vapen finns det ju inga register för, eller hur? det är vanliga svenssons som är farliga ifall de har vapen, så resonerar både befolkningen och staten, vi för att staten hjärntvättat oss, och staten för att folket är det största hotet mot deras makt) köpt ett vapen ska skjuta oss på offentlig plats, när risken att dö är många gånger större i trafiken. Eller för den delen som försvarslös i ett krig. Människor har glömt att krig är regel snarare än undantag i världshistorian.

Jag är dock inte emot en stat, missförstå mig inte, men det ska vara en stat som inte är allsmäktig, det ska vara en stat som befolkningen lägger band på genom lagstiftning, läs USAs "bills of rights", "second amendment" är nyckeln till att staten inte ska våldföra sig på befolkningen, det är nyckeln till att vi inte ska beskattas till döds (som vi är nu).

Och som jag sagt tidigare, så behövs det ett rättfärdigt folk för att klara av detta.

Det är påväg rakt åt skogen och vi är bakbundna till händer och fötter, dessutom har de flesta ögonbindel på sig!
2014-04-05 11:40 # 12
Liberty Silver / Gustav Andersson
Med tanke på att ämnet kan vara intressant för våra läsare slängde jag ihop en artikel som sammanfattar ett antal fall av guldkonfiskation under 1900-talets historia.

Guldkonfiskation under 1900-talet

Oftast får man bara höra om Roosevelts konfiskering i samband med Executive Order 6102. Men det finns ett antal andra fall som är intressanta och som listas i artikeln.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt