Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Allokering guld / silver
Allokering guld / silver
2014-03-01 10:34 # 1
whimsical
Hej,

Hur allokerar ni mellan guld och silver i era portföljer. Ska man köra på earth ratio t.ex ha 18 uns silver för 1 uns guld eller gå på att ha 50/50% i marknadsvärde eller någon annan strategi. Jag siktat på på att ha 1 uns guld för varje 15 uns silver tror jag.
2014-03-02 00:36 # 2
In4mayshun
Jag kör på 1:240 ungefär. Jag gillar guld som glittrar, men man får ju så lite för pengarna. Handla för flera tusen och så måste man titta i handen för att uppfatta att man har något i den. Näe, silver är grejen! Tror det är större chans till rejäl uppgång för silver senare, om man ska gå på den historiska guld/silverration.
2014-03-02 15:33 # 3
Fredrik
Själv äger jag ca 1 oz guld/100 oz silver.
Har ökat mitt innehav i guld i helgen med tanke på vad som nu sker i Ukraina. Guld och silverpriset kommer gå upp i natt när marknaderna vaknar.. Börsen får sig nog en törn..
Skulle Nato/USA agera så är det bara att hålla i sitt guld och silver.
Sen hoppas jag att Kina följer sin 5 års plan och ger oss siffror på deras guldreserv i April. Tänk om siffran hamnar på 5000 ton!?
2009 var siffran 1000 ton.
Senast ändrad av Fredrik ; 2014-03-02 15:34
2014-03-02 20:45 # 4
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Själv äger jag ca 1 oz guld/100 oz silver.
Har ökat mitt innehav i guld i helgen med tanke på vad som nu sker i Ukraina. Guld och silverpriset kommer gå upp i natt när marknaderna vaknar.. Börsen får sig nog en törn..
Skulle Nato/USA agera så är det bara att hålla i sitt guld och silver.
Sen hoppas jag att Kina följer sin 5 års plan och ger oss siffror på deras guldreserv i April. Tänk om siffran hamnar på 5000 ton!?
2009 var siffran 1000 ton.


Kina publicerade faktiskt relativt nyligen en siffra på deras guldreserv. Enligt den så är reserven oförändrad.
Den kinesiska efterfrågan verkar mest komma från privatmarknaden.
2014-03-02 21:58 # 5
Fredrik
Va?
Det har jag och mina vänner totalt missat??

Länka gärna!
2014-03-02 22:01 # 6
Fredrik
19 Januari i år kom detta.
Jag är väldigt skeptiskt till att jag har missat att Kina har släppt nya siffror!??
http://www.di.se/artiklar/2014/1/18/kina-kan-rapportera-fordubblad-guldreserv/


"Kina kan snart komma att meddela att deras guldreserv mer än fördubblats sedan 2009, skriver Shanghai Daily.

Kinas guldbestånd ska i dag uppgå till 2.710 ton, jämfört med 1.054 ton, vilket var den senaste siffran som släpptes, 2009.

Uppgifterna kommer från Jeffrey Nichols, vd för konsultfirman Americans Precious Metals Advisors, skriver Shanghai Daily.


Enligt Nichols köpte Kina 654 ton guld mellan 2009 och 2011, ytterligare 388 ton under 2012, och minst 622 ton i fjol.

"Om Kina tillkännager sin ökade guldreserv kommer det få en omedelbar effekt på guldpriset", säger Albert Cheng, på branschorganisationen World Gold Council till Shanghai Daily"
2014-03-02 22:23 # 7
Nikon
Deras guldreserv finns med i kinesiska centralbankens kvartalsrapport:
PBoC kvartalsrapport

Översättning för den som inte är så haj på kinesiska

Den konspiratoriske kan ju misstänka att de myglar med sina siffror.
Vem vet.
Time will tell.


Vet du vad Jeffrey Nichols har för belägg för sina påståenden? Eller gissar han bara, precis som alla andra?
Senast ändrad av Nikon; 2014-03-02 22:26
2014-03-03 06:28 # 8
Fredrik
Där ser man!
Skeptiskt lagd som man är så tror jag inte Kina uppger den riktiga siffran.. Den som lever får se

Nä jag vet inte vart han får sina uppgifter ifrån.
2014-03-03 09:14 # 9
whimsical
Kina har nog inget att vinna på att rapportera sin riktiga guldreservstatus. Troligtvis ackumulerar de och vill så göra till bra pris. Man kan inte lita på en officiell siffra därifrån vare sig det rör tillväxt eller något annat tror jag
2014-03-03 09:23 # 10
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av whimsical
Kina har nog inget att vinna på att rapportera sin riktiga guldreservstatus. Troligtvis ackumulerar de och vill så göra till bra pris. Man kan inte lita på en officiell siffra därifrån vare sig det rör tillväxt eller något annat tror jag


Precis, den dagen Kina är nöjd med sitt innehav,släpper de bomben och jyanen blir världsvaluta.....
2014-03-03 12:43 # 11
Nikon
Spelar det egentligen någon roll?
Privatmarknaden i Kina sväljer många gånger mer guld än vad pboc eventuellt köper upp.
Och det har ändå inte påverkat priset nämnvärt.
2014-03-03 14:00 # 12
Chefen
Finns det mot förmodan någon som har pappersguld eller -silver så begär fysisk leverans.Det vore kanske en affärside'för den som känner sig kallad.
Senast ändrad av Chefen; 2014-03-03 14:00


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt