Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < LS silvermynt 2013*
LS silvermynt 2013*
2014-02-21 21:07 # 1
Klartecken
Ställde tidigare frågan om det kommer att komma ett LS 2014 "mynt"?

Har själv 2009 - 2012 och även vad jag tror är 2013. Beställde Surinam genom libertysilver.ee men har inte för mig att jag sett någon stämpel likt "LS", kan någon som beställt detta mynt verifiera om det är samma som säljs på bägge sidorna eller om jag rent av saknar LS 2013 i min lilla samling?

Om det är så att den saknas kanske någon skulle vilja sälja eller byta några mynt. Kom isf med ett prisförslag(!). (Eventuellt byte kan tidigast ske till sommaren då jag är 1000 mil från mina mynt).

Finns även på forumet "adelmetallforum.se" under "silversamlare".
Mvh. Klartecken
Senast ändrad av Klartecken; 2014-02-21 21:21
2014-02-21 21:17 # 2
Kallek
Jag skrev och frågade under 2013 och fick svaret att mynten från Estland inte är desamma som de som säljs i Sverige. Mynten från Estland saknar alltså LS-stämpel och betingar ett lägre återköpspris.

Surinammynt kan köpas även av andra leverantörer i hela världen.
2014-02-21 21:23 # 3
Klartecken
Tack för svaret! Då återstår frågan om någon här har ett litet överskott och skulle kunna tänka sig att sälja några mynt eller eventuellt byta. MVh.
2014-02-21 22:14 # 4
Jp morgan
Har några Surinam ls byter gärna mot några 2009
2014-02-21 22:16 # 5
Klartecken
Just 2009 har jag väldigt få av och det myntet är i en låg upplaga som jag förstått det och ett byte rakt av är jag inte intresserad av isf. Men vänligen, ovan har du mitt användarnamn där vi kanske kan diskutera vidare.
2014-02-21 23:56 # 6
Jp morgan
Vad har du tänkt?

Du vill ha Surinam jag vill ha 2009 ingen förlorar
2014-02-22 18:42 # 7
Klartecken
Säljs till en högre premie även på denna sida. Men som sagt, är inte möjligt förrän tidigast sommaren.
Slängde väl ut förfrågan om byte lite väl tidigt.
Mvh.
2014-02-24 15:09 # 8
Kallek
Tradera kanske. http://www.tradera.com/item/344289/202189103/10st-surinam-10-dollar-silvermynt-2013
2014-02-27 19:44 # 9
Klartecken
Tack för tipset, men dessa verkar vara de Surinam som säljs på Estländska libertysliver, alltså utan LS märkningen. Men jag kan hålla till godo och invänta byte/köp. Dyker nog upp ett eller annat förhoppningsvis, annars får det väl vara. Surinammyntet är inte estetiskt tilltalande/har inte samma personliga touch som övriga LS-mynt.
2014-05-21 22:34 # 10
Klartecken
Citat:
Ursprungligen postat av Jp morgan
Vad har du tänkt?

Du vill ha Surinam jag vill ha 2009 ingen förlorar


Jp morgan, jag har skickat ett meddelande till dig på ädelmetallforum kika där om du fortfarande är intresserad.
2014-05-22 08:44 # 11
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Vi borde informerat om Liberty Silver myntserien tydligare och tidigare och jag beklagar om vi varit otydliga och allt för sparsamma med informationen.

Vi kommer tyvärr inte fortsätta med serien 2014 eller framåt som det ser ut f.n. Efter fem års utgåvor, varav fyra egendesignade och 2013 års Surinammynt med LS märkning, går serien därför tyvärr i graven.

Det finns flera anledningar som omöjliggjort en fortsättning. En av dessa är att Tullverket ändrat sitt råd till oss att silvermynt som ej är lagligt betalningsmedel skall importbeskattas med moms av 25 % plus tull på 2 % av präglingskostnaden plus försäkringskostnaden och fraktkostnaden. Med detta blir importkostnaden allt för hög. Vad gäller Surinammynten vill vi inte fortsätta med dessa heller eftersom den myntpräglare som äger huvudrättigheterna för präglingen av dessa varit skandalomsusade även om vi inte salufört mynt präglade av denna präglare utan av en sublicensiat.

Därför ser det tyvärr ut som att vi måste avsluta serien. Jag vill tacka för stödet för serien under åren och hoppas på förståelse då jag inget hellre skulle vilja än att kunna fortsätta serien.
2014-05-23 17:12 # 12
Klartecken
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Vi borde informerat om Liberty Silver myntserien tydligare och tidigare och jag beklagar om vi varit otydliga och allt för sparsamma med informationen.

Vi kommer tyvärr inte fortsätta med serien 2014 eller framåt som det ser ut f.n. Efter fem års utgåvor, varav fyra egendesignade och 2013 års Surinammynt med LS märkning, går serien därför tyvärr i graven.

Det finns flera anledningar som omöjliggjort en fortsättning. En av dessa är att Tullverket ändrat sitt råd till oss att silvermynt som ej är lagligt betalningsmedel skall importbeskattas med moms av 25 % plus tull på 2 % av präglingskostnaden plus försäkringskostnaden och fraktkostnaden. Med detta blir importkostnaden allt för hög. Vad gäller Surinammynten vill vi inte fortsätta med dessa heller eftersom den myntpräglare som äger huvudrättigheterna för präglingen av dessa varit skandalomsusade även om vi inte salufört mynt präglade av denna präglare utan av en sublicensiat.

Därför ser det tyvärr ut som att vi måste avsluta serien. Jag vill tacka för stödet för serien under åren och hoppas på förståelse då jag inget hellre skulle vilja än att kunna fortsätta serien.


Det var tråkigt att höra.. Gillade serien och att priset var lägre var ju till fördel.

Kommer ni släppa präglingsantalet för varje år? Ni har varit väldigt sparsamma med den informationen tidigare :)


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt