Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < JP Morgan och CNBC
JP Morgan och CNBC
2013-11-19 18:28 # 1
jaws
Dagens "Nyheter" bekräftar bara en bedömning jag gjort sen länge (som är helt baserad på sunt förnuft och inte på något sätt vetenskaplig):
-så länge QE kvarstår kommer silverpriset att dala.

Och den dag Fed antyder (eller plötsligt chockar med) "tapering"/minskning av QE kommer silverpriset att rusa (men den bedömningen är ännu längre från Rocket Science, jag medger).

Senast ändrad av Liberty Silver / Gustav Andersson; 2013-11-20 14:11
2013-11-19 20:39 # 2
Mathias
Har du någon länk?
2013-11-19 22:50 # 3
Liberty Silver / Gustav Andersson
Han syftar på dagens blogginlägg om JP Morgan och CNBC.
2013-11-20 02:55 # 4
In4mayshun
JPM gick ut och annonserade en frågestund på Twitter. Man skulle ställa frågor om hur man gör karriär inom finans och så. Det gick väl ungefär som förväntat - alltså en enorm shitstorm av bankster-hat och JPM fick snabbt dra tillbaka sitt briljanta erbjudande. Här finns lite mer bakgrund och sist en kul video där Stacey Keach läser upp frågorna. Vilka totalt hjärndöda, verklighetsfrånvända jubelidioter! Och dessa jubelidioter sitter och styr hela jävla världens finanssystem. Det är ju så att man blir terrorist av bara tanken. Bomba hela huvudkontoret åt h-e. Inte för att det skulle hjälpa speciellt, men det blir i alla fall en missnöjesförklaring.

Min favorit: "I have Mortgage Fraud, Market Manipulation, Credit Card Abuse, Libor Rigging and Predatory Lending AM I DIVERSIFIED?"


http://www.rollingstone.com/politics/blogs/taibblog/chases-twitter-gambit-devolves-into-all-time-pr-fiasco-20131115

http://rt.com/usa/jpmorgan-twitter-q&a-canceled-745/


Senast ändrad av In4mayshun; 2013-11-20 03:00
2013-11-20 10:44 # 5
Mathias
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Andersson
Han syftar på dagens blogginlägg om JP Morgan och CNBC.


Tack, jag letade i DN...
2013-11-20 14:10 # 6
Liberty Silver / Gustav Andersson
Citat:
Ursprungligen postat av Mathias
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Andersson
Han syftar på dagens blogginlägg om JP Morgan och CNBC.


Tack, jag letade i DN...


Jo, jag funderade själv ett tag innan jag fattade vad som syftades på :)


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt