Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Spekulera i anledningar till dom senaste prisfallen
Spekulera i anledningar till dom senaste prisfallen
2013-06-03 19:13 # 121
Syraks vishet
Sådant för bara till diskussioner och tjänar inte Guds plan, som verkar genom tro. 5Målet för dina förmaningar skall vara en kärlek som kommer ur rent hjärta, gott uppsåt och uppriktig tro. 6Somliga har glömt bort allt detta och spårat ur i tomt prat. 7De vill lära ut lagen men förstår varken vad de själva säger eller vad de med sådan säkerhet uttalar sig om.

8Men vi vet att lagen är något gott, om man brukar den rätt 9och tänker på att den inte är till för rättfärdiga utan för dem som lever utan lag och ordning, för gudlösa och syndare, hädare och förnekare, för dem som bär hand på sin far eller mor, för dråpare, 10för otuktiga och män som ligger med män, för människorövare, lögnare och menedare och allt annat som strider mot den sunda läran. 11Så är det enligt det evangelium om härligheten hos den salige Guden som jag har fått mig anförtrott.
2013-06-04 00:18 # 122
LPB
Citat:
Ursprungligen postat av Syraks vishet
Sådant för bara till diskussioner och tjänar inte Guds plan, som verkar genom tro. 5Målet för dina förmaningar skall vara en kärlek som kommer ur rent hjärta, gott uppsåt och uppriktig tro. 6Somliga har glömt bort allt detta och spårat ur i tomt prat. 7De vill lära ut lagen men förstår varken vad de själva säger eller vad de med sådan säkerhet uttalar sig om.

8Men vi vet att lagen är något gott, om man brukar den rätt 9och tänker på att den inte är till för rättfärdiga utan för dem som lever utan lag och ordning, för gudlösa och syndare, hädare och förnekare, för dem som bär hand på sin far eller mor, för dråpare, 10för otuktiga och män som ligger med män, för människorövare, lögnare och menedare och allt annat som strider mot den sunda läran. 11Så är det enligt det evangelium om härligheten hos den salige Guden som jag har fått mig anförtrott.


Skärp er nu!!

Så kan ni lägga era kvasiintelektuella teorier om armageddon någon annanstans.

Vi är inte där ännu..
Antikrist är en kommande religiös och politisk ledare, enligt de lärda.

Så får vi se om det händer under vår livstid, eller inte(?)
2013-06-04 10:43 # 123
Babaroo
Det här var ju ytterst trevligt!

Är alla kristna på det här forumet eller?

Till syrak:
Vi måste varna människor, Jesus Kristus själv varnade hela tiden med det eviga straffet som väntar de som inte omvänder sig till Honom.

Eller hur ska jag uttyda din post?
2013-06-04 11:02 # 124
Chefen
Till Barbaroo: Jesus kom inte till denna världen för döma dig och mig,utan för att rädda oss från den kommande
domen.Ty så älskade Jesus oss att han gav sitt liv för oss på korset för att vi skulle bli räddade från den kommande
domen.Det har altså inte med att Gud vill straffa oss,utan i kärlek vill rädd oss undan den kommande domen/vreden.
Tack för en trevlig tråd.

Bengt
2013-06-04 11:13 # 125
Babaroo
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen
Till Barbaroo: Jesus kom inte till denna världen för döma dig och mig,utan för att rädda oss från den kommande
domen.Ty så älskade Jesus oss att han gav sitt liv för oss på korset för att vi skulle bli räddade från den kommande
domen.Det har altså inte med att Gud vill straffa oss,utan i kärlek vill rädd oss undan den kommande domen/vreden.
Tack för en trevlig tråd.

Bengt


Jag vet detta, men majoriteten (kanske 99%) av mänskligheten kommer att dö i sina synder för att de inte vill ha något att göra med Gud och Hans Son Jesus Kristus. Gud har genom utkorelsen (ej på grund av våra gärningar utan på grund av sin nåd) givit ett fåtal en fribiljett där Han ordnar allt, Han vänder oss mot vår vilja till Honom, och detta kan Han göra för Han har betalt det fulla priset för hela mänskligheten på korset.

Förlåt mig Liberty Silver för denna lilla hi-jack, nu ska jag inte spåra ur mer.
2013-06-04 11:29 # 126
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Syraks vishet
Sådant för bara till diskussioner och tjänar inte Guds plan, som verkar genom tro. 5Målet för dina förmaningar skall vara en kärlek som kommer ur rent hjärta, gott uppsåt och uppriktig tro. 6Somliga har glömt bort allt detta och spårat ur i tomt prat. 7De vill lära ut lagen men förstår varken vad de själva säger eller vad de med sådan säkerhet uttalar sig om.

8Men vi vet att lagen är något gott, om man brukar den rätt 9och tänker på att den inte är till för rättfärdiga utan för dem som lever utan lag och ordning, för gudlösa och syndare, hädare och förnekare, för dem som bär hand på sin far eller mor, för dråpare, 10för otuktiga och män som ligger med män, för människorövare, lögnare och menedare och allt annat som strider mot den sunda läran. 11Så är det enligt det evangelium om härligheten hos den salige Guden som jag har fått mig anförtrott.


Och allt det där har ingenting med varken guld eller silver att göra, ni har speciella byggnader var ni kan ägna er åt era sagor, här är vi syndare som tillber Mammon. Och apropå "men som ligger med men" så är det många av era så kallade präster som ägnar sig åt sådana aktiviteter. konstigt att Jesus inte hotar dom med det "eviga straffet" eller har präster rabatt?
2013-06-04 11:41 # 127
Chefen
Till Solidus: Med anledning av din undran om Gud godkänner att präster och andra hänger sig åt dessa förnedrande
aktiviteter så kan du läsa i Rommarbrevet kapitel 1 och vers 18-32.Och det skall du veta,att Gud tar inte hänsyn till
personen.
2013-06-04 11:43 # 128
billion
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Och apropå "men som ligger med men" så är det många av era så kallade präster som ägnar sig åt sådana aktiviteter. konstigt att Jesus inte hotar dom med det "eviga straffet" eller har präster rabatt?


Helt övertygad om att Jesus inte bryr sig om det är en präst, pastor eller annan person med titel när han utdömer sin dom. Tvärtom, de som har sådan andlig makt lär få en tuffare dom pga. av de skador de orsakar direkt och indirekt. Kan också tillägga att jag inte själv är med i något samfund eller annan organisation som säger sig representera Gud men jag tror på Jesus och det som står i Bibeln. Att tro på Jesus handlar inte om att blint följa en religion utan att tänka själv och pröva sin tro. Det handlar om frihet, inte tvång.

Det här är vad Jesus själv säger om de skriftlärda/prästerskapet då och nu. Läs gärna hela även om det känns motigt att göra det. Av din reaktion ovan kan jag förstå att du har fått avsmak för allt vad Jesus och Bibel heter...men det är alltid bättre att gå till källan än att lyssna på de som vittnar falskt om den.

"1 Sedan sade Jesus till folket och till sina lärjungar: 2 "På Moses stol sitter de skriftlärda och fariseerna. 3 Allt vad de lär er skall ni därför göra och hålla, men efter deras gärningar skall ni inte handla. Ty de talar men handlar inte. 4 De binder ihop tunga bördor och lägger dem på människornas axlar, men själva vill de inte ens med sitt finger flytta på dem. 5 Och alla sina gärningar gör de för att människor skall se dem. De gör sina böneremmar breda och sina hörntofsar stora. 6 De älskar hedersplatsen vid festmåltiderna och de främsta platserna i synagogorna, 7 och de vill gärna att folk hälsar på dem på torgen och kallar dem rabbi.

8 Men låt ingen kalla er rabbi, ty en är er Mästare, och ni är alla bröder. 9 Ni skall inte heller kalla någon på jorden er fader, ty en är er Fader, han som är i himlen. 10 Ni skall inte låta någon kalla er lärare, ty en är er lärare, Kristus. 11 Den som är störst bland er skall vara de andras tjänare. 12 Var och en som upphöjer sig skall bli förödmjukad, och var och en som ödmjukar sig skall bli upphöjd.

13 Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare! Ni stänger himmelriket för människor. Själva kommer ni inte in, och dem som försöker komma dit hindrar ni att komma in.*

15 Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare! Ni far omkring över land och hav för att göra någon till en proselyt,* och när han har blivit det, gör ni honom till ett Gehennas barn, dubbelt värre än ni själva.

16 Ve er, ni blinda ledare! Ni säger: Om någon svär vid templet, betyder det ingenting. Men om någon svär vid guldet i templet, då är han bunden vid sin ed. 17 Ni blinda dårar, vilket är förmer, guldet eller templet som helgar guldet? 18 Ni säger också: Om någon svär vid altaret, betyder det ingenting. Men om någon svär vid gåvan på altaret, då är han bunden vid sin ed. 19 Ni blinda, vilket är förmer, gåvan eller altaret som helgar gåvan? 20 Den som därför svär vid altaret, svär både vid det och vid allt som ligger på det. 21 Och den som svär vid templet svär både vid det och vid honom som bor där. 22 Och den som svär vid himlen svär både vid Guds tron och vid honom som sitter på den.

23 Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare! Ni ger tionde av mynta, dill och kummin men försummar det som är viktigast i lagen: rätten, barmhärtigheten och troheten. Det ena borde ni göra utan att försumma det andra. 24 Ni blinda ledare! Ni silar mygg och sväljer kameler.

25 Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare! Ni rengör utsidan av bägaren och fatet, men inuti är de fulla av rofferi och omåttlighet. 26 Du blinde farisé, gör först insidan av bägaren ren, så blir också utsidan ren.

27 Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare! Ni liknar vitkalkade gravar.* Utanpå ser de vackra ut, men inuti är de fulla av de dödas ben och allt slags orenhet. 28 Så är det också med er. Utanpå ser ni ut att vara rättfärdiga, men inuti är ni fulla av hyckleri och ondska.

29 Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare! Ni bygger profeternas gravar och pryder de rättfärdigas minnesstenar 30 och säger: Om vi hade levt på våra fäders tid, skulle vi inte ha varit med om att utgjuta profeternas blod. 31 Därmed vittnar ni om er själva,* att ni är söner till dem som mördade profeterna. 32 Fyll då också ni era fäders mått!* 33 Ni ormar, ni huggormsyngel, hur skall ni kunna undgå att dömas till Gehenna?

34 Därför sänder jag till er profeter, visa män och skriftlärda. Somliga av dem skall ni döda och korsfästa, andra skall ni gissla i era synagogor och förfölja från stad till stad. 35 Så kommer över er allt rättfärdigt blod som är utgjutet på jorden, från den rättfärdige Abels blod* till Sakarias, Barakias sons, blod, honom som ni mördade mellan templet och altaret. 36 Amen säger jag er: Allt detta skall komma över det här släktet."
2013-06-04 11:53 # 129
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av Syraks vishet

5Målet för dina förmaningar skall vara en kärlek som kommer ur rent hjärta, gott uppsåt och uppriktig tro.

10för otuktiga och män som ligger med män, för människorövare, lögnare och menedare och allt annat som strider mot den sunda läran.


Jag är uppväxt och uppfostrad i ett kristet hem och lever enligt den lag som stiftats i detta land av riksdagen. Den lagen är också stiftad ur den protestantiska tro vi lever efter i detta land. Jag är inte homosexuell men jag är för den saken skull inte homofob heller utan kärlek mellan människor ska kunna finnas oavsett kön, etnicitet, religion etc etc.

Då har jag väldigt svårt för när ni skiljer på människa och människa utifrån deras sexuella läggning. Ni förespråkar kärlek mellan människor men gäller det bara mellan man och kvinna och mellan kvinna och kvinna? Eftersom ditt citat ovan endast inkluderar män som ligger med män? Ytterst konstigt!
Senast ändrad av Lunar4Ever; 2013-06-04 11:53
2013-06-04 12:17 # 130
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen
Till Solidus: Med anledning av din undran om Gud godkänner att präster och andra hänger sig åt dessa förnedrande
aktiviteter så kan du läsa i Rommarbrevet kapitel 1 och vers 18-32.Och det skall du veta,att Gud tar inte hänsyn till
personen.


"Förnedrande aktiviteter" menar du homosexualiteten? Så de öppet homosexuella prästerna ska få på fan sen? Och alla andra homosexuella?
Varför inte med en gång?
2013-06-04 14:27 # 131
Babaroo
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen
Till Solidus: Med anledning av din undran om Gud godkänner att präster och andra hänger sig åt dessa förnedrande
aktiviteter så kan du läsa i Rommarbrevet kapitel 1 och vers 18-32.Och det skall du veta,att Gud tar inte hänsyn till
personen.


"Förnedrande aktiviteter" menar du homosexualiteten? Så de öppet homosexuella prästerna ska få på fan sen? Och alla andra homosexuella?
Varför inte med en gång?


Du har själv erkänt att du är en syndare (homosexualitet precis som avgudadyrkare av Mammon är synd i Guds ögon, och kommer leda till evig förtappelse), skulle du vilja att Gud tog dig direkt nu och kastade dig i helvetet?
2013-06-04 15:07 # 132
Solidus

Du har själv erkänt att du är en syndare (homosexualitet precis som avgudadyrkare av Mammon är synd i Guds ögon, och kommer leda till evig förtappelse), skulle du vilja att Gud tog dig direkt nu och kastade dig i helvetet?[/quote]

Ja det skulle jag, kan du fixa det.
Be. Blir förvånad om någonting händer.
Är det förresten inte då din "gud" som har uppfunnit och pilat ihop homosexualitet, Mammon, avgudar, avgudadyrkare och tom fan själv?
Sen är det så att du också dyrkar Mammon, vad gör du annars här, och då har du två avgudar, ajabaja.
När du (om) har fattat att gudar inte är på riktigt, då förstår du att jag inte kan vara syndare men att jag tycker synd om dig, lättlurade och icke tänkande människa som tror att det finns en elak gubbe i himmelen som straffar folk efter någon sorts påhittade regler som inte ens ni "troende" orkar följa.
Homo-hatarna är bevisat homosexuella men försöker gömma det genom att vara aggressiva mot öppet homosexuella, är det något du vill komma ut med?
Du kan fundera lite hur sannolikt det är att en gubbe som sitter på ett moln tillverkar Adam och sen av hans revben, Eva som bjuder på äpple och som straff för det ska mänskligheten ( som då måste vara syskon alltihopa)tuktas och straffas.
Det enda man med säkerhet vet är att man då blir våt om ändan om man sitter på ett moln..
fritt efter A. Engström
Senast ändrad av Solidus; 2013-06-04 15:20


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt