Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Fel bilder på fliken köpa guld
Fel bilder på fliken köpa guld
2013-03-18 19:01 # 1
johsch
Hej
För kännedom är det vajsing på ett flertal av bilderna bland mynten till salu.
krugerand och 50 pesos är utbytta mot tackor mm
Mvh Johan
Senast ändrad av johsch; 2013-03-18 19:01
2013-03-18 19:56 # 2
Nikon
Spot-priserna och procentuell förändring är också kaputt.
2013-03-19 07:14 # 3
Webmaster
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av johsch
Hej
För kännedom är det vajsing på ett flertal av bilderna bland mynten till salu.
krugerand och 50 pesos är utbytta mot tackor mm
Mvh Johan


Vilken webbläsare använder ni?

Använder ni iPad / iPhone?

Vilken sida syftar ni på? http://www.libertysilver.se/kopa/guldmynt?
2013-03-19 07:40 # 4
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Spot-priserna och procentuell förändring är också kaputt.


Hmm, kan du ge ett exempel? Är inte detta p.g.a. att vi bryter och nollar procentuell förändring vid midnatt svensk tid snarare än efter råvarubörsernas öppetider eller efter amerikansk tid som man ser på de flesta andra ställen?
2013-03-19 08:14 # 5
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Spot-priserna och procentuell förändring är också kaputt.


Hmm, kan du ge ett exempel? Är inte detta p.g.a. att vi bryter och nollar procentuell förändring vid midnatt svensk tid snarare än efter råvarubörsernas öppetider eller efter amerikansk tid som man ser på de flesta andra ställen?


Jo, så är det nog.
Men råvarubörsernas öppettider råkar ju också bryta kring midnatt svensk tid...
Det innebar att den stora prisförändringen som skedde i går aldrig syntes på ls.se. Lite förvirrande.
2013-03-19 13:51 # 6
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Spot-priserna och procentuell förändring är också kaputt.


Hmm, kan du ge ett exempel? Är inte detta p.g.a. att vi bryter och nollar procentuell förändring vid midnatt svensk tid snarare än efter råvarubörsernas öppetider eller efter amerikansk tid som man ser på de flesta andra ställen?


Jo, så är det nog.
Men råvarubörsernas öppettider råkar ju också bryta kring midnatt svensk tid...
Det innebar att den stora prisförändringen som skedde i går aldrig syntes på ls.se. Lite förvirrande.


Stämmer. Eftersom uppgången skedde på söndagen svensk tid visades en nedgång på måndagsmorgonen eftersom ädelmetallerna sjönk i pris (även om jag ogillar att uttrycka mig så eftersom guld är en räkneenhet till skillnad från fiat) från midnatt till svensk morgon.

Eftersom de flesta av oss här är svenskar boendes i Sverige tycker vi det är relevant att visa prisutvecklingen i kronor per dygn (och också eftersom ingen annan gör det). Dock kan man ändra valuta genom att klicka på $ uppe i panelen (dock fortsatt med tidsbrytning midnatt).
2013-03-19 16:13 # 7
johsch
Hej!
Ja jag använde en Ipad när jag såg fel bilder mm. Och ja, det är på sidan köpa guld och silver.
Webbläsaren är Safari
Senast ändrad av johsch; 2013-03-19 16:41
2013-03-19 19:52 # 8
Webmaster
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av johsch
Hej!
Ja jag använde en Ipad när jag såg fel bilder mm. Och ja, det är på sidan köpa guld och silver.
Webbläsaren är Safari


Hej igen,

Precis som jag misstänkte. Safari på iPad samt iPhone finns en bugg på sidor med många bilder.

SAFARI ON IOS 5 RANDOMLY SWITCHES IMAGES

Det finns tyvärr inget vi kan göra på vår sida mer än att minska antalet bilder på sidan vilket i sin tur betyder fler produkter vilket inte är något bra alternativ.
Om ni använder iOS5 så skall problemet försvinna (inte endast för libertysilver.se utan för flera andra webbplatser) om man uppgraderar till iOS6 alternativt använder Chrome på iPad som är en bättre webbläsare på många sätt.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt