Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Australian Nugget/Kangaroo
Australian Nugget/Kangaroo
2013-03-10 10:33 # 1
Per-Arne
Gäller ert angivna återköpspris på Australian Nugget/Kangaroo endast om kapseln är obruten?
2013-03-10 22:01 # 2
Nikon
Så länge du hanterar myntet försiktigt (handskar, inga märken, osv...) så är det ingen som vet om du öppnat kapseln eller ej. Det är ju inte som om kapseln är plomberad.

De flesta test för att avgöra om myntet är äkta kräver för övrigt att man tar ut det ur kapseln.
2013-03-11 00:05 # 3
Per-Arne
Citat:
Så länge du hanterar myntet försiktigt (handskar, inga märken, osv...) så är det ingen som vet om du öppnat kapseln eller ej. Det är ju inte som om kapseln är plomberad.
Ok, jag har inte köpt något Kangaroomynt ännu. Det står att kapseln är försluten.

Citat:
De flesta test för att avgöra om myntet är äkta kräver för övrigt att man tar ut det ur kapseln.
Det är ju just det.

Jag har så här långt endast köpt Maples. Tänkte det kunde vara kul att testa något annat också (men jag håller mig helst till 99,99%). Maples och Kangaroos följer varandra väl vad det gäller försäljningspriset, men Kangaroos ligger lite högre vad gäller återköpspriset. Därav min fråga.
2013-03-11 00:25 # 4
Nikon
Om dom kommer i en vanlig myntkapsel så är det ingen plombering.
Krugerrand så? De brukar vara synligt "cirkulerade" med lite repor och märken. Då gör det ingen skillnad om man hanterar dom.
Men dom är ju inte 99.99%. Å andra sidan betyder det att dom tål att hanteras.


Tror att LS svarat i en annan tråd att de betalar för metallvärdet vid återköp, så ev brutna förpackningar etc. gör inget. Men du bör kanske invänta svar från dom för säkerhets skull.
Senast ändrad av Nikon; 2013-03-11 00:26
2013-03-12 14:39 # 5
Sofie Ericson / Liberty Silver
Moderator
Priset som anges på hemsidan är det vi faktiskt betalar. Oavsett om den säljs till oss i kapsel eller ej. Generellt har skicket inte så stor betydelse (så vida det inte är väldigt stora repor/skador) när vi gör inköpet.

Att du plockar ut myntet ur sin kapsel påverkar inte priset vi skulle betala för det om du sålde det till oss.
2013-03-12 15:10 # 6
Per-Arne
Tack skall ni ha! Både Sofie och Nikon.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt