Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Har silverpriset bottnat?
Har silverpriset bottnat?
2011-02-01 07:20 # 1
Cornucopia
2011-02-01 08:47 # 2
Anonym
Godmorgon! Ja det verkar onekligen som att metallerna vill vidare. En till som talar om detta:
http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2011/1/31_James_Turk_-_Gold_&_Silver_Have_Reached_an_Important_Bottom.html


?????LUT??N?
2011-02-01 19:39 # 3
Anonym
Följer man Turd Ferguson på tfmetalsreport.blogspot.com så är han också inne på att silvret bottnat. Såg nu i em att även Guldnisse på Börstjänaren tror det.
2011-02-01 19:50 # 4
Anonym
Kul av Turd. Om The Evil Empire som leds av Blythe.
<iframe title="YouTube video player" class="youtube-player" type="text/html" width="500" height="311" src="http://www.youtube.com/embed/RBGqtOKmWHo" frameborder="0" allowFullScreen></iframe>
2011-02-05 14:19 # 5
jensen
Silver 33 USD under våren? 50 under hösten?
Silver bottom is nådd.
Betänk vad man läser och hör av
Eric King
Ben Davies
James Turk
Bill Haynes
Dan Norcini
Rick Ackerman
Jim Sinclair
Clive Maund m.fl.
ang. Allt mer tal om QE3, backwardation, utvecklingen av COT ,etablerandet av nedgången av Long Bond market.
Inflationstendenser världen över, Kraftig ökning av PM från China, Större efterfråganav industriellt silver, Ökade premier av fys. silver. Stadig ökning av investeringsefterfrågan.
Kan alla ha fel?? Ja ingenting är omöjligt. Den som lever får se.
2011-02-05 17:37 # 6
Cornucopia
Stigit har priset gjort iaf. Ser väl ganska trovärdigt ut än så länge.

Även signaler i amerikanska dollar i både silver och guld.

http://cornucopia.cornubot.se/2011/02/ta-guld-och-silver-bryter-uppat.html
2011-02-06 10:25 # 7
beegee
Ja det verkar så och det enda molnet är väl tiden som det tar att hämta hem momsen på silver.
Det kan ju röra sig om några år.
Guldet är understött av samhället pga frånvaron av moms. Ska man vara misstänksam eller glad är ju frågan.
2011-02-18 18:38 # 8
jensen
ja, vad skall tro nu om kommande silverpris under våren, när vi redan nått 32,85 ? 35? eller skall allt braka ned igen?

Spännande vår.
2011-02-19 00:18 # 9
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Stigit har priset gjort iaf. Ser väl ganska trovärdigt ut än så länge.

Även signaler i amerikanska dollar i både silver och guld.

http://cornucopia.cornubot.se/2011/02/ta-guld-och-silver-bryter-uppat.html


Jag ifrågasätter detta sätt att resonera på. Visst, priset stiger i fiat-valuta men det gjorde Zimbabwebörsen också så det är tämligen onintressant. Den relevanta frågan är om silver ökar i värde och det mäts lämpligen genom att jämföra silvret med någon annan typ av pengar som exempelvis guld eller möjligen genom att undersöka om det finns en prisdeflation där ett rättvisande KPI mätt i silver beräknas.

Som svar på den retoriska frågan så ökar ju silver i värde både mätt mot guld och mätt mot konsumentvaror men att priset stiger i pappersvaluta är intetsägande.
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-02-19 00:18
2011-02-19 18:36 # 10
Anonym
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Stigit har priset gjort iaf. Ser väl ganska trovärdigt ut än så länge.

Även signaler i amerikanska dollar i både silver och guld.

http://cornucopia.cornubot.se/2011/02/ta-guld-och-silver-bryter-uppat.html


Jag ifrågasätter detta sätt att resonera på. Visst, priset stiger i fiat-valuta men det gjorde Zimbabwebörsen också så det är tämligen onintressant. Den relevanta frågan är om silver ökar i värde och det mäts lämpligen genom att jämföra silvret med någon annan typ av pengar som exempelvis guld eller möjligen genom att undersöka om det finns en prisdeflation där ett rättvisande KPI mätt i silver beräknas.

Som svar på den retoriska frågan så ökar ju silver i värde både mätt mot guld och mätt mot konsumentvaror men att priset stiger i pappersvaluta är intetsägande.


I princip håller jag med Torgny om vad han skriver. MEN de flesta av oss får lön eller pension i forma av Fiat valutan SEK. Så det är enligt mitt tycke relevant, att mäta guld och silver priserna mot SEK, så länge systemet fungerar som det gör nu.

För övrigt tror jag att ett realistiskt prismål för 1 oz silvermynt om några år kan vara 5000-10 000 SEK, och för ett guldmynt (Krugerrand) 50 000-100 000 kr.

KH
2011-02-19 19:13 # 11
Anonym
För övrigt tror jag att ett realistiskt prismål för 1 oz silvermynt om några år kan vara 5000-10 000 SEK, och för ett guldmynt (Krugerrand) 50 000-100 000 kr.

Detta var inte dålliga siffror, som sedan också ska vara realistiska.
Detta låter intressant, tala gärna om varför du tror på sådana
fantastiska siffror??

Guldfot
2011-02-19 20:38 # 12
Anonym
Citat:

För övrigt tror jag att ett realistiskt prismål för 1 oz silvermynt om några år kan vara 5000-10 000 SEK, och för ett guldmynt (Krugerrand) 50 000-100 000 kr.


Ja det vore inte så tokigt, jag har en burk med gamla silverkronor, 5-6 st motsvarar 1 oz silvermynt, så det skulle vara toppen om dom vore värda 1000-2000kr st! Problemet är väl bara att allt annat livsnödvändigt stiger i samma takt. Men inte löner, pensioner och annat som vi klarar oss utan med.

/GeCe


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt