Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < 5g Guldtacka, bruten förpackning
5g Guldtacka, bruten förpackning
2013-02-05 10:31 # 1
MT
Hej!

Jag är nybörjare med ädelmetaller och har några amatörfrågor.

1, Gjorde "misstaget" att bryta förpackningen på en 5g guldtacka. Kommer det vara svårare att eventuellt få denna såld nån gång? Dock är min sparstrategi mkt långsiktig.

2, Hur mycket skall man egentligen lägga på ädelmetaller? Har precis köpt guld för ca 10% av mitt kapital. Strategin är väl inte egentligen att göra några klipp utan en sund parkering/försäkring för framtiden på mkt lång sikt. Går man plus nån gång om man säljer är väl det inte någon nackdel dock.

3, Är det verkligen lönt att köpa silver i sverige med tanke på momsen?

För övrigt, tack för en mycket informativ och bra sida/forum

Mvh
/MT
2013-02-05 13:49 # 2
Seagle
Lönt och lönt, kortsiktigt så är det inte lönt att köpa i sverige men på lång sikt så kan ju silvret stiga mer än vad du får betala för det inkl moms här i sverige. Bästa är väl att köpa sitt silver från estland eller tyskland där du slipper momsen
2013-02-05 16:45 # 3
Fredrik Håkansson / Liberty Silver
Citat:
Ursprungligen postat av MT
Hej!

Jag är nybörjare med ädelmetaller och har några amatörfrågor.

1, Gjorde "misstaget" att bryta förpackningen på en 5g guldtacka. Kommer det vara svårare att eventuellt få denna såld nån gång? Dock är min sparstrategi mkt långsiktig.

2, Hur mycket skall man egentligen lägga på ädelmetaller? Har precis köpt guld för ca 10% av mitt kapital. Strategin är väl inte egentligen att göra några klipp utan en sund parkering/försäkring för framtiden på mkt lång sikt. Går man plus nån gång om man säljer är väl det inte någon nackdel dock.