Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Vad tror ni om 2013?
Vad tror ni om 2013?
2012-12-18 16:23 # 1
Cornucopia
Börjar bli dags att blicka framåt när året går mot sitt slut.

Vad tror ni om den ekonomiska utvecklingen för 2013, både för Sverige, EU, USA eller för den delen globalt?
2012-12-18 16:55 # 2
bergfalken
Jag tror det kommer att gå upp sen ner och sen upp och sen ner....................................................
2012-12-18 17:20 # 3
Cornucopia
Citat:
Ursprungligen postat av bergfalken
Jag tror det kommer att gå upp sen ner och sen upp och sen ner....................................................


Vet inte om du får rätt. Först kanske det går ner, sedan upp.
2012-12-18 19:34 # 4
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Börjar bli dags att blicka framåt när året går mot sitt slut.

Vad tror ni om den ekonomiska utvecklingen för 2013, både för Sverige, EU, USA eller för den delen globalt?


Svårt.. även om USA skulle fixa Fiscal Cliff med att komma till en överenskommelse om budget-nedskärningar så undrar jag hur de ska ordna skuldberget? Likaså Europa med deras skuldberg.. och Japan.. och.. . Jag har väldigt svårt att se att problemen skulle försvinna över natten men samtidigt så tror jag inte att det kommer att gynna guld/silver som jag tror kommer att fortsätta sidledes ett bra tag framåt men med uppgång på lång sikt.
Jag är pessimistisk gällande den globala ekonomin också på några års sikt. Har väldigt svårt att se vad som ska kunna öka tillväxten i de regioner som ska vara motorerna i den globala tillväxten.

Någon?
2012-12-18 19:56 # 5
kaase
Mixade framtidsvisioner, industrin verkar tro på en återhämtning 2013, bankvärlden och staternas skulder verkar tro på armageddon. Det som är gemensamt är att alla verkar vänta. Men jag vet inte på vad.
2012-12-18 20:24 # 6
silverhammar´n
antagligen mer av stagnerande ekonomi, mer korruption, fler människor tar ett eget större ansvar för sej själva och sin försörjning. Ord som prepper blir mainstream samtidigt som det blir svårare att få ut kontanter från banken.

för övrigt tror jag på kräftgång i 10-20år.....

under tiden kommer alternativa energikällor utvecklas för att i första hand driva utvecklingen inom
"space-mining".

med dom nya material och ämnen man finner i rymden kommer en ny gyllene tidsålder.......

men hur många av oss som lever då återstår att se....
2012-12-18 21:09 # 7
billion
2013? Tar inte allt slut om 3 dagar? ;)
2012-12-18 21:14 # 8
Danskan
Har sålt mitt guld för 2 veckor sen och tjänt DKK 2000 - kommer tillbaks om några månader, när priset är $1.400.

“The old trader’s saying that “a market that does not move higher on bullish news is not really bullish” may apply to the Gold market as of late, as an expansion of “accommodative” monetary policy of the Federal Reserve not only failed to rally prices, but triggered a nearly $30 price decline hours after the announcement.” (Daily Markets, Dec. 2012).
2012-12-18 22:02 # 9
Vad är pengar? (vad-ar-pengar.blogspot.se)
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Citat:
Ursprungligen postat av bergfalken
Jag tror det kommer att gå upp sen ner och sen upp och sen ner....................................................


Vet inte om du får rätt. Först kanske det går ner, sedan upp.


LOL! Det kan ju gå åt sidan med. "Flatline".Men förr eller senare går det nog ner. Kanske blir 2013 året då bostadsbubblan på allvar pyser ut.

Men även en död katt studsar ju. Så visst kan det gå upp. Ibland.
Senast ändrad av Vad är pengar? (vad-ar-pengar.blogspot.se); 2012-12-18 22:03
2012-12-18 22:09 # 10
Flavian
Jag vet inte vad jag skall tro.

Dock konstaterade jag att idag guld kostar cirka 100 dollar mer än det gjorde för ett år sedan.

Så om den trenden håller i sig så kommer ett uns guld att kosta cirka 1800 dollar om ett år.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt