Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Solceller - silver
Solceller - silver
2012-12-11 22:07 # 1
Perran
Jag tror mycket på solceller de låter inte de syns knappt de är miljövänliga, China har ökat sin solcells användning med 100% varje år sedan 2003 jag tror att solceller är framtiden helt enkelt. Jag har pratat med en som jobbar på Midsummer Solar Cells han sa:

Det screentryckta mönstret på framsidan av cellerna gjort med silver. Det är detta silvermönster som samlar upp strömmen på framsidan av solcellen. Med stigande silverpriser har det tyvärr blivit en allt större del av cellkostnaden både för oss och för vanliga kiselsolceller.

det går åt ca 0,25 gram silver per cell.

Mer solceller=höger silverpris.

Tror ni de kan kan komma runt det på något vis och slippa använda silver ? övriga synpunkter ?
2012-12-12 08:09 # 2
Cornucopia
Citat:
Ursprungligen postat av Perran
Jag tror mycket på solceller de låter inte de syns knappt de är miljövänliga, China har ökat sin solcells användning med 100% varje år sedan 2003 jag tror att solceller är framtiden helt enkelt. Jag har pratat med en som jobbar på Midsummer Solar Cells han sa:

Det screentryckta mönstret på framsidan av cellerna gjort med silver. Det är detta silvermönster som samlar upp strömmen på framsidan av solcellen. Med stigande silverpriser har det tyvärr blivit en allt större del av cellkostnaden både för oss och för vanliga kiselsolceller.

det går åt ca 0,25 gram silver per cell.

Mer solceller=höger silverpris.

Tror ni de kan kan komma runt det på något vis och slippa använda silver ? övriga synpunkter ?


På något vis kanske, men inte i närtid. Solceller är en fundamental faktor för silverprisets riktning. Även speglar använder silver och ska man ha solkoncentrerande kraftverk istället för solceller landar man alltså ändå i silver.
2012-12-12 12:42 # 3
Perran
tack för svaret Cornucopia

Han tillägger:

Det pågår redan nu försök. Svårt att hitta en lika bra ledare som silver dock. Dessutom är det så att de fina silverpartiklar man använder sig av vid screentryck oxiderar. Silveroxid är ledande, men det är nästan inga andra oxider.
2012-12-12 13:08 # 4
Cornucopia
Citat:
Ursprungligen postat av Perran
tack för svaret Cornucopia

Han tillägger:

Det pågår redan nu försök. Svårt att hitta en lika bra ledare som silver dock. Dessutom är det så att de fina silverpartiklar man använder sig av vid screentryck oxiderar. Silveroxid är ledande, men det är nästan inga andra oxider.


Jag skrev en kort artikel här http://www.libertysilver.se/kc/news?id=211


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt