Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Köpa analysprodukter för guld/silverkontroll?
Köpa analysprodukter för guld/silverkontroll?
2012-12-01 16:40 # 1
hundarna
Hej

Är det nån som vet var man kan köpa analysprodukter för guld/silver, jag menar "syror"? Vi har letat på nätet men hittar ingenstans. Hoppas nån här på forumet vet.

Tack på förhand, Marianne
2012-12-01 17:39 # 2
Solidus
HÄR!
2012-12-01 17:43 # 3
Solidus
Förr, men inte nu? Verkar borta ur sortimentet?
2012-12-03 17:26 # 4
Nina24
Kungsvatten (saltpetersyra och saltsyra) går bara att beställa numera om du har en tecknad firma, så har de sagt till mig iallafall. Om någon vet något annat så är även jag tacksam. Preberstenen som du testar på kan du beställa men inte syrorna.

MVH
Nina
2012-12-03 18:45 # 5
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Kemikalieinspektionen har haft synpunkter på de svenska bolag som salufört probersyra. Enligt EU-regler kan probersyra, beroende på innehåll, klassificeras som giftig vilket innebär att olika registreringar, tillstånd, produktanmälningar kan krävas. Vidare kan ev. tillstånd av Länsstyrelsen krävas för att köpa produkterna. Reglerna är synnerligen omfattande och, för mig oklara i vissa delar. Därför har vi beslutat att inte längre saluföra probersyra.
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2012-12-03 18:46
2012-12-03 21:31 # 6
Solidus
Citat:
Ursprungligen postat av hundarna
Hej

Är det nån som vet var man kan köpa analysprodukter för guld/silver, jag menar "syror"? Vi har letat på nätet men hittar ingenstans. Hoppas nån här på forumet vet.

Tack på förhand, Marianne


Du kan kontakta mig via Tradera, jag har "Aurex", mejla, tror att jag kan hjälpa dig


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt