Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Åtsidan och frånsidan på Silver Buffalo mynten
Åtsidan och frånsidan på Silver Buffalo mynten
2012-11-24 20:29 # 1
Koboj
Jag beställde några Buffalo mynt från Liberty Silver nu under veckan och blev väldigt förvånad över en sak när jag såg på Buffalo mynten. Trycket på deras åtsida och frånsida är inte alls jämn med varandra som det brukar vara på mynt. Min stora fråga är varför det är så?

Tack på förhand.
2012-11-25 13:46 # 2
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Menar du att den är vänd 180 grader eller bara "ojämn"? Relativt vanligt förekommande att myntets frånsida är spegelvänt på detta vis och skiljer sig åt beroende på präglare
2012-11-25 15:01 # 3
Solidus
Upp och ner..
2012-11-25 22:02 # 4
Koboj
Tack Torgny för svaret!

Jo den är liksom 180 grader frånsidan jämfört med åtsidan. Ska vi vara verkligen petiga så är det inte helt 180 grader heller då det verkar vara 170 grader. Men det kanske är så på Silver Buffalo? Egentligen så bryr jag mig inte för det då silverhalten är ändock detsamma men man blir lite nyfiken varför det är så. :)
2012-11-26 08:37 # 5
Inflations Inflation
Sällsynta präglingar som inte blev redigt perfekt som t.ex. felstansade, och upp och ned vända mynt och tackor. Betingar ibland ett högre pris, som samlarobjekt.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt