Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < UPS leverans i brevlådan!
UPS leverans i brevlådan!
2012-11-15 16:33 # 1
Kebbe68
Hej,

Blev riktigt paff idag när jag från jobbet på UPS spårningssida kunde se att min Silver-leverans från LIberty Silver Estonia blivit avlämnad i brevlådan (bor i villa). När jag ringde UPS fick jag veta att deras underleverantörs chaufför inte velat ta med paketet tillbaka (vilket han ska om ingen kan ta emot och signera) och därför lämnade det i brevlådan. Fullständigt oacceptabelt! Jag hoppas chauffören fick rejält med ovett!

Någon annan med liknande erfarenhet?

Mvh

Kebbe68
2012-11-15 19:02 # 2
marcandrew
Har själv gjort samma sak 100-tals gånger som chauffören i fråga. Inget ovanligt alls, nästan alla gör så. Dock så passar jag mig för att göra så hos privatpersoner och ifall varorna är stöldbegärliga.


Chauffören visste nog knappast vad som var i paketet. Han får nog ingen större avlusning nu när allt gick bra, för lyckligtvis så hör du till de 90 av 100 som är ärliga.
2012-11-15 20:56 # 3
LE
UPS fungerar sämst av alla speditörer.

Jag har fått paket levererade till grannar som råkat vara på plats när paketet kom, och i och för sig vart vänliga och tagit emot det. Som tur var inget silver den gången, men det var tunga grejor, så det hade kunnat vara det.

Chaufförerna ska ringa upp, men de gör de inte. Om de ringer upp så är de redan på plats, och det hjälper föga när man själv är någon annanstans.

De har bara ett upphämtningsställe i Stockholm, i Järfälla, vilket är en lång resa i tid räknat om man bor söder om staden, hur ser det ut i resten av landet? Andra speditörer som Schencker levererar till närliggande matbutiker och andra lämpliga uthämtningsställen.

Nästa gång jag beställer från Liberty Silver i Estland ska jag begära annan speditör, annars blir det ingen affär.
2012-11-15 23:28 # 4
Kebbe68
Nu stod det ju tydligt på paketet att de skulle ringa först så jag tycker det är väldigt nonchalant att bara lämna paketet i brevlådan. Kände också att jag fick skynda mig hem från jobbet när jag hade silver för ett stort belopp liggande i brevlådan!

Vid tidigare leverans ringde jag innan och meddelade att jag inte var hemma, men enligt deras regler var de ändå tvungna att åka ut och ringa på. Först därefter kunde vi avtala en annan dag då jag var hemma. Den här chauffören struntade tydligen i alla regler.

I Skåne har de ett utlämningställe på Sturup.
2012-11-16 17:22 # 5
Kebbe68
UPS ringde idag för att kolla om allt var ok med paketet och för att ursäkta sig. De hade haft ett samtal med chauffören! Jag uppskattade att de följde upp saken!
2012-11-22 21:28 # 6
CossieMannen2000
Jag ringde UPS (Järfälla) och gnällde på att de inte hört av sig den dagen leveransen skulle ske. Fick svaret att chaufförerna kan inte höra av sig då de inte längre är utrustade med telefoner. Låter helt barockt, de kan lika gärna sluta försöka leverera i så fall. Men det är klart, kör de ut till villor kan de alltid rutinmässigt lägga paketen i brevlådorna...
2012-11-23 09:36 # 7
Bina
Tycker fler borde klaga hos GBS Logistics vilket är det bolag i Estland som har hand om leveranserna och som anlitar UPS. UPS är GBS Logistics samarbetspartner och har hand om utdelningen i Sverige.

Jag har själv klagat på UPS hos GBS men enligt dem så var jag den enda som har klagat så det skulle vara bra om flera påpekar problemen för GBS så kan de trycka på för en förbättring eller anlita någon annan samarbetspartner.
Senast ändrad av Bina; 2012-11-23 09:37
2012-11-23 10:19 # 8
Kebbe68
Jag ska meddela GPS att paketet blev lämnat i brevlådan!

Paketet var försäkrat med det blir säkert en massa strul och besvär om man måste dra igång en sådan process!
2012-11-23 11:40 # 9
Kebbe68
Snabbt svar!

We sincerely regret about this situation and asking and apologise for this accident. We have already sent an inquiry about this to UPS service and waiting for their answer.

We really hope, that its not a normal thing but rather a human factor.

Anyway, we thank you for your kindness and your letter.

We will inform you as soon as we hear from UPS.

Best regards,
GBS Logistics
2012-11-26 15:36 # 10
korgen
Hej.
Kan meddela att jag fått min beställning från estländska Liberty Silver i dag.
Allt fungerade mycket bra, chauffören ringde från busstationen, antagligen där han hämtat upp paketet, och frågade om det var ok komma med paketet. Jag var hemma och det tog ca 10 minuter innan han dök upp.
Paket var dessutom helt täckt av tejp i flera varv, så ingen risk där att ngt skulle ramla ur.
Visserligen tog några veckor innan jag fick mina silver eagles men det berodde på att dom var slut vid beställning, så dess roligare var det att se att dom är 16 kr dyrare/st nu än när jag gjorde min beställning :)

/K
2012-11-26 19:47 # 11
Kebbe68
Så var det också vid tidigare leveranser. Därför blev jag så paff när jag såg att paketet denna gång bara blivit lämnat i brevlådan!


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt