Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Fonder
Fonder
2012-10-30 23:30 # 1
patrik
Funderar på pensionsfonderna, PPM och tjänstepensionen. Här får man ju välja fonder själv men det är ju inte det lättaste, nån som kan tipsa om fonder som är minst dåliga vid en kommande valutakollaps eller liknande?
Senast ändrad av patrik; 2012-10-30 23:31
2012-10-31 10:36 # 2
Solidus
Vid en kollaps - är det kollaps och då kan man kyssa PPM i ....., var man vill, därav namnet. Jag skulle dock satsa på vapenindustrin, d.v.s. köp en hagelbössa, och mat industrin d.v.s. köp en massa burkmat.

Vid "kalops" däremot rekommenderas en vällagad grönsaksFOND.
2012-10-31 10:49 # 3
Despierto
+1

Papper är papper och det brinner så lätt upp.
2012-10-31 15:13 # 4
Cornucopia
Minst dåliga fonden skulle vara en kort räntefond ("penningmarknadsfond") som bara investerar i statliga svenska statspapper. Finns någon enstaka sådan, typ Öhmans Penningmarknadsfond. Svenska staten kommer inte vara den första att gå i konkurs.

De flesta svenska penningmarknadsfonder investerar dock inte i enbart statliga papper, men Öhman ska vara OK. Ger ingen avkastning att tala om förstås.
2012-10-31 18:10 # 5
Nikon
Det finns väl en fond som investerar i guldgruvor?
"Black rock" eller nåt sånt heter den väl?
2012-10-31 18:24 # 6
Solidus
Läste senast idag att man ska passa sig för guldgruvor. Vid en akut finanskris är det stor risk att guldgruvor förstatligas utan pardon och då står man där med sitt papper :-(
2012-11-01 14:08 # 7
Fredrik Håkansson / Liberty Silver
Citat:
Ursprungligen postat av Solidus

Vid "kalops" däremot rekommenderas en vällagad grönsaksFOND.


Själv har jag fått fondcertifikaten utskrivna och skapat mig en vacker FONDvägg hemma.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt