Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Varför silver, varför nu?
Varför silver, varför nu?
2011-01-04 14:25 # 1
förnuft & känsla
Intressant dokumentär,


Senast ändrad av Webmaster; 2011-01-04 15:28
2011-01-04 22:24 # 2
Anonym
Hej

Tack för en bra sida, började köpa silver för några år sedan, ibland försöker jag förklara för bekanta varför de bör köpa ädelmetaler men ingen verkar riktigt fatta vart vi är på väg.

Nåväl, jag fortsätter köpa iallafall.

Vänligast
2011-01-04 23:03 # 3
Anders R.
Jag ser silver som den bästa försäkringen mot vad som eventuellt kan hända inom den finansiella världen.
Förhoppningsvis slipper vi alla "worst case scenarios" där det nämns kollapser på flera fronter. Då går förmodligen staten ändå in och beslagtar alla ädelmetaller.

I vilket fall som helst så har jag något av riktigt värde som kommer vara minst lika värdefullt om 50 år som idag.

Worst case, en fin uppsättning silverbestick.
2011-01-17 10:04 # 4
Silverbullet
I ett nyhetsbrev jag prenumererar på fick jag idag denna uppgiften

From 1920 to 1980, an average of 20% of global financial assets were in gold related investments; while today that number is less than 1%. If we were to see that number move closer to the modern day historical average of 20%, in order to meet that type of demand, gold would have to increase to a price of 35,000 per ounce. Let’s say it only went to 10%, that still puts gold at 17,500 per ounce.

På 70-talet när de sist begav sig så var de endast ett fåtal länder i världen som kunde va med, dessutom var de rätt krånglikt att handla med guld/silver. Denna gång finns internet där hela världen kan va med å handla dessa ädelmetaller, plus att de finns många många fler miljardärer å stora hedgefonder som vill va med å hedga sitt kapital
2011-01-17 10:17 # 5
Silverbullet
Vet ej om nån har lagt upp denna video förrut, men denna måste hur som helst ses, enjoy

Senast ändrad av Silverbullet; 2011-01-17 10:18


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt