Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Brist på guldmynt?
Brist på guldmynt?
2012-10-26 09:32 # 1
McBoggie
Hej,

Jag har sett att ni har både 1oz Krugerrand´s och Maple Leafs som beställningsvara sedan i september. Är det pga att ni inte kan få tag på dem eller att intresset för dem är lågt och ni inte vill ha dem i lager? Jag frågar då det inte verkar vara brist på guld i form av tackor (i ert lager).

Tack på förhand

Daniel
2012-11-09 22:53 # 2
Mats Wern
De finns att köpa över disk i Stockholm så det kan inte vara brist på dem, nog en fråga om lagerhållning.
2012-11-10 12:25 # 5
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Emellanåt kan det vara svårt att få tag på vissa modeller av 1 oz mynt. Jag vet att vissa av våra leverantörer haft svårt att lagerhålla 1 oz Krugerrands på sistone men jag tror inte detta i nuläget beror på allmän brist utan snarare på individuella omständigheter. Det stämmer att det mer är en fråga om lagerhållning och likviditet där vi primärt satsar på att tillhandahålla 1 oz Krugerrands och 1 oz Gold Maples. Dock kommer vi inom kort kunna tillhandahålla även följande mer kontinuerligt:

1 oz Gold Kangaroos
1 oz Gold Eagles
1 oz Gold Buffalos
1 oz Gold Philharmonics
2012-11-13 13:17 # 6
Kebbe68
Bra att ni ökar utbudet! Själv beställde jag en Kangaroo utomlands då jag inte hittade den i Sverige!

Några planer på att ta in 1/2 Oz mynt av dessa sorter?

Mvh

Kebbe68
2012-11-13 17:09 # 7
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Om ca 2-3 veckor bör vi kunna de ovannämnda mynten i lager mer kontinuerligt.

Ja, vi kommer också försöka lagerhålla 1/2 oz Krugerrand, 1/2 oz Kangaroo och 1/2 oz Maples, kommer samtidigt.
2012-11-13 19:45 # 8
Knallen
Låter toppen!

Känns bra att ni ökar lagerhållningen med bl.a 1/2oz mynt. Vilka lämpar sig, för mig iaf, bättre för månadssparande. Alla kan inte stoppa undan 12'000kr per månad och mynt är klart trevligare att se på än tackor.

/Andreas
2012-11-14 23:20 # 10
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Javisst, fördelen med 1/2 oz mynt är att de ändock har rätt ok premie. För 1/4 oz mynt och särskilt 1/10 oz mynt blir det dyrare pga av den ganska fasta präglingskostnaden oavsett myntstorlek.
2012-11-26 17:22 # 11
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Flera guldmynt på 1 oz och 1/2 oz nu i lager samt beställningsbara med kort leveranstid som utlovat

1 oz Krugerrands, 1 oz Gold Maples 2013, 1 oz Kangaroos 2013 nu i lager
1 oz Gold Eagles 2012 , 1 oz Gold Buffalos 2012 tillgängliga som beställningsvara 14 dagar
1/2 oz Krugerrands, Maples, Kangaroos tillgängliga som beställningsvara 14 dagar


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt