Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Säker förvaring.
Säker förvaring.
2011-01-24 09:25 # 1
Z.
När högen med ädelmetall växer så blir man lite fundersam på om en låda i ett skåp verkligen är lämpligt. Jag har kollat runt lite på säkerhetsskåp och tyvärr så verkar det som om de flesta mindre/billigare skåpen med digital kod är pinsamt lätta att få upp, ofta bara genom att slå lite på dem (sök på youtube så får ni se).

Så, vad är era tips och rekomendationer för förvaring av ädelmetaller? Finns det skåp som är testade eller garanterat säkra eller så via nån form av standard eller certifiering - eller kanske ett lönnfack vore bättre.
2011-01-24 10:46 # 2
Anonym
Ett vapenskåp enl. "SS3492 - Säkerhetsskåp" är relativt billiga och står emot ganska mycket.
Sen finns ju "SS3493 - Kassaskåp", men de brukar vara i en anna prisklass.

// Hans A
2011-01-24 10:49 # 3
HansA
Här finns lite att titta på.
http://www.arkivexperten.nu/default.aspx?main=ListProducts.aspx&cat=190&gclid=CKqV9p3I0qYCFcM33godrHG7Gw
2011-01-24 12:37 # 4
Anonym
Det bästa är väl att ha något mindre värdefullt i ett lättuppbrutet värdeskåp och den värdefulla delen väl gömd på annat ställe. Mycket troligen stannar det vid att man bara blir av med det i värdeskåpet vid ett inbrott,

/GeCe
2011-01-24 14:13 # 5
Anonym
Jag har metallerna fördelade både i vapenskåp( är jägare) och bankfack. Men ifall den ekonomiska kollapsen förvärras, är jag beredd att snabbt utrymma bankfacket.

Vapenskåp är ganska säkra, och en tillfällighetsförbrytare klarar inte av att bryta upp dem samtidigt som ett villalarm tjuter.

Jag har faktiskt inte hört talas om att något vapenskåp blivit uppbrutet. Rätta mig ifall jag har fel.

KH
2011-01-24 14:23 # 6
Anonym
Det viktigaste skyddet, är att inte tala om för andra, att man äger ädelmetaller. En inbrottstjuv tänker inte på det, pg a att det är ovanligt med ädelmetallinnehav. De letar efter andra varor som de snabbt kan roffa åt sig. Och ofta rör det sig om knarkare och andra mindre kvalificerade personer.

Proffs måste VETA att det finns något att hämta ifall de sätter in en kvalificerad stöt.

KH


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt