Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Finns det någon ädelmetallsmässa?
Finns det någon ädelmetallsmässa?
2012-09-20 15:34 # 1
Bob
Jag var på Svenska mässan nyligen, och ska snart dit igen. Under dagen slog mig tanken att det både finns bil, mat och turistmässor. Jag ska höra på LS om det inte finns en motsvarighet för oss intresserade av guld & silver tänkte jag.

Så, finns det?
Jag tänker mig att vore ett trevligt event att gå på, både för att få fördjupa sig i branschen och på köpet vara social med likasinnade.


2012-09-20 16:03 # 2
kaase
Det finns ju coinshows, kanske framförallt i Tyskland.
2012-09-20 19:33 # 3
Despierto
Det finns ju samlarmässor men de har väl mest en filatelistisk och numismatisk inriktning. Vågar inte tänka på kostnaderna för en bullion-mässa i det nya Sverige...
2012-09-24 13:39 # 4
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
I Sverige finns det inte mycket att hänga i granen men det är skillnad i Tyskland. Jag kan särskilt rekommendera nedanstående som är en av världens största mässor

http://www.worldmoneyfair.ch/wmf/english/index.html
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2012-09-24 13:40
2012-10-02 11:33 # 5
Fredrik Håkansson / Liberty Silver
När intresset för bullion stiger även i Sverige skulle jag göra en gissning på att det kommer att dyka upp allt mer av denna typen av produkter på landets myntmässor.
Men myntmässorna i den form de finns i Sverige idag tenderar att främst serva samlarna.

Tipset för att förändra detta är förslagsvis att kontakta arrangörer av denna typen av mässor och framföra sina åsikter om att det kunde vara en bra idé för dem att försöka utöka området även med bullion utställare. Någonstans kan man ju tycka att bulliontillverkare runt om i världen borde vara intresserade av att synas även på den svenska/nordiska marknaden.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt