|
Despierto
|
Idag är det nittio dagar kvar av året. Ska vi roa oss med att tippa vad guldpriset i $ är på nyårsafton? Den som kommer närmast får en Jim Rickards-mask i kartong. =)
Jag tippar på $2225.
|
Senast ändrad av Despierto; 2012-09-14 09:34 |
|
Ingemar
|
$2013 :) €1595 och $44 för lillebror
|
|
|
Solidus
|
Bra initiativ! Tippar guld 1944$ och slänger in en vaskpanna av egen produktion till vinnaren. LS kan få fylla på med lite guld& silver :-) Ag = 54$, bara så ni vet....
|
|
|
eddieeddie
|
Kul och intresant detta..Jag gissar. Guld $1955 silver $39.
|
|
|
Nikon
|
|
mega_n
|
Min gissning...
$1999.99 för guld $49.99 för silver.
Om manipulatörerna finns kvar vid makten kan de väl inte tillåta 2xxx i pris eller nytt silver highscore. Det skulle väcka för mycket uppmärksamhet i årsrapporten... :-)
/H
|
Senast ändrad av mega_n; 2012-09-14 11:22 |
|
Micke82
|
1856 dollars för guld. 48 dollars för silver.
|
|
|
erland82
|
|
lunar
|
Guld 1947 Dollar
Silver 41,41 Dollar
Gör inget om dom skulle pinna på högre :)
Trevlig helg alla stackers ;)
Mvh Lunar
|
|
|
Lunar4Ever
|
Det vore väl ändå bättre att ange Guld- och Silverpris i Svenska kronor. Dollarn lär ju försvagas rejält gentemot åtminstone SEK.
Så jag gissar på att guldet står i 12500 kronor / oz och silver i 300 kronor / oz, vid årsskiftet. $ är då nere i 6 kronor.
|
|
|
Ingemar
|
Citat: Ursprungligen postat av Lunar4Ever Det vore väl ändå bättre att ange Guld- och Silverpris i Svenska kronor. Dollarn lär ju försvagas rejält gentemot åtminstone SEK. Så jag gissar på att guldet står i 12500 kronor / oz och silver i 300 kronor / oz, vid årsskiftet. $ är då nere i 6 kronor. De har följt varandra relativt bra de senaste 5 åren, 146.76% för SEK och 150.19% för $. Ölade fram min senaste kommentar. Vad jag menade var att de rörde sig relativt nära varandra. Blir intressant att se vad QE ? åstadkommer för växlingskursen. Vi har ju haft två toppar då guld i SEK har skenat jämfört med USD.
|
Senast ändrad av Ingemar; 2012-09-14 20:17 |
|
Ag
|
Gissar på 1900$ för guld, 39$ för silver. Hoppas på billigare så att man kan köpa mer :)
|
|
|
Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.