Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < köpa från estland
köpa från estland
2012-08-27 12:15 # 1
pangbulan
har tänkt beställt idag, men han som ska hjälpa mig är orolig för hur man ska betala med frakt och sånt
så min fråga är. hur betalar man frakten med kort? han säger att man inte längre bara kan skriva kortnumret utan måste gå någon annan väg? eller något annat kort än vanligt swedbank ? om jag nu fattat det rätt,
så om något har handlat där ifrån kanske kan beskriva exakt hur dom gjorde med betalning av frakt och sånt, tacksam för svar!
2012-08-27 15:19 # 2
Enrique de Gregorio / Liberty Silver
Det kan vara Swedbank som är problemet. I syfte att skydda kunderna mot kortbedrägerier har man installerat en säkerhetsfunktion. Du måste antagligen registrera kortet på bankens hemsida.
2012-08-27 21:29 # 3
Gustav
Frakten:

När du beställt varorna klickar du vidare på länken för att beställa frakt. Där får du olika alternativ.

Du kan betala genom en vanlig överföring från t.ex. Swedbank. Just Swedbank har (av någon outgrundlig anledning) gjort så att du inte kan göra en betalning till utlandet samma dag som du registrerar mottagaren. Du får registrera Liberty Silver OY eller GBS en dag och genomföra betalningen nästa. Själv tycker jag det här är lite krångligt så jag brukar betala genom alternativ två.

Du kan betala med kort. Vad du behöver är ett Payson-konto. Jag tror du kan skapa kontot genom att helt enkelt välja alternativet och följa instruktionerna. Du kommer få godkänna kontot i internetbaken. Sen är det bara fylla i kontokortnumret och de andra siffrorna. Klart.

Du får ursäkta om det inte var särskilt upplysande - det är ett tag sen jag gjorde en betalning seast.
2012-08-28 12:15 # 4
pangbulan
hej och tack för svaren! verkar dock enklare att betala med payson. där ska mottagarens email adress skrivas i.
nu en fråga till, gbs logistics den enda email ja kan hitta är deras typ kundtjänst :S
blir inte klok på detta men vill verkligen inte strula till det med betalningen så ursäkta alla frågor!
2012-08-28 12:46 # 5
Helge
Citat:
Ursprungligen postat av pangbulan
hej och tack för svaren! verkar dock enklare att betala med payson. där ska mottagarens email adress skrivas i.
nu en fråga till, gbs logistics den enda email ja kan hitta är deras typ kundtjänst :S
blir inte klok på detta men vill verkligen inte strula till det med betalningen så ursäkta alla frågor!


När du beställer från frakten från GBS får du automatiskt en länk till payson i bekräftelsen. Klickar du på den så kommer du till betalningen där både e-post och belopp är redan ifyllt. Annars är e-postadressen för payson support@gbslogistics.ee som du också kan använda om du får problem.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt