Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Spridning av den Österrikiska ekonomiska skolan och monetär ekonomi
Spridning av den Österrikiska ekonomiska skolan och monetär ekonomi
2012-08-03 15:22 # 1
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
För att se framåt efter senaste dagarnas diskussion och fokusera på det som är viktigt både för oss som företag och för oss alla som individer startar jag denna framåtblickande tråd för hur vi kan sprida den Österrikiska ekonomiska skolan och sunda tankar kring monetär ekonomi in i ljuset hos allmänheten och massmedia i Sverige. Den debatterade artikeln är ett bra exempel, tror jag, på hur vi inte skall arbeta för ökad spridning. Istället behöver vi skapa intresse genom mjukare övergångar och intresseväckande exempel om vårt monetära och finansiella system.

Hur viktiga är sociala medier i sammanhanget? Överskattade eller en möjlighet till att sprida intresse? Youtube? Traditionell spridning i massmedia?
2012-08-04 13:33 # 2
Despierto
Min upplevelse är att de blygsamma framgångar som frihetstänkandet har haft i Sverige de senaste åren beror i stor del på sociala medier. Det bästa exemplet är Ron Paul-vurmen, den berodde ju knappast på gammelmedias täckning av hans kampanj.
2012-08-08 18:37 # 3
Fredrik Håkansson / Liberty Silver
Jag har blivit mer och mer övertygad om att om man ska hoppas nå fram till dagens unga med någon form av allvarligare ämne som inte alltid är helt lätt att förstå så är visuell media helt oslagbar.
Knåpa ihop en animerad Youtubefilm som extremt enkelt förklarar grunderna och relatera hela tiden till den enskildes vardag så kanske man har en chans att nå fram.
Vi har blivit mer och mer självcentrerade och kan vi inte relatera ämnet till vårt eget liv tappar vi genast en stor del av vårt intresse för ämnet.

Sedan måste ämnet demystifiera. Gammelmedia gör sitt bästa för att sprida ekonomernas myt om att ekonomi är något ytterst komplicerat och komplext som vi ska låta experterna ta hand om. Klarar man av att förenkla bilden av vad ekonomi är och klarlägga grunderna i vad pengar är har man nog tagit ett bra steg framåt i kampen om att öppna ögonen på folket.
2012-08-08 19:06 # 4
Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Håkansson / Liberty Silver

Knåpa ihop en animerad Youtubefilm som extremt enkelt förklarar grunderna och relatera hela tiden till den enskildes vardag så kanske man har en chans att nå fram.


Helt enig. Är övertygad om att filmer som "Money as debt" gjort många tusen gånger mer för folks insikt i monetära system än vilken bok, artikel eller föreläsning som helst. Upplever att frihetsfilosofierna har långt större framgång idag än när "nyliberalerna" attackerade på nittiotalet. Youtube är tydligare ett vassare vapen än Docklands.

Vidare så tror jag att humor, och särskilt den raljanta ton frihetliga skribenter använder, är ett förträffligt vapen. Keynesianer är så otroligt trista....
Senast ändrad av Despierto; 2012-08-08 19:10


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt