Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Myntkapslar till dollar mynt
Myntkapslar till dollar mynt
2012-07-21 12:57 # 1
a
Jag undrar var man kan köpa myntkapslar som passar perfekt för Morgan dollars & Half dollars? Har redan provat Leuchtturm och Safe kapslar men dem passar inte till usa mynt. Mynten åker bara runt inne i kapslarna eller så är kapslarna för små.

Någon som vet var man kan få tag på lufttäta perfekt anpassad kapslar till dollar mynt?
Senast ändrad av a; 2012-07-21 12:58
2012-07-22 13:22 # 2
Fredrik Håkansson / Liberty Silver
Jag samlar själv på Morgan och Peace dollars.

Jag vet med all säkerhet att Leuchturms Quadrumkapslar finns en variant där man själv kan skära till inlägget efter vilket mynt man vill. Dessa kapslar är extremt bra om man har mynt som har lite udda storlek och när man vill att myntet verkligen ska sitta fast i den position man lägger det i.
Vet också att de har en vanlig standard Quadrumkapsel på 38mm som passar perfekt för just Morgandollars.
Morgandollarn är ju 38.1mm, så den sitter som berget i en Quadrum på 38mm.

LS har inte dessa inne just nu, men jag tror säkert Torgny är villig att ta in dem om vi ber snällt. :)

Det märks kanske att jag verkligen storgillar Quadrumkapslarna. De är ju oöverträffade om man har mynt av många olika storlekar i sin samling, men vill ha alla i samma ask/kassett/väska eftersom yttermåtten på alla kapslarna är det samma.

Det skulle kanske varit en god idé för LS att ta in mer tillbehör till myntsamlande och liknande.
Eller vad tycker ni andra?
2012-11-19 16:27 # 3
Fredrik Håkansson / Liberty Silver
Sedan en tid tillbaka kan vi nu erbjuda perfekta myntkapslar till Morgan och Peacedollars!
Dessa 38mm Quadrumkapslar är otroligt bra för att förvara sina dollars i. Jag har själv införskaffat dessa till samtliga mynt i min dollarsamling och är helnöjd.
Den stora fördelen med kapslar i Quadrumserien är att de alla har exakt samma yttermått. Detta är väldigt praktiskt om man har en samling av mynt i flera olika storlekar. Man kan lätt ha denna samling i samma samlarbox/album eftersom alla kapslar har lika storlek. Man slipper alltså då att köpa flera olika inlagor/album blad/box storlekar och man kan samla alla sina mynt snyggt, prydligt och säkert.
Senast ändrad av Fredrik Håkansson / Liberty Silver; 2012-11-19 16:28
2012-11-19 19:25 # 4
Ag
Tänkte precis beställa 5st till mina Morgandollars, men det fanns bara 1st kvar, så jag får vänta tills ni får in några fler.
När får ni in fler av dessa?

Senast ändrad av Ag; 2012-11-19 19:26
2012-11-22 16:31 # 5
Fredrik Håkansson / Liberty Silver
Citat:
Ursprungligen postat av Ag
Tänkte precis beställa 5st till mina Morgandollars, men det fanns bara 1st kvar, så jag får vänta tills ni får in några fler.
När får ni in fler av dessa?



Vågar inte lova till 100% men jag ska försöka se till att fylla på de slutsålda storlekarna under slutet av nästa vecka.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt