Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Silver < Vinstskatt på momsat Silvermynt
Vinstskatt på momsat Silvermynt
2012-06-30 08:16 # 1
Bobban
Hej.
Om jag köpt Libertysilvermynt för 250+moms=313 kr och ska sälja dessa har jag en del frågor. Liberty tog ju bort möjligheten att "få tillbaka" momsen och jag förlorade massvis med pengar tack vare detta. Jag har ingen plan på att sälja nu men vill ändå veta hur det fungerar.

Ska jag betala vinstskatt om jag säljer mynten för 313 kr om x antal år. Dvs ,är det 250 eller 313 kr som räknas som mitt GAV?
2012-07-01 03:00 # 2
Nikon
Jo, visst får du väl fortfarande tillbaka momsen på ls-mynten?
Det är väl bara det att ls sänkt priset på ls-mynten till en nivå som ligger en bra bit under spot för att undvika en ädelmetall-version av en "bank run"?
2012-07-01 07:21 # 3
Bobban
Men vet du hur det blir med vinstskatten? Är det 313 kr som gäller som inköpspris i mitt fall?
2012-07-01 08:43 # 4
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Jo, visst får du väl fortfarande tillbaka momsen på ls-mynten?
Det är väl bara det att ls sänkt priset på ls-mynten till en nivå som ligger en bra bit under spot för att undvika en ädelmetall-version av en "bank run"?


Köp och säljpriset är fortsatt detsamma men det stämmer att vi sänkt priset generellt.

Vad gäller reavinstskatt för momsat silver vet jag att olika personer fått olika svar Skatteverket så jag kan inte ge något generellt svar. Förslagsvis frågar man servicejouren och ser vad tombolan genererar för svar. ..
2012-07-01 08:45 # 5
kaase
Som privatperson kan du räkna med 313. Om du köpt dem som företag blir det trixigare. Då är det 250 och du måste räkna ut vad dagens pris är exklusive moms.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt