Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Vad tycker vi om Turd Ferguson?
Vad tycker vi om Turd Ferguson?
2012-06-27 11:59 # 1
Despierto
Tippar på att många är bekanta med Turd Ferguson, bloggaren som började med att kommentera på Zerohedge och sedan förefallit att ha gjort karriär på sina åsikter om ädelmetaller.

Han är dock kraftigt kritiserade från olika håll, samtidigt som han har en närmast religiös skara läsare.

Vad tycker medlemmarna här?
2012-06-27 16:52 # 2
Leo Kratz
Mitt intryck är att han mest verkar ägna sig åt kortsiktig TA. Jag har sett det gå rätt, men minst lika gånger att det har gått fel. Om man vill försöka träffa en topp eller botten kan det vara vettigt att hänga med på bloggen.

Dock är han mycket bra när det gäller förklaringar till "oförklarliga" kast i spot.
2012-06-27 17:23 # 3
Despierto
Den kortsiktiga TA:n fortsätter han med men det verkar mest vara av gammal vana. Han medger nu öppet att TA är en fåfäng övning i dagens ädelmetallvärld. "Stack, stack, stack" är mantrat som upprepas och det är väl sunt.
2012-06-29 23:49 # 4
Mengerian
Jag tycker att Ferguson är en intressant skribent, som dessutom ger ett sympatiskt intryck på mig. Han törs erkänna när han har fel och har självdistans. När allt kommer omkring kommer han med ganska kontroversiellt material. Om hans huvudtes håller, så är hans insats helt otrolig. Det återstår att se...

När det gäller hans anhängare som kommenterar på bloggen, så finns det förstås både vettigt folk och även en hel del gaphalsar och/eller flumtomtar.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt