Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Affiliate-annonsörer, hur har ni deklarerat era intäkter?
Affiliate-annonsörer, hur har ni deklarerat era intäkter?
2012-05-14 13:24 # 1
Despierto
Ja, som titeln lyder... Intressant i sammanhanget är också hur ni har tagit ut er ersättning. Är det bara jag som tar ut det i metaller eller finns det fler som låter Torgny behålla dasspappret och begär riktiga pengar.*

*=Sagt med glimten i ögat. Jag torkar INTE baksidan med sedlar.
2012-05-17 13:04 # 2
MFC
Jag har varit i kontakt med skatteverket flera gånger för att säkerställa att jag gör rätt för min egen räkning (för de erkänner själva att gränsen är svår att dra mellan näringsverksamhet och hobby i dessa fall). Jag har till och med samtalen inspelade ifall det skulle bli diskussioner. I mitt fall med den omfattning det har för mig och hur jag jobbar med detta så kör jag detta som hobbyverksamhet (blankett T2) med allt vad det innebär.

Som avslut på inlägget så är det uttag i form av mynt/metall som gäller.
Senast ändrad av MFC; 2012-05-17 13:07
2012-05-18 07:37 # 3
Despierto
*suck* Ja, se Skatteverket...

I mitt fall blev jag upplyst om att det var blankett T1 och inkomst av näringsverksamhet som gällde. Men skratta bäst som skrattar sist: jag drog givetvis av min nya McBook Pro. Hör till saken att mina inkomster härifrån är inte enorma men det hörde tydligen inte dit. Får se om avdraget går igenom dock...


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt