Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < forumregler, annonsering
forumregler, annonsering
2012-05-14 12:08 # 1
Nikon
Med anledning av den nyligen stängda tråden..
Med dagens forumregler är egentligen diskussioner om/med LS.EE ute på hal is.

Kanske reglerna behöver uppdateras så att man kan diskutera ls.ee fritt?
2012-05-14 12:17 # 2
Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon

Med dagens forumregler är egentligen diskussioner om/med LS.EE ute på hal is.

Kanske reglerna behöver uppdateras så att man kan diskutera ls.ee fritt?


Hur menar du?
Senast ändrad av Despierto; 2012-05-14 12:23
2012-05-14 13:05 # 3
Lunar4Ever
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Med anledning av den nyligen stängda tråden..
Med dagens forumregler är egentligen diskussioner om/med LS.EE ute på hal is.

Kanske reglerna behöver uppdateras så att man kan diskutera ls.ee fritt?


Förstår inte heller.

Är det privatannonseringen du syftar på?
2012-05-14 13:51 # 4
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Regeln ser ut som följande

1. Det är inte tillåtet att posta reklam (spam) i forumet. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- eller säljesannonser. Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inläggen inte innehåller kommersiella budskap eller så länge huvudsyftet inte är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.

Vi stoppar inte generellt omnämnde av andra företag i forumet. Skiljelinjen mellan information och reklam kan dock vara svår. Diskussion kring hur man kan anskaffa silvermynt momsfritt på ett lagligt sett torde dock vara fullt relevant i ett forum som detta.

Privatannonsering är dock med tydlighet inte tillåtet för närvarande.
2012-05-14 14:55 # 5
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Vi stoppar inte generellt omnämnde av andra företag i forumet. Skiljelinjen mellan information och reklam kan dock vara svår. Diskussion kring hur man kan anskaffa silvermynt momsfritt på ett lagligt sett torde dock vara fullt relevant i ett forum som detta.


Ja, det var just detta... Enligt gällande forumregler är det förbjudet att marknadsföra exempelvis libertysilver.ee i detta forum.
Alltså är det förbjudet för libertysilver.ee representanter att skriva på forumet att man kan kontakta dom om man vill köpa silvermynt. Och för övriga användare är det en svår gränsdragning att avgöra hur pass mycket man får säga om libertysilver.ee i forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Liberty Silver / Torgny Persson
Privatannonsering är dock med tydlighet inte tillåtet för närvarande.

Kommersiell annonsering av exempelvis libertysilver.ee eller tavex.se är med samma tydlighet precis lika förbjudet. Varken privata eller kommersiella aktörer för marknadsföra sina produkter enligt reglerna.

Jag tar inte ställning för eller emot vare sig privat eller kommersiell annonsering, utan uppmärksammar bara att forumreglerna är ett problem för exempelvis libertysilver.ee.

(Även skatteverket har säkert ett och annat att säga ifall de skulle anse att libertysilver.ee särbehandlas i tillämpningen av forumets regler)
Senast ändrad av Nikon; 2012-05-14 14:58
2012-05-14 17:17 # 6
gabbe
Han måste vara ganska puckad i huvudet. Det e ungefär lika smart som att gå och sälja sina gamla cigaretter i affären som man inte vill röka upp. fan gå någon annan stans och sälj skiten hur svårt e det.
2012-05-14 17:23 # 7
gabbe
bra att han säljer han blir antagligen rädd nu när silvret går ner. Desto mer silver till oss som förstår oss på hur silver svänger "köp i dippen "

hoppas den går ner till 3 kr g så man kan köpa mera. jag bara väntar nu och ska slå till att köpa
2012-05-15 14:12 # 8
Hardstyler
Lägger pengar på resor istället. Har inte haft pengar till och köpa fler mynt tyvärr. Men ni borde ju passa på och köpa mina mynt... Det är ett jävla kap för er :)
2012-05-15 14:17 # 9
Despierto
För det första så är det fortfarande inte tillåtet att privatannonsera på forumet. Torgny kan säkert auktionera ut dem åt dig om du vill.

För det andra så tror jag att de flesta drar ören åt sig när du vägrar att posta mynten trots att du hade gjort dig ett par hundringar extra på att kila ner till brevlådan. Varför? Jo, kort och gått för att det framstår som stöldgods. Det är mycket möjligt att det inte är det, det kan jag inte avgöra, men en ny forumanvändare som vill göra kontanta affärer IRL under LS inköpspris? Nej, det ser inte bra ut...
2012-05-15 14:55 # 10
Hardstyler
Kan posta det. Bara det att jag inte har ändrat något på detta forum. om folk letar runt på andra sidor så hittar ni dom.. har lagt ut dom på en svensk annonssida.
2012-05-15 14:56 # 11
Hardstyler
Har kvitto med mitt namn på. Så stöld gods? nej.
2012-05-15 14:57 # 12
Hardstyler
Skit samma vad deras inköps pris är när man måste ha 500 jävla mynt för sälja tillbaka till dom. När jag bara äger 30 st?

Inte direkt så att jag bryr mig att jag förlorar 1300kr. Det är trots allt bara papper.
Senast ändrad av Hardstyler; 2012-05-15 14:58


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt