Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Storlek på Silvertackor och monsterboxar
Storlek på Silvertackor och monsterboxar
2011-01-20 07:51 # 1
Anonym
Hej !

Skulle vara bra om man såg storleken vid köp av Monsterbox även silvertackorna
vill jag ha storlek på. ( det fixar du väl Torgny ? )

mvh Anders

2011-01-20 14:08 # 2
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Hej Anders,

Javisst. På silvertackorna står dock storleken uttryckt som längd x bredd x höjd förutom på 100 oz och 1000 oz tackor vilket beror på att dessa kan skilja sig en aning åt.

Monsterboxar:
Silver Eagles/Liberty Silver mynt: 37cm x 22 cm x 12 cm
Silver Maples/Kanadensiska Wildlife Serien: 24,5 cm x 20,5 cm x 12 cm
Silver Philharmonics: 24 cm x 23 cm x 8 cm
2013-06-17 10:15 # 3
Silverit
Är det 500 st mynt per monsterbox?
2013-06-17 10:18 # 4
Liberty Silver / Mikael From
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Silverit
Är det 500 st mynt per monsterbox?


Ja, det stämmer.
2013-06-17 10:55 # 5
Lisa
Hejsan ny här. Har köpt lite silver o guld från Liberty och det fungerar utmärkt. Nu till min stora fråga (vet ej om detta är rätt tråd på forumet men annars får admin flytta frågan).

Tänk att scenariet i Europa blir att det enda som är värt nåt är fysiskt guld och silver. Vilka storlekar på guld o silver är då bäst att investera i för att kunna handla/byta i vanlig affärer om det värsta skulle hända. Frågan kanske är naiv men..ja ja, något råd kanske. Tack från Lisa.
2013-06-17 12:35 # 6
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa
Hejsan ny här. Har köpt lite silver o guld från Liberty och det fungerar utmärkt. Nu till min stora fråga (vet ej om detta är rätt tråd på forumet men annars får admin flytta frågan).

Tänk att scenariet i Europa blir att det enda som är värt nåt är fysiskt guld och silver. Vilka storlekar på guld o silver är då bäst att investera i för att kunna handla/byta i vanlig affärer om det värsta skulle hända. Frågan kanske är naiv men..ja ja, något råd kanske. Tack från Lisa.


Cirkulerade gamla 40% och 90% kanske?

Men oroa dig inte. Vi är långt ifrån ett sådant scenario.

Dessutom: Om endast Europa brakar samman så är det sannolikt utländsk valuta (troligtvis dollar) som man börjar använda. Inte guld och silver.

Om hela världen brakar samman däremot... Men då råder anarki och du behöver vapen och ammunition snarare än guld.
Senast ändrad av Nikon; 2013-06-17 12:40
2013-06-17 14:09 # 7
Lisa
Citat:
Ursprungligen postat av Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa
Hejsan ny här. Har köpt lite silver o guld från Liberty och det fungerar utmärkt. Nu till min stora fråga (vet ej om detta är rätt tråd på forumet men annars får admin flytta frågan).

Tänk att scenariet i Europa blir att det enda som är värt nåt är fysiskt guld och silver. Vilka storlekar på guld o silver är då bäst att investera i för att kunna handla/byta i vanlig affärer om det värsta skulle hända. Frågan kanske är naiv men..ja ja, något råd kanske. Tack från Lisa.


Cirkulerade gamla 40% och 90% kanske?

Men oroa dig inte. Vi är långt ifrån ett sådant scenario.

Dessutom: Om endast Europa brakar samman så är det sannolikt utländsk valuta (troligtvis dollar) som man börjar använda. Inte guld och silver.

Om hela världen brakar samman däremot... Men då råder anarki och du behöver vapen och ammunition snarare än guld.


Tack för svaret och det du skriver längst ner ser jag i.o.f kanske inte som helt omöjligt på sina håll. Har börjat samla gamla 40%enkronor, växlar så fort jag kommer åt.
2013-06-17 16:40 # 8
Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa
Vilka storlekar på guld o silver är då bäst att investera i för att kunna handla/byta i vanlig affärer om det värsta skulle hända. Frågan kanske är naiv men..ja ja, något råd kanske. Tack från Lisa.


Vad det gäller silver gav någon det utmärkta rådet att köpa cirkulerade mynt. Liberty säljer dessvärre endast dessa kilovis, något jag begriper ur LS synvinkel men du kanske köper i mindre partier... Dock får man komma ihåg att vanliga tr oz-mynt duger till vardagshandling. Sannolikheten att man gör som idag, pinnar ner efter en liter mjölk eller en limpa bröd är ju ändå rätt liten. Förr hade LS fraktionella silvermynt men dessa verkar vara ute ur sortimentet...

Vad det gäller guld rekommenderar jag de anrika sovereign-mynten. 7,32 gram guld, ett världens mest präglade och spridda mynt och en mycket behändig storlek. Dessa känns omedelbart igen av personer som överhuvudtaget vet guldmynt är.

Ett annat alternativ är svenska tvåtusenkronan eller de gamla fem- och tiokronorna.

Vad det gäller att själv hitta silvermynt i växeln så tar de låååång tid. Jag hittar ett om året på sin höjd.
Senast ändrad av Despierto; 2013-06-17 16:41
2013-06-17 17:54 # 9
Lisa
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa
Vilka storlekar på guld o silver är då bäst att investera i för att kunna handla/byta i vanlig affärer om det värsta skulle hända. Frågan kanske är naiv men..ja ja, något råd kanske. Tack från Lisa.


Vad det gäller silver gav någon det utmärkta rådet att köpa cirkulerade mynt. Liberty säljer dessvärre endast dessa kilovis, något jag begriper ur LS synvinkel men du kanske köper i mindre partier... Dock får man komma ihåg att vanliga tr oz-mynt duger till vardagshandling. Sannolikheten att man gör som idag, pinnar ner efter en liter mjölk eller en limpa bröd är ju ändå rätt liten. Förr hade LS fraktionella silvermynt men dessa verkar vara ute ur sortimentet...

Vad det gäller guld rekommenderar jag de anrika sovereign-mynten. 7,32 gram guld, ett världens mest präglade och spridda mynt och en mycket behändig storlek. Dessa känns omedelbart igen av personer som överhuvudtaget vet guldmynt är.

Ett annat alternativ är svenska tvåtusenkronan eller de gamla fem- och tiokronorna.

Vad det gäller att själv hitta silvermynt i växeln så tar de låååång tid. Jag hittar ett om året på sin höjd.


Tack för svaret. Jag hittar 40% ca ett par st/veckan faktiskt. Brukar passa på att växla till mig för en tjuga när jag handlar, kanske beroende på var man bor. Men som du säger det gäller att personer känner igen mynt som kan vara värda nåt.
Senast ändrad av Lisa; 2013-06-17 17:55
2013-06-17 18:39 # 10
Despierto
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa
Jag hittar 40% ca ett par st/veckan faktiskt.


ETT PAR I VECKAN?!?

Säg upp dig från jobbet och lev på att växla sedlar. Är du 100% säker på att de är 40% Utan något som helst tvivel?
2013-06-17 23:01 # 11
Lisa
Jo det är samma enkronor som liberty säljer med gamla kungen på och det måste väl vara 40%. 1-2 i veckan hittar jag.
Senast ändrad av Lisa; 2013-06-17 23:03
2013-06-17 23:35 # 12
Silverwolf
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa
Jo det är samma enkronor som liberty säljer med gamla kungen på och det måste väl vara 40%. 1-2 i veckan hittar jag.


Det är bara fram till 1968 som de innehöll silver. Nyare enkronor innehåller inte silver. Är man osäker på mynt från 1968 då de tillverkades både med och utan silver så kan man se en kopparrand på myntets kant på de mynt som inte innehåller silver. Silvermynten är dessutom gulare i tonen. Det är ganska uppenbart om man tittar på ett mynt med silver och ett utan.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt