Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Guld från Dubai
Guld från Dubai
2012-03-11 08:40 # 1
helen
Jag ska till Dubai i april. Är det värt att köpa investeringsguld därifrån och hur är det med tullen? Det är ju 0% moms på det, betyder det att man inte behöver deklarera och hur mycket kan man ta in?
2012-03-11 11:47 # 2
mfm
Tullen i Sverige bryr sig bara om knark...
2012-03-11 16:26 # 3
impact
Sverige har också 0% i moms på guldmynt och tackor
2012-03-12 08:38 # 4
lucasgabriel
Har själv köpt guld från Dubai, mitt föreslag är att inte köpa därifrån. Det är inte billigare, iallafall om du inte har lust att sitta och pruta i hela timmar med affärs ägaren.
2012-03-12 10:58 # 5
Lavendale
Frågeställningen gällde alltså investeringsguld, och jag tvivlar på att du någonstans i världen, ens i Dubai, kan köpa mynt eller tackor, för under spotpriset i vart fall. Sedan kan du räkna på hur mycket du i bästa fall kan tjäna.
2012-03-12 14:07 # 6
Leo Kratz
Precis som det har sagts i tråden tror jag att det är mycket svårt att hitta investeringsguld hos en handlare under spot. Däremot kan det vara billigare att handla smyckesguld i Dubai (förutsatt att man delar arabernas smak vad gäller smycken).
2012-03-12 17:16 # 7
Despierto
Smycken är billigare i stort sett hela världen då guldsmeden inte måste avstå mer än 50% av försäljningspriset till staten. Guld i läsvikt kostar nog lika mycket dock...

Vill du prompt ge dig på smuggling är silver ett bättre tips.
2012-03-12 21:00 # 8
lucasgabriel
Att få guldet under spot kommer aldrig funka men du kan närma dig spot priset om du prutar tillräckligt mycket med dem.
Priset som man först får är betydligt högre än priserna på investeringsguld i Europa. När det gäller silver så är det rätt så dyrt, dem försökte sälja mig ett oz australiensiska lunar mynt för 100$ oz vilket är galet!
2012-03-12 23:31 # 9
helen
Jag förstår att jag inte får lägre än spotpris, men får jag det billigare än i Sverige? Tänkte köpa lite när jag ändå är där.
2012-03-13 00:28 # 10
lucasgabriel
Eftersom jag bor i England så kan jag tänka mig föreslå coininvestdirect.com
Mycket bra priser på investeringsguld. Och leveranser över hela Europa. Kolla runt i Dubai i Gold Souk, men köp inte från flygplatsen, rejält dyrare där!
2012-03-13 19:48 # 11
viperman
Helen, du får inte momsfritt och tullfritt ta in varor från en semesterresa hem till Sverige som överstiger 4300 kr om du anländer med flyg till Sverige. Totala anskaffningspriset som du handlat varor för och som överstiger 4300 kr måste tullas och betalas moms och tullskatt på.

Mvh
2012-03-15 13:24 # 12
helen
Viperman: Men guldtackor ej ju momsfritt?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt