Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Euron är räddad...
Euron är räddad...
2012-02-21 13:53 # 1
Leo Kratz
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=3692&artikel=4975382

Det lustigaste i det inslaget är i slutet när SEBs chefsekonom kläcker ur sig:

"Vi har aldrig sett maken till sedelpressar som går på högvarv som just nu. Jag tror riskerna med den här politiken är ganska små i det längre perspektivet."

Jag hade kunnat förstå det om han hade harklat sig och sagt "Oj, jag menar såklart tvärt om!" efteråt, men så tur har man inte.

2012-02-21 14:18 # 2
billion
Fantastiskt!
2012-02-21 16:01 # 3
Ingemar
Han menar alltså riskerna med att investera i ädelmetaller :)
2012-02-21 20:59 # 4
Despierto
Som vanligt är MSMs ekonomijournalister ute och cyklar... QE och LTRO är INTE samma sak. QE var en gåva till bankerna. Köp obligationen på måndag av Treasury och sälj den med vinst till FED på fredag.

LTRO är helt sedvanliga lån mot "säkerhet" och kommer på på sikt inte att utöka penningmängden (de fixar nog den lilla detaljen så småningom dock...). Tanken är ju att på tre år ska LTRO MINSKA mängden euros i omlopp då lånen faktiskt ska betalas med en marginell ränta.
2012-02-22 00:09 # 5
Nikon
Citat:
Ursprungligen postat av Despierto
Tanken är ju att på tre år ska LTRO MINSKA mängden euros i omlopp då lånen faktiskt ska betalas med en marginell ränta.


Ja, för nuförtiden så betalar ju alla tillbaka de lån man tar.....


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt