Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Är detta slutet för USA?
Är detta slutet för USA?
2011-01-19 19:02 # 1
Hedge
Den här är lång, mycket lång, men väl värd att lyssna på

http://www.stansberryresearch.com/pro/1011PSIENDVD/MPSIM113/PR?o=252124&s=254803&u=50668123&l=207495&g=96&r=Milo

Källa: www.moneymorning.com

Om man stänger ner sidan kommer det som text.
2011-01-19 19:06 # 2
Liberty Silver / Gustav Andersson
Den finns även på youtube numera.
Varsågoda:
2011-01-19 22:20 # 3
Anonym
Man skall notera att han inte tar upp att FEDERAL RESERV är privatägt (han nämner det inte ens). Han skyller allt på regeringen som om det är folket som äger regeringen, vilket kan visas genom President Obamas val där han fick 4 miljarder i valbidrag och det första han gjorde, mer eller mindre, var att rädda bankerna som var "för stora att falla" och att majoriteten av pengarna kom i från Banker samt multinationella företag, alltså hans sponsorer.

Detta är min observation av denna video som har en hel del viktiga saker som inte ska förträngas. Om man inte talar om själva symptomen för sjukdomen "ekonomisk kris" som i grund och botten orsakas av privatägda Federal Reserv då kan man inte heller göra en bra diagnos av sjukdomen vilket i sin tur leder till att man inte heller kan bota den. Misstaget kommer per automatik att upprepas om och om igen.

Att han väljer att inte tala om det är för min del bevis att han är en bra propagandist eller ännu värre okunnig inom detta område. Det verkade som att hela denna video var enbart ren promotion, alltså kom och prenumerera på min hemsida så ska jag avslöja "sanningen" om hur du kan bli förmögen! Vilken Bullshit, jag förlorade1 timme och 17 minuter av mitt liv som jag inte kan få tillbaka. Plus den tid det tog mig att skriva denna kommentar, borde stämma honom för förlorad tid ;)
2011-01-20 00:04 # 4
Anonym
Stansberry Research fick betala viten på $1,5M för bedrägeri.

Prenumeranterna betalade var $1000 för ett "insider-tips" om en aktie som skulle skjuta i höjden den 22 maj 2002, något som aldrig skedde.
Totalt blev 1.217 hopfulla investerare blåsta.

Sök själva, t.ex.: Stansberry fraud SEC
2011-01-20 15:09 # 5
HPX
Citat:
Man skall notera att han inte tar upp att FEDERAL RESERV är privatägt (han nämner det inte ens).


Mig veterligen så har många centralbanker som inte varit privat ägda även de lyckats ganska fint med att förstöra länders ekonomi och suga ut befolkningen. Svenska Riksbanken var ganska bra på det ett bra tag. Så huruvida Federal Reserve är privat ägd eller inte tycker jag är irrelevant - saken är den att INGEN organisation skall ha makt över pengarna, för oundvikligen kommer ett valuta-monopol leda till korruption och maktförskjutning mot den som innehar det.

Jag är fullt övertygad om att en demokratiskt vald centralbank är lika illa som Federal Reserve. Att det i USA sedan är en konstitutionell fråga må vara. Om jag fick välja skulle jag ha mina pengar i en privat, fristående bank som var konstant övervakad av en eller flera privata försäkringsbolag som garanterade att den inte ägnade sig åt FRB. Mina mynt föredrar jag tillverkade av privata aktörer, och jag föredrar att frivilligt få köpa alla varor och tjänster av privata aktörer.

Bara för att påpeka att ordet "privat" är något bra, och inte något dåligt som kommunister och andra vänstertomtar vill ha det till.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt