Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Guld < Flytta till Norge med fysiskt G & S?
Flytta till Norge med fysiskt G & S?
2012-02-05 16:56 # 1
Ollebolle
Hejsan,

Jag kommer flytta till Norge för att börja jobba där ett par år framöver. Som jag förstått det så betyder det att jag ska betala vinstskatt på t.ex. fysiskt guld och silver där.

Är det någon som har erfarenhet av att ta med fysiskt till Norge. Kan man få tillbaka den moms man betalde på silver i tullen?

Mvh

Ollebolle
2012-02-05 18:58 # 2
Orgott
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle
Hejsan,

Jag kommer flytta till Norge för att börja jobba där ett par år framöver. Som jag förstått det så betyder det att jag ska betala vinstskatt på t.ex. fysiskt guld och silver där.

Är det någon som har erfarenhet av att ta med fysiskt till Norge. Kan man få tillbaka den moms man betalde på silver i tullen?

Mvh

Ollebolle


tips, varför inte bara spara metallen i sverige i ett bankfack?
du måste ju ändå förvara det nånstans och hur ofta vill du ta på din metall?
2012-02-06 08:45 # 3
Ollebolle
Frågan är hur det blir vid en eventuell försäljning eftersom man är skattepliktig i Norge. Men det kan ju vara så att man bara redovisar vinsten som är gjord i Sverige i sin deklaration?
2012-02-06 10:47 # 4
Orgott
oj missförstod ämnet
då har jag ingen aning :)
2012-02-06 22:56 # 5
Inflations Inflation
Varför skattskriva sig i "Den sista Sovjetstaten" ? Låter dumt, med jag förstår kanske inte.

Men och andra sidan är det mycket av vad folk säger och gör när det gäller ekonomi och pengar som jag inte förstår redigt :)

Jag kan bara ge dig två råd
1. Se upp med norska statens skatter och tullar. Speciellt tullar. De har i princip tullar och regleringar på allt fysiskt och utländskt inkl lingon och smör :)
2. Ta hjälp och fråga norska skatteexperter och speciellt norsk skattemyndighet och tull. Fråga även din tilltänkta norska arbetsgivare. Fråga även några som har jobbat där hur det går till rent praktiskt med att betala skatter, avgifter, tull och föra in och ut personligt bohag och ägodelar. De kanske har gått på nitar, gått back eller rent av åkt fast i tullen.

Lycka till :)


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt