Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Om Libertysilver.se < Hur säkert är det att beställa?
Hur säkert är det att beställa?
2011-01-19 18:42 # 1
Anonym
Hej. Jag har länge funderat på att investera i guld & Silver, nu har jag dock bestämt mig & tittat på olika hemsidor dom senaste dagarna & har nu hittat Liberty -Silver. Min fråga är hur säkert det är att beställa ifrån ert företag & får man sin leverans hemskickad till sitt boende eller skickar ni det till den närmaste affär där man kan hämta upp den tack.
2011-01-19 19:05 # 2
Anonym
Hej Anonym

Har sedan några år tillbaka beställt produkter från K.A.Rasmussen, Tavex samt Liberty Silver.
Tillvägagångssättet och leveransprocedurerna är identiska, dvs man betalar in enligt angivna tidsramar, får en bekräftelse via mail, leveransen sker i en försäkrad försändelse vilket innebär att du får ett meddelande i din postlåda som du tar med dig till angivet postkontor, legitimerar dig och skriver under.
Inga problem alltså som jag ser det.
2011-01-20 13:57 # 3
Liberty Silver / Torgny Persson
Moderator
Citat:
in fråga är hur säkert det är att beställa ifrån ert företag & får man sin leverans hemskickad till sitt boende eller skickar ni det till den närmaste affär där man kan hämta upp den tack.


Det är väldigt säkert. Generellt finns följande risker.

Företagsrisk/motpartsrisk
Aktiebolaget bakom Liberty Silver AB har funnits sedan 2003 men ändrade verksamhet till ädelmetallhandel 2008 då också libertysilver.se startades. Bolaget har god lönsamhet och omsättningen är på start tillväxt.

Ur ett rent krasst egoistiskt perspektiv tjänar vi betydligt bättre på att ha nöjda kunder som återkommer över tid snarare än att försöka lura ett fåtal med brottsliga konsekvenser.

Dessutom driver undertecknad, som är VD & grundare, verksamheten på ideologisk basis på så vis att jag för egen del förespråkar "Österrikisk ekonomi" med ädelmetall som betalningsmedel.

Leveransrisk
Alla leveranser över 1 000 kr skickas med rekommenderat brev. Alla leveranser över 10 000 kr skickas med värdepost. För försändelser upp till 1 000 kr är det valbart att välja vanligt brev eller rekommenderat brev.

Alla försändelser med rekommenderat brev och värdepost är fullt försäkrade och spårbara. Med detta sagt så har det hittills aldrig försvunnit någon försändelse och vår kontaktperson på posten som jobbat där i 40 år har aldrig hört talas om någon försändelse med värdepost som försvunnit. Värdeförsändelser skickas mellan postkontoren i plomberade vagnar varför transportörerna ej har tillgång till försändelserna.

Rekommenderat brev hämtas ut på ditt uthämtningsställe medan värdepost hämtas ut på Posten företagscenter ("riktiga postkontoret") personligt mot uppvisande av legitimation.

Jag har svårt att se hur det kan bli säkrare än så här. Detta hanteringssätt bör t.o.m. vara säkrare än att köpa i butik med tanke på rånrisk om du kommer ut med x antal kg silver.

Generellt tror jag man kan beställa hos våra två konkurrenter, om man skulle föredra dessa, utan någon större risk också :-) Givetvis hoppas jag att man väljer oss men det absolut viktigaste är att skaffa fysisk ädelmetall innan det är för sent.
Senast ändrad av Liberty Silver / Torgny Persson; 2011-01-20 14:00
2011-01-20 14:44 # 4
Anonym
Citat:
"Dessutom driver undertecknad, som är VD & grundare, verksamheten på ideologisk basis på så vis att jag för egen del förespråkar "Österrikisk ekonomi" med ädelmetall som betalningsmedel."
/citat

WOW!! Det gillar jag verkligen, en viktig insats!

/GeCe
2011-01-20 15:12 # 5
HPX
Citat:
Dessutom driver undertecknad, som är VD & grundare, verksamheten på ideologisk basis på så vis att jag för egen del förespråkar "Österrikisk ekonomi" med ädelmetall som betalningsmedel.


Vilket är den enskilt viktigaste anledningen till att jag handlar av Liberty Silver, på samma sätt som jag föredrar att gå till en läkare som tror på att göra folk friska, och inte en som förespråkar att man skall bota benbrott med hammare, spik och superlim.
2011-01-20 15:29 # 6
Hej och Hå
instämmer fullt i hpx inlägg.


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt