Hem
Köpa guld och silver
Sälja guld och silver
Diagram
Kunskapscentralen
Prispolicy
Hem Köpa silver guld platina palladium Sälja silver guld platina palladium Diagram Kunskapscentralen
Ändra
Visa varukorg
Till kassan
Antal   Produkt á Pris Pris

Summa: 0 kr

Forum < Ekonomi, centralbanker, banker, marknader och aktier < Swedbank på Facebook
Swedbank på Facebook
2011-12-02 11:54 # 1
billion
Jag ser att Swedbank numera använder Facebook. Vi kanske skulle plåga dem lite? Vi kan ju ställa "korkade" frågor som:

Var kommer alla pengar ifrån?

Hur kommer det sig att jag har kvar mina pengar på mitt konto när ni lånat ut dem till en annan kund?

osv. :)
2011-12-02 12:49 # 2
promavent
ja, skulle det vara någon gång som jag skulle använda facebook så är det angående detta. Är tyvärr inte så aktiv där annars, men nu ska det ställas frågor. Ska även ställa frågor om vad kvantitativ lättnad, fiskal stimulans och penningpolitiska åtgärder betyder. Ska bli intressant och se om de skriver: "Skapa pengar ur luft" eller "Trycka nya pengar".
2011-12-02 14:34 # 3
Nikon
Fråga varför man inte får ha investeringsguld (och silver) i bankfack.
2011-12-02 15:27 # 4
Orgott
Nikon:
såhär vet jag att de kommer svara (för de gjorde det på 3 största bankerna i min stad, samma på alla)

1. Du får inte ha kontanter i bankfacket men silver och guld är ju inte pengar...vadå silver och guld räknas som kontanter...nä du får nog ha dina silver och guldmynt i bankfacket...tror jag

2. Jaha du vill att jag ringer vår jurist och frågar...ok...JAHAAAA man får INTE ha silver och guldmynt med monetärt värde i bankfack...konstigt...ja...ok...nä då får du inte ha dem här.

3. Fast du, vi lovar inte titta du kan sätta in dem i bankfacket

Så egentligen är de helt clueless OCH uppmanar att bryta mot deras egna regler
Förmedlar ju trygghet :)
2011-12-02 16:36 # 5
promavent
jag vågar inte ens fråga eftersom de då vet att jag har...oavsett var jag har det.
2011-12-05 12:56 # 6
billion
Det ser ut som det börjar bli lite svettigt för Swedbank. Försöker komma undan alla besvärliga frågor genom att hänvisa till en allmän länk. Inte så proffsigt.

Var inne och kikade på länken de hänvisar till och hittar bland annat följande artikel:

Kontanter är bra för brottslingar

Jag tror det är viktigt att tänka på att oavsett vad man har för system så är frågan om vem som har makten över pengaflödet viktig. Med kontanter är den på ett personligt plan, med elektroniska betalningar har vi förlorat all makt. Detta gäller oavsett om valutan är backad av guld eller inte. Jag vet att många är inne på att en guldbackad valuta löser våra problem men jag är rädd för att det tom. kan bli värre om de har fullständig kontroll över den.

Det är helt sjukt att man skall klassas som brottsling bara för att man vill vara fri.
Senast ändrad av billion; 2011-12-05 12:57
2011-12-05 14:24 # 7
Lars DeLuxe
Jag har redan börjat ställa krångliga frågor och uppmanar alla här att hänga på.
2011-12-05 16:31 # 8
Lure
Citat:
Ursprungligen postat av Lars DeLuxe
Jag har redan börjat ställa krångliga frågor och uppmanar alla här att hänga på.


Me too! Riktigt skojigt faktiskt!

Kan vi inte fortsätta lista "kloka" frågor i tråden?
2011-12-06 18:21 # 9
JJ
hahahaha rolig läsning på facefook. Fegt att dem inte svarar på frågorna utan bara hänvisar vidare till ställen som inte besvarar i deras ögon jobbiga frågor.
Borde hacka deras facebook konto så när dem länkar till riksgälden pga frågan hur pengar skapas så kommer man till en kunskapsfilm om hur pengar skapas på riktigt det skulle vara kul.
2011-12-06 19:54 # 10
promavent
har också börjat, ha, riktigt kul. Om vi håller på tillräckligt länge så kanske de lägger ner frågelådan;)
2011-12-06 20:17 # 11
Inflations Inflation
Ni borde också fråga varför banken plundrades från Sparbankstiftelserna(d.v.s.. småsparana), och vad gansterbankirkompisen Gardell gjorde där i Swedbank ? Vad han med och plundrade från de 99%:en ?!?
Senast ändrad av Inflations Inflation; 2011-12-06 20:18
2011-12-06 21:34 # 12
HPX
Citat:
Ursprungligen postat av Inflations Inflation
Ni borde också fråga varför banken plundrades från Sparbankstiftelserna(d.v.s.. småsparana), och vad gansterbankirkompisen Gardell gjorde där i Swedbank ? Vad han med och plundrade från de 99%:en ?!?


Jasså, vilka 99% var det som ägde Sparbanksstiftelserna?


Notera att forumet inte längre uppdateras p.g.a. teknikförändringar inför kommande uppdatering av hemsidan.

Sök på Liberty Silver Forum

Prisgaranti hos Liberty Silver

Köp Liberty Silver mynt